España, segundo país da UE que máis falsificacións comprou no último ano
España, segundo país da UE que máis falsificacións comprou no último ano
Un terzo dos europeos ve aceptable comprar falsificacións cando o prezo do produto auténtico é alto
O 80 % está de acordo en que as falsificacións serven de apoio a organizacións criminais
O 20 % dos españois afirma que comprou intencionadamente produtos falsificados nos últimos doce meses, unha porcentaxe que se sitúa por encima da media da Unión Europea, que ten un 13 % e que só é superado por Bulgaria co 24 %.
Ademais, o 43 % dos consumidores do noso país non está seguro de se un produto é auténtico ou non e, polo que respecta á piratería "en liña", o 21 % da cidadanía española admite acceder, descargado ou transmitido contidos de fontes ilegais intencionadamente no último ano.
Estes son algúns dos datos correspondentes ao último estudo da Oficina de Propiedade Intelectual da Unión Europea (Euipo), con sede en Alacante.
O informe revela tamén que para un terzo dos europeos (31 %) é aceptable comprar falsificacións cando o prezo do produto auténtico é alto, unha cifra que ascende á metade (50 %) no caso dos máis novos, de entre 15 e 24 anos.
A proporción de consumidores que compraron intencionadamente falsificacións varía entre o 24 % de Bulgaria e o 8 % de Finlandia. Á parte de Bulgaria, a compra intencionada de falsificacións sitúase por encima da media da UE en España (20 %), Irlanda (19 %), Luxemburgo (19 %) e Romanía (18 %).
Este comportamento prodúcese a pesar de que o 80 % da cidadanía europea está de acordo en que as falsificacións serven de apoio a organizacións criminais, arruínan negocios e destrúen emprego. Ademais, dous de cada tres cidadáns consideran que as falsificacións son unha ameaza para a saúde, a seguridade e o medio ambiente.
Un prezo máis baixo dos produtos orixinais segue sendo a razón mencionada con máis frecuencia (43 %) para deixar de comprar falsificacións. O risco de experiencias negativas (produtos de mala calidade para o 27 % das persoas, riscos de seguridade para o 25 % e sancións para o 21 %) tamén é un factor crave para que os consumidores deixen de comprar falsificacións.
A incerteza respecto a a autenticidade tamén vai en aumento.
Case 4 de cada 10 europeos (39 %) preguntáronse algunha vez se compraron un produto falsificado, mentres que a metade dos mozos (52 %) asegura o mesmo.
As diferenzas entre Estados membros tamén son significativas: mentres que arredor dunha cuarta parte dos consumidores de Dinamarca e os Países Baixos (26 %) non estaban seguros de se o que compraban era auténtico ou non, esta cifra elévase ata o 43 % en España e o 72 % en Romanía.
Os europeos tamén teñen dúbidas sobre a legalidade das fontes que utilizan para ver contidos en liña: o 41 % pregúntase se a fonte a través da que accedeu era legal ou non. No caso do noso país, só un 31 % dos españois comproba se unha fonte de acceso, descarga ou emisión de música ou vídeos é legal ou non.
O estudo destaca que a legalidade gaña terreo: 4 de cada 10 europeos pagaron por acceder a contidos de fontes legais no último ano, cifra que no caso de España alcanza o 50 %.
"Coñecer as percepcións da cidadanía axúdanos a establecer un debate útil tanto cos consumidores como coas partes interesadas, no marco das nosas actividades de concienciación e divulgación", explicou o director executivo da Euipo, Christian Archambeau.
Destacou que esta última edición do estudo sobre a percepción da propiedade intelectual "achega novas perspectivas sobre como se percibe a vulneración dos dereitos de propiedade intelectual e pon de relevo, unha vez máis, a necesidade de apoiar e protexer os consumidores".
Tamén "confirma os avances positivos respecto a a concienciación e a dispoñibilidade de contidos dixitais de fontes legais", indicou.