A xustiza europea anula outra multa de 1.490 millóns imposta a Google
A xustiza europea anula outra multa de 1.490 millóns imposta a Google
O TXUE confirma "a maior parte das apreciacións" da Comisión Europea por abuso de posición dominante, pero cre que "cometeu erros" ao examinar as cláusulas contractuais
É o cuarto expediente aberto contra Google por abuso de posición dominante no mercado
O Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TXUE) anulou este mércores unha multa de 1.490 millóns de euros imposta pola Comisión Europea a Google en 2019 por abuso de posición dominante a través da súa plataforma de publicidade AdSense.
O ditame confirma "a maior parte" dos argumentos do Executivo comunitario, pero anula a sanción porque considera que Bruxelas cometeu "erros no seu exame das cláusulas denunciadas como abusivas, así como da parte do mercado que estaba cuberta por estas durante o ano 2016".
A xuízo dos xuíces europeos, o Executivo comunitario non demostrou que estas tres cláusulas "constituían cada unha un abuso de posición dominante e, en conxunto, unha infracción única e continua" de acordo con as normas europeas.
En particular, entenden que Bruxelas non foi capaz de demostrar que estas cláusulas "fosen capaces de disuadir a editores de contratar con intermediarios competidores de Google" nin de que "evitasen que estes competidores accedesen a unha cota significativa do mercado".
En consecuencia, o tribunal con sede en Luxemburgo anulou "na súa integridade" a decisión da Comisión Europea que impuxo a multa.
O departamento que aínda dirixe a danesa Margrethe Vestager aínda pode recorrer este ditame, que contrasta coa sentenza definitiva que a semana pasada confirmou outra multa de 2.424 millóns a Google tamén por abuso de posición dominante a través de Google Shopping.
Bruxelas tamén acusou á multinacional de abuso de posición dominante nunha terceira investigación, neste caso a través de Android, e impuxo unha sanción de 4.340 millóns que xa foi confirmada pola Xustiza europea.
Por último, os servizos europeos de Competencia manteñen unha investigación aberta contra a firma estadounidense de novo por abusar da súa posición cos seus servizos de tecnoloxía publicitaria (adtech). Aínda que segue en marcha, o equipo de Vestager defende que o único modo de resolver o asunto é un proceso de venda deste negocio.