O barco chinés fondeado en Ares segue sen poder entrar ao porto exterior da Coruña
O barco chinés fondeado en Ares segue sen poder entrar ao porto exterior da Coruña
O pasado 6 de decembro perdeu a maior parte de dous grandes guindastres
Non ten documentación do seguro nin estudos de estabilidade para ver a condición do barco
O director xeral da Mariña Mercante, Gustavo Santana, informou de que se mantén a negativa para permitir a entrada no porto exterior da Coruña ao barco chinés Shang De Wu Yi Shan, con 169 metros de eslora e 43 de manga, que está fondeado na ría de Ares. O pasado venres, 6 de decembro, perdeu a maior parte de dous grandes guindastres pórtico que transportaba soldados á súa cuberta.
A preguntas da prensa, este mércores en Vilagarcía (Pontevedra), onde participou nun acto de firma dunha nova instrución para a recolección de fazula, Santana explicou que "por agora se lle denegou o permiso", pero fixéronse "todas" as xestións necesarias por parte de Capitanía Marítima.
Así, sinala que se lle deron ao buque "instrucións moi claras sobre o que ten que realizar para poder entrar en porto". "Isto non quere dicir que o fondeo na zona de Ares, que está monitorizado, non sexa seguro", agrega.
E é que remarca que hai un seguimento "constante" por parte de Salvamento Marítimo como da Capitanía Marítima. "Coa perda dos guindastres o que se lle dixo é que nos diga exactamente a posición", afirma Santana, debido a que "xa hai uns días" comunicouse aos centros de controis de Salvamento para situalo e para dar aviso ao sector pesqueiro, "especialmente en fronte de Ferrol".
Por outra banda, "perdéuselle todo tipo de documentación ao barco no sentido tanto de garantía, seguro, estudos de estabilidade para ver a condición do barco". Por iso, "foron inspectores das capitanías marítimas a bordo para comprobalo in situ", dándolle "instrucións moi claras" do que debe facer para poder entrar no porto exterior da Coruña.
Incidente na zona de Ortegal
Desde o buque comunicouse ás 22.40 horas do pasado venres, 6 de decembro, a Salvamento Marítimo, cando se atopaba 58 millas ao noroeste do cabo Ortegal, que tivera "un problema de corremento de carga" e solicitaban un punto ao que trasladarse ao sufrir este problema, dispoñendo a pesar diso de suficiente autonomía para dirixirse ao momento que lles indicasen.
Ante esta situación mobilizouse o remolcador Alonso de Chaves, que o escoltou de maneira preventiva, e a lacha Salvamar Betelgeuse, ademais do helicóptero Helimer 401, que foi o primeiro en chegar e que realizou unha inspección visual
Segundo puido saber Europa Press, naquel momento, a gran maioría da carga do buque acabara no mar e sobre a cuberta tan só quedaban algúns restos das dous grandes guindastres cos que partiran o 1 de decembro desde o porto alemán de Bremen en dirección a Tailandia.
A esa hora e neste punto, estaba decretada unha alerta laranxa, debido ás condicións do mar. Tras o incidente, o buque seguiu viaxe cara á ría de Ares, onde chegou xa na xornada do sábado, 7 de decembro, e onde permanece. Segundo puido coñecer Europa Press, o casco do barco presenta diferentes danos, como consecuencia deste incidente, ademais dalgúns restos dos grandes guindastres que transportaba, xa que os mesmos ían soldados á cuberta.