Publicador de contidos
Publicador de contidos

Bruxelas ábrese a debater cambios na limitación das capacidades dos barcos

Bruxelas ábrese a debater cambios na limitación das capacidades dos barcos

G24.gal 18/07/2023 12:01 Última actualización 18/07/2023 17:08

O ministro de Agricultura, Pesca, Luis Planas, e o comisario europeo de Medio Ambiente, Océanos e Pesca Virginijus Sinkevičiu presentaron en conferencia de prensa as conclusións do Consello de Ministros informal de Vugi. Informaron que hai consenso entre os 27 para avanzar cara a algunhas medidas que pedía o sector: hai que construír barcos novos e para iso débese levantar o voto aos fondos públicos para renovar a frota.

Os responsables de Pesca comunitarios concluíron un consello informal en Vigo (noroeste español), no que abriron o debate sobre a revisión a medio prazo do Fempa, sobre a fixación de cotas plurianuais de pesca e outras medidas para garantir unha frota máis eficiente e con menos emisións de carbono.

Á reunión asistiron representantes dos armadores, das patronais da acuicultura, das confrarías, dos sindicatos e das asociacións de mulleres do mar da Unión Europea, así como do Parlamento Europeo.

No consello, o comisario europeo de Medio Ambiente, Océanos e Pesca, Virginijus Sinkevičius, mostrouse aberto a revisar cuestións como as fórmulas para fixar os límites de capacidade que ten a frota da UE e a estudar a proposta de España para que as cotas se fixen de forma plurianual e non anualmente como agora.

O ministro español de Agricultura, Pesca e Alimentación e actual presidente de quenda do consello europeo do sector, Luís Planas, insistiu na necesidade de outorgar axudas á modernización dos barcos, que agora non se conceden na UE. Planas declarou  que existe unha "coincidencia" entre os ministros nunhas liñas de investimento "sostibles" para esa renovación.

Entre elas incluíu as axudas á construción de novos barcos "máis eficientes enerxeticamente", as referidas á industria naval e as dirixidas a armadores e tripulantes, con novos retos. Así mesmo, constatou a dificultade da frota para atopar carburantes alternativos ao gasóleo.

O comisario mostrouse aberto a unha revisión do Fempa e presentará a final de ano unhas orientacións nesa liña.

Pero respecto ás axudas á construción de buques, afirmou que non é a prioridade do Fempa, e remarcou que non vai haber un novo fondo nin un "instrumento de modernización de emerxencia" como expuxeron países como España ou o Consello Económico e Social Comunitario (CESAMENTO). Neste sentido, apelou á implicación da iniciativa empresarial e a que os apoios vaian sobre todo a través de fondos privados.

Por outra banda, opinou que na UE existen "instrumentos" para apoiar a pesca, como os fondos rexionais, o Fempa e os proxectos do Banco Europeo de Investimentos (BEI) para promover a remodelación tecnolóxica da frota.

Na actualidade, o sector da pesca da UE componse de máis de 61.116 buques (8.657 españois), maioritariamente de pequena escala e cunha antigüidade media elevada, ao redor dos 30 anos.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade