Os inspectores de Facenda cren que a independencia fiscal de Cataluña restaría recursos ao resto das comunidades
Os inspectores de Facenda cren que a independencia fiscal de Cataluña restaría recursos ao resto das comunidades
Os inspectores de Facenda cren que a independencia fiscal de Cataluña restaría recursos ao resto das comunidades
Tamén din que a situación que se crearía sería inconstitucional
Cataluña case duplicaría os seus ingresos, ao pasar de 25.600 millóns a 52.000 millóns
Cataluña supón o 20 % do PIB
Os inspectores de Facenda do Estado advertiron este luns de que unha eventual independencia fiscal de Cataluña crearía unha situación privilexiada que restaría recursos ao resto de comunidades autónomas, o que sería inconstitucional.
Un eventual sistema de financiamento singular para Cataluña "conculcaría os principios de igualdade, solidariedade e xustiza", asegurou a presidenta da asociación de inspectores de Facenda do Estado, Ana de la Herrán, nun encontro con medios.
A cesión da xestión e a recadación da totalidade dos tributos á Generalitat de Cataluña, como solicitou o seu presidente, Pere Aragonés, "non ten ningunha cobertura legal nin na Constitución, nin na Lofca (Lei Orgánica de Financiamento das Comunidades Autónomas) nin nas leis de desenvolvemento", subliñou o vogal da asociación José María Peláez.
De la Herrán engadiu que se, para salvar esta situación, se optase por reformar a Lofca para dar unha "especialidade" ao financiamento catalán constituiría "unha fraude de lei", xa que daría un privilexio prohibido pola Constitución a unha rexión do réxime común.
Peláez engade que tampouco a normativa catalá incorpora "ningunha especialidade que poida amparar esta petición", xa que o Estatut está "en consonancia plena e total coa Constitución" en materia de financiamento.
Tampouco ten amparo constitucional unha eventual translación á Generalitat da xestión ou recadación de impostos non cedidos a través dun consorcio entre o Estado e a comunidade autónoma, unha figura que só está prevista para casos concretos "cando se crea conveniente e a natureza do tributo o esixa".
Aínda así, o documento presentado por Aragonés reclama esta singularidade no financiamento catalán baseado nun "agravio" que procede, en realidade, do atraso na revisión do sistema de financiamento, que afecta máis a outras rexións como a Comunidade Valenciana, polo que non é xustificable, segundo os inspectores.
Unha eventual independencia fiscal de Cataluña contraviría, ademais, o principio constitucional de non privilexiar unhas rexións fronte a outras, algo que ocorrería porque Cataluña estaría mellor financiada que as demais -case duplicaría os seus ingresos, ao pasar de 25.600 millóns a 52.000 millóns, segundo cálculos da Generalitat- e, por tanto, podería prestar mellores servizos.
Ao mesmo tempo, se Cataluña, ao quedar coa totalidade dos impostos da rexión, deixase de dotar aos fondos de cohesión social do Estado "o resto de comunidades autónomas van recibir menos" ingresos por esta vía, advertiu Peláez, é dicir, "van estar peor financiados e recibir peores servizos públicos".
O fraccionamento da Axencia Tributaria, ademais, poñería en cuestión o futuro dos 5.000 traballadores actualmente destinados en Cataluña -que xa están a mostrar nerviosismo, segundo a asociación- e dificultaría a loita contra unha fraude fiscal cada vez máis globalizada, xa que se perdería o sistema de información único.
Os réximes forais de País Vasco e Navarra, previstos na Constitución, xa supoñen un "buraco negro" en materia de información a efectos de loita contra a fraude, subliñou Peláez, unha deficiencia que se emenda porque supoñen ao redor do 6 ou o 7% do PIB, pero Cataluña supón o 20 % do PIB, polo que a súa saída da Axencia tería "unha repercusión moitísimo maior".
Da Herrán aproveitou ademais o evento para cargar contra o "silencio rotundo" do Ministerio de Facenda ante as peticións da asociación para abordar a reforma da función pública, que, ao seu xuízo, dará acceso a funcionarios non preparados, o "que acabará sendo un sistema clientelar"