'Emilia Pérez' chega este domingo aos Óscar con 13 candidaturas pero sen ser a favorita
Karla Sofía Gascón aspira a ser a segunda española en lograr o premio para a mellor protagonista

'Emilia Pérez', o musical do francés Jacques Audiard, chega este domingo á gala da 97 edición dos Óscar co maior número de candidaturas, 13, pero non como a favorita, un papel que agora se reparten 'Conclave' e 'Anora'.
Cando se anunciaron os aspirantes aos premios da Academia de Hollywood, as claras favoritas eran 'Emilia Pérez' e 'The Brutalist', con 13 e 10 nomeamentos, respectivamente.
Pero, os problemas con Karla Sofía Gascón, protagonista do narcomusical mexicano de Audiard, e o uso da Intelixencia Artificial no caso de 'The Brutalist', de Brady Corbet, parecen minar as súas posibilidades.
Diso aproveitáronse 'Conclave', a historia dunha elección papal dirixida por Edward Berger e protagonizada por Ralph Fiennes, e 'Anora', unha moderna versión do conto de Cincenta de Sean Baker, con Mikey Madison no papel principal, que poderían facerse co Óscar a mellor película.
No que están de acordo todas as quinielas dos medios especializados é que o Óscar a mellor dirección será para Baker por unha película que triunfou en Cannes, onde se fixo coa Palma de Ouro por encima de 'Emilia Pérez', que tamén competía.
Respecto a as interpretacións, parecen seguros os premios para Adrien Brody, polo seu papel dun arquitecto brutalista no filme de Corbet, e para Demi Moore, por 'The Substance' ('A substancia'), nun deses regresos triunfais de estrelas en decadencia que tanto gustan a Hollywood.
Poucas opcións quedan para Gascón, que de gañar converteríase na primeira actriz transxénero en conseguir un Óscar e na segunda española en levar un premio de interpretación tras Penélope Cruz.
Tamén está nomeada a brasileira Fernanda Torres polo seu papel en 'Ainda Estou Aqui' ('Aínda estou aquí'), de Walter Salles, que se pode converter na primeira actriz do seu país en lograr un óscar. E chega á gala 25 anos despois de que a súa nai, Fernanda Montenegro, optase á figura por 'Central do Brasil' ('Estación central de Brasil'), do mesmo realizador.
O filme de Sáelles compite polo premio a mellor película internacional, que se debate entre a súa historia, a dun desaparecido en 1971 durante a ditadura de Brasil, e 'Emilia Pérez', que ata hai apenas unhas semanas era a gran favorita nesta categoría.
Ademais, tanto 'Ainda Estou Aqui' ('Aínda estou aquí') como 'Emilia Pérez' optan tanto ao Óscar a mellor filme internacional como ao de mellor película.
Outros dous galardóns que parecen xa pechados son os das interpretacións de reparto, que apuntan a Zoe Saldaña, por 'Emilia Pérez' e a Kieran Culin por 'A Real Pain'.
A listaxe definitiva de gañadores coñecerase na gala que se celebrará esta noite no Teatro Dolby de Los Ángeles e que estará presentada por Conan O'Brien.