Iberia propón unha empresa propia de 'handling' e un plan de baixas para 1.727 persoas
Iberia propón unha empresa propia de 'handling' e un plan de baixas para 1.727 persoas
Iberia entende que con esta nova empresa atenderíase a reclamación sindical de que os traballadores deste servizo manteñan o convenio da compañía e non pasen a outras empresas que operan o handling nos oito aeroportos onde perderon a concesión de Aena
Iberia propuxo aos sindicatos crear unha empresa de servizos en terra (handling) participada ao 100 % por IAG -o holding ao que pertence- que prestaría servizo a todo o grupo, á vez que propón un plan de xubilacións e baixas incentivadas para 1.727 persoas.
A decisión prodúcese despois da folga da fin de semana de Reis e tras negociar durante toda a semana pasada con UXT e CCOO, que defenden a necesidade de que os traballadores do handling sigan na órbita de Iberia a pesar de que esta perdeu a xestión deses servizos en oito dos principais aeroportos do país (todos os grandes salvo Baraxas) no concurso resolvido por Aena en setembro.
Con esta nova empresa, Iberia pretende facer autohandling para todas as empresas do grupo International Airlines Group (IAG) -ao que pertencen ademais de Iberia, British Airways, Vueling, Aer Lingus e Level-, unha opción que en principio descartaron porque as marxes neste negocio son moi estreitos e para que sexa sostible economicamente é necesario un gran volume de negocio.
O resultado do concurso de Aena obrigaba a subrogar aos traballadores nas empresas gañadoras dos concursos de handling nos aeroportos que perdeu (Bilbao, Málaga, Alacante, Palma de Mallorca, Eivisa, Barcelona, As Palmas e Tenerife Sur), pero os sindicatos pretenden que o persoal siga en Iberia.
Segundo informou a aeroliña, con esta nova empresa atenderíase a reclamación sindical de que os traballadores deste servizo manteñan o convenio da compañía e non pasen a outras empresas que operan o handling.
Ao tempo, Iberia propón un plan de viabilidade nesta nova compañía que contempla medidas de desvinculación para 1.727 persoas ata o 31 de decembro de 2026 mediante prexubilacións e baixas incentivadas para traballadores a partir de 56 anos. Iberia Airport Services conta cuns 8.000 traballadores.
Se se alcanza un acordo cos sindicatos, Iberia ofrece estas baixas incentivadas e prexubilacións, voluntarias e acordadas coa representación dos traballadores, pero non se produciría unha redución de persoal porque despois faría novas contratacións, asegura a empresa.
Segundo a información de Iberia, coa creación desta empresa participada ao 100 % por IAG garántense todos os dereitos dos seus traballadores porque os empregados manterían o convenio da compañía e non pasarían a depender dos operadores que gañaron o concurso do servizo.
A aeroliña sinala que dado que nos servizos en terra as marxes son estreitos, é necesario un gran volume que só se pode alcanzar de maneira sostible prestando servizos a terceiras compañías.
Con esta proposta o persoal de Iberia Airport Services (a filial de handling) quedaría nesta nova empresa para prestar o servizo a todo o grupo IAG.
Tamén podería ofrecer servizos a terceiros en pasaxe (o persoal de atención en mostradores), un segmento que está liberalizado, a diferenza do de xestión de equipaxes, que é o que se resolveu no concurso.