A UE seguirá aplicando os aranceis á importación de vehículos eléctricos chineses
A UE seguirá aplicando os aranceis á importación de vehículos eléctricos chineses
Non se alcanzou unha maioría cualificada en contra da proposta, nunha votación onde quedou patente a división que causa esta medida no seo dos Vinte e sete
Os aranceis, que se están aplicando de forma provisional desde xullo, entrarán agora en vigor de forma definitiva, aínda que Bruxelas segue negociando con Pequín
A China "nin está de acordo nin acepta" os aranceis da UE aos seus vehículos eléctricos
A Comisión Europea seguirá aplicando os aranceis á importación de vehículos eléctricos desde A China, despois de que na votación que celebraron este venres os países da Unión Europea non se alcanzou unha maioría cualificada en contra da proposta, dixeron a EFE fontes europeas.
Os aranceis, que se están aplicando de forma provisional desde xullo, entrarán agora en vigor de forma definitiva, aínda que Bruxelas quere seguir negociando con Pequín para tentar chegar a un acordo que permita reverter unha medida que divide aos estados membros.
Na votación de hoxe, 10 países votaron a favor, 5 en contra e 12 abstivéronse, confirmaron as fontes.
Ante o risco para entrar nunha guerra comercial coa China, a división entre os Vinte e sete foi en aumento nos últimos meses, que se evidenciou cunha fractura do eixo franco-alemán, xa que París votou hoxe a favor e Berlín, en contra.
Alemaña, de feito, endureceu a súa postura, xa que nunha primeira votación non vinculante a mediados de xullo, decidiu absterse.
España, pola súa parte, pediu onte á Comisión Europa seguir negociando coa China "ata o último momento" no marco da Organización Mundial do Comercio (OMC), segundo a carta que o ministro de Economía, Carlos Cuerpo, envío ao vicepresidente da Comisión Europea e responsable de Comercio, Valdis Dombrovskis.
Bruxelas decidiu en xullo aplicar aranceis ata o 36,3 % ao fabricante SAIC, do 19,3 % a Geely e do 17 % a BYD, por considerar que reciben subvencións que danan aos fabricantes da UE. Uns aranceis que tamén afectan as importacións dos fabricantes occidentais que producen na China, como Telsa, Dacio ou BMW que serían gravadas cun 21 %.
En resposta aos aranceis, A China iniciou unha investigación ás importacións de carne de porco e produtos lácteos da UE, que para España representan unha factura de exportacións de case 1.900 millóns de euros no primeiro caso e de 91 millóns no segundo.
Bruxelas decidiu impugnar a semana pasada ante a Organización Mundial do Comercio (OMC) a investigación chinesa aos produtos lácteos.
O Ministerio de Comercio de China avisou de que a decisión da Comisión Europea de continuar aplicando os aranceis aos vehículos eléctricos chineses "prexudicará á cooperación comercial" entre Pequín e os Vinte e sete.
A carteira indicou nun comunicado publicado na súa páxina web que a postura chinesa respecto a esta disputa foi "clara e consistente desde o inicio", opoñéndose a "prácticas proteccionistas inxustas" por parte do bloque comunitario.
O Ministerio, con todo, asegurou "tomar nota" da "vontade expresada pola parte europea de seguir tratando de resolver a cuestión mediante negociacións", á vez que transmitía a súa esperanza de que Bruxelas se dea conta de que "a imposición de aranceis non resolverá ningún problema".
O Goberno asegura que non perigan os investimentos chineses en España
O ministro de Economía, Comercio e Empresa, Carlos Cuerpo, considera que non perigan investimentos chineses en España a pesar dos aranceis aos coches importados do xigante asiático que pretende establecer Bruxelas e apostou por atraer produción que xere emprego no país.
Así o sinalou ante os medios de comunicación tras participar este venres no Foro La Toja do Grove. Cuerpo informou de que España abstívose na votación, unha opción "coherente" coa posición do país de "tentar reforzar a negociación" entre a Unión e produtores e autoridades chinesas, "para ser capaces de atopar unha solución negociada, acordada entre as partes".
"Máis aló da imposición de aranceis, temos que seguir avanzando nesta negociación, debido a que é importante a protección dun sector tan estratéxico como o sector do automóbil, e ademais facelo evitando unha escalada de medidas comerciais que poidan ser prexudiciais para todos", subliñou.