Publicador de contidos
Publicador de contidos

Odiseo toma unha foto da Lúa previa á súa histórica aluaxe

Odiseo toma unha foto da Lúa previa á súa histórica aluaxe

Está previsto que o módulo toque a superficie lunar ás 16:24 deste xoves, hora local do leste estadounidense (21:24 GTM)

É a segunda misión da iniciativa de Servizos Comerciais de Carga Útil Lunar, que forma parte do programa Artemis de regreso á Lúa

Imaxe tomada polo Odiseo antes da súa aluaxe (NASA) Imaxe tomada polo Odiseo antes da súa aluaxe (NASA)
G24.gal 22/02/2024 18:03

O módulo Odiseo, que ten programado aterrar este xoves sobre a superficie da Lúa na que será a primeira aluaxe dos EUA en máis de medio século, enviou unha foto da superficie lunar antes da súa aterraxe prevista para as 16:24, hora local do leste estadounidense (21:24 GTM).

A foto tomada polo módulo da empresa privada Intuitive Machines mostra sectores do norte da Lúa mentres se dirixe cara ao polo sur, unha rexión aínda inexplorada, segundo explica a axencia espacial estadounidense NASA.

A compañía de Texas, que fará historia como a primeira estadounidense en pisar a Lúa, detallou que a cámara de navegación de Odiseo capturou a imaxe "do cráter Bel'kovich K nas terras altas ecuatoriais do norte da Lúa".

Tamén subliñou que a imaxe, onde se ve unha superficie agrisada e con ondulacións, trátase dun cráter duns 50 quilómetros de diámetro con montañas no centro, formadas cando se conformou este ecosistema.

O pasado 15 de febreiro, o Odiseo engalou dende A Florida con varios experimentos da NASA e está previsto que aterre este xoves na Lúa, onde terá poucos días para realizar os seus experimentos antes de que practicamente quede conxelado, por mor das baixas temperaturas lunares.

Estaba previsto que o módulo aterrase este xoves ás 17:49 hora local do leste estadounidense (22:49 GTM), pero Intuitive Machines informou esta xornada que tras realizar "unhas manobras de corrección", adiantaron máis dunha hora a aluaxe.

Odiseo, da serie Nova-C, terá uns sete días antes de que chegue a noite lunar no polo sur, deixándoo inoperable. Non está previsto que este módulo, de 4,3 metros de altura e 675 quilos de peso, e o primeiro estadounidense que chega á Lúa despois do Apolo 17 en 1972, regrese á Terra.

A aterraxe será, máis específicamente, nas inmediacións do macizo de Malapert, a uns 300 quilómetros do polo sur da Lúa, unha área chea de "incerteza", segundo os expertos da NASA.

Os investigadores cren que a zona está composta de material das terras altas lunares, similar ao lugar de aterraxe do Apolo 16. O principal obxectivo desta misión é levar instrumentos científicos e demostracións tecnolóxicas ao polo sur da Lúa.

Odiseo viaxou a bordo dun foguete Falcon 9 da compañía SpaceX, que engalou a madrugada do 15 de febreiro pasado sen ningún contratempo, dende o Complexo de Lanzamento 39A do Centro Espacial Kennedy da NASA, no centro da Florida.

Esta é a segunda misión da iniciativa de Servizos Comerciais de Carga Útil Lunar (CLPS) da NASA, despois do Peregrine, e forma parte tamén do programa Artemis de regreso á Lúa.

O pasado xaneiro, o módulo Peregrine, da empresa Astrobotic Technology, fallou no seu intento de aterrar na Lúa con cargas da NASA e outras comerciais, debido a problemas de abastecemento de combustible, entre outros.

Segundo explicou Intuituve Machines, a misión busca crear unha plataforma económica que levará consigo instrumentos científicos da NASA á Lúa, como tamén carga comercial, para achandar o camiño para unha presenza humana sostible no satélite natural e os seus arredores.

O sitio escollido para a aluaxe é unha das 13 rexións que a NASA está a considerar para a misión Artemis III, a primeira misión tripulada de aluaxe dese programa e o primeiro voo tripulado do módulo de aterraxe Starship HLS, de SpaceX.

Entre unha gran variedade de instrumentos da NASA que leva o Odiseo, están algúns para unha mellor medición do combustible e cámaras para capturar son e imaxes fixas da columna de po creada polo módulo unha vez comeza o seu descenso á superficie lunar ata que se apaga.

Tamén leva aparellos para estudar a interacción da actividade natural e o home, e para analizar a velocidade e dirección do vehículo e a distacia á superficie con alta precisión no proceso de descenso ata a aterraxe.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade