A folga en Francia non paraliza o país, pero ameaza con prolongarse
A folga en Francia non paraliza o país, pero ameaza con prolongarse
A cuestión dos salarios é a "prioridade número uno dos franceses", aseguran desde a Confederación Xeral do Traballo
Os sectores petroleiro e da enerxía e o do transporte público son os que apuntan a unha prolongación das protestas
A folga para reclamar subidas salariais convocada este martes en Francia por unha parte dos sindicatos tivo un alcance limitado, pero ameaza con prolongarse, en particular no sector petroleiro e da enerxía, onde leva enquistada desde hai semanas, e no transporte público.
O secretario xeral da Confederación Xeral do Traballo e líder da protesta, Philippe Martínez, subliñou na manifestación organizada en París a súa reivindicación principal: a cuestión dos salarios, que é a "prioridade número uno dos franceses".
Martínez reiterou a súa reclamación dun aumento do salario mínimo (o obxectivo é chegar a 2.000 euros brutos mensuais, fronte aos 1.678,95 actuais) e a "indexación" do resto dos soldos co custo da vida para que non perdan poder adquisitivo, algo "máis que urxente".
Martínez asegurou ademais que a folga terá continuidade e aínda sen entrar en detalles mentres non se pronuncien os traballadores, deu a entender que a mobilización se podería manter no sector petroleiro e nos ferrocarrís.
Un dos aspectos máis visibles desta xornada de folga foi, como é habitual, o transporte público, onde houbo perturbacións pero en ningún caso xeneralizadas.
Nos ferrocarrís, o maior impacto deuse nos trens rexionais, xa que só circularon a metade, e tamén nas proximidades de París (nalgunhas liñas anuláronse unha cuarta parte dos servizos habituais) ou nos autobuses da capital, xa que se suprimiron un terzo do total. No metro a situación foi case normal.
Como ocorre desde hai máis de dúas semanas, os paros nas refinerías e nos depósitos de carburante mantiveron preto do 30 % das gasolineiras do país sen abastecemento de polo menos un tipo de combustible.