A CE detectou "notables deficienciais" na seguridade ferroviaria de España coa súa auditoría de 2018
A CE detectou "notables deficienciais" na seguridade ferroviaria de España coa súa auditoría de 2018
A CE detectou "notables deficienciais" na seguridade ferroviaria de España coa súa auditoría de 2018
O resultado final desa auditoría plásmase nun texto con data de 2019 que conseguiu a plataforma de vítimas tras anos detrás dela, e que este xoves remitiu aos medios de comunicación
Europa determinou a existencia de "notables deficiencias" na aplicación da normativa sobre seguridade ferroviaria en España coa auditoría que fixo en 2018, por mor das denuncias interpostas polas vítimas do accidente do tren Alvia ocorrido en Angrois en xullo de 2013, que acudiron a Bruxelas convidadas pola eurodeputada do BNG Ana Miranda.
O resultado final desa auditoría plásmase nun texto con data de 2019 que conseguiu a plataforma de vítimas tras anos detrás dela, e que este xoves remitiu aos medios de comunicación.
En concreto, a Comisión sinalaba entón que vía "motivo de preocupación o feito de que os sistemas de xestión da seguridade de diversas empresas do sector ferroviario en España non se empreguen como principal instrumento para o control de riscos e a mellora permanente da seguridade do sistema ferroviario, como esixe a Directiva 49/2004".
Tamén avisaba de que "non parece existir nexo algún entre a avaliación do risco e a vixilancia" e que "sen vixilancia é imposible saber se o risco atópase efectivamente baixo control". "A Comisión estima que as notables deficiencias (...) constitúen un incumprimento por parte de España das obrigacións que lle incumben" en relación coa mencionada directiva de seguridade.
"Calquera pode imaxinar o que sucedía en 2011"
Para a plataforma de vítimas, esta auditoría "é demoledora" e "deixa en ridículo" á Fiscalía, que recorreu a condena ao ex-xefe de seguridade de Adif. "Se en 2018 non se cumpría a normativa, calquera se pode imaxinar o que sucedía en 2011 cando se inaugurou a liña, ou en 2012 cando se desconectou o sistema de seguridade", afirma.
Críticas da plataforma ao fiscal
"O fiscal Antonio Roma, co seu escrito tratando de exculpar a Adif, non só fai o ridículo, senón que ademais non cumpre coa obrigación constitucional e legal de defender á sociedade asegurando o cumprimento das leis", critica a plataforma, a través dunha nota de prensa.
Engade que "lamentablemente" non lles "estraña que o fiscal Roma actúe así", debido a que nunha reunión o 1 de xuño de 2014 en Madrid na que vítimas lle solicitaron que investigase o cumprimento da directiva de seguridade "a súa resposta foi que ía pedir un 40 por certo máis de indemnizacións".
"O fiscal Antonio Roma non quixo investigar, pero en cambio si tratou de comprarnos e silenciarnos. Un monicreque máis ao servizo do Estado para ocultar as neglixencias, os incumprimentos da normativa e evitar as responsabilidades políticas", censura.
Tras un longo xuízo polo sinistro ferroviario de Angrois, no que houbo 80 falecidos e máis dun centenar de feridos, a xuíza emitiu unha sentenza coa que condena ao ex director de seguridade de Adif, Andrés Cortabitarte, e ao maquinista, Francisco Garzón, por 79 homicidios imprudentes (non contabiliza unha morte que sucedeu despois do accidente).