A CE pon obxeccións á fusión de Iberia e Air Europa ao crer que pode subir prezos
A CE pon obxeccións á fusión de Iberia e Air Europa ao crer que pode subir prezos
A Comisión Europea considera que a adquisición da aeroliña por parte de IAG pode reducir a competencia e así aumentar os prezos ou diminuír a calidade dos servizos
Iberia asegura que a competencia estará garantida e comprométese a que ningunha ruta quede operada exclusivamente por Iberia e Air Europa
A Comisión Europea (CE) deu a coñecer este venres ao grupo IAG, ao que pertence Iberia, obxeccións sobre a pretendida adquisición de Air Europa. Fíxoo tras levar a cabo unha investigación en profundidade, ao considerar que os pasaxeiros poderían ter que facer fronte a un aumento dos prezos ou unha diminución da calidade dos servizos.
A CE informou a IAG da súa opinión preliminar da adquisición, que ao seu xuízo pode “restrinxir a competencia no mercado de servizos de transporte aéreo de pasaxeiros, en especial nas rutas dentro de España”, indicou nun comunicado. IAG e Europa operan unha extensa rede de rutas nacionais en España, rutas de curta distancia no Espazo Económico Europeo e países veciños e rutas de longa distancia, en particular cara a e desde a América do Norte e a América do Sur.
En xaneiro de 2024, a Comisión abriu unha investigación para avaliar se a adquisición de Air Europa por IAG podería reducir a competencia na provisión de servizos de transporte aéreo de pasaxeiros. Como resultado, a Comisión considera que a operación podería reducir a competencia en certo número de rutas nacionais, especialmente nos que os trens de alta velocidade non ofrecen unha alternativa, e nas rutas entre a España peninsular e as illas Baleares e as Canarias.
Nelas IAG e Air Europa compiten directamente, observou, mentres que nalgúns destas rutas non haberá competencia directa tras a transacción. Noutras rutas, segundo a CE, a competencia parece limitada e procede principalmente de compañías aéreas rexionais españolas e de compañías de baixo custo, como Ryanair.
Outra conclusión da Comisión é que a transacción podería reducir a competencia en certo número de rutas de curta distancia que conectan España con países de Europa e Oriente Medio. Nestas rutas, IAG e Air Europa compiten ou competirán cara a cara nun futuro previsible, subliñou. Esta competencia parece limitada e procede principalmente de compañías de baixo custo, como Ryanair, que en moitos casos operan desde aeroportos máis remotos, ou da compañía tradicional do país de destino.
Por último, a CE indicou que a operación podería coartar a competencia en certo número de rutas de longa distancia que conectan, en particular, España con América do Norte e do Sur. Nestas rutas, IAG e as súas empresas en participación compiten ou competirán directamente con Air Europa, sinalou, e agregou que nalgúns destas rutas non haberá competencia directa tras a operación.
Noutras rutas, a competencia doutras compañías aéreas parece limitada e ambas as partes teñen cotas de mercado relativamente altas.
A CE lembrou que IAG ten agora a oportunidade de responder ás obxeccións, consultar o expediente da Comisión e solicitar unha audiencia oral. IAG tamén ten a posibilidade de presentar solucións para resolver os problemas preliminares de competencia detectados pola Comisión. Pode decidir presentar solucións en calquera momento do procedemento ata a data límite de presentación de solucións, que actualmente é o 10 de xuño de 2024.
Iberia considera que a competencia sempre estará garantida
Fontes de Iberia confirmaron a recepción do documento, que consideraron habitual nos procesos de competencia para operacións complexas, e agregaron que, tal e como esperaban, a Comisión percibiu que a transacción pode supoñer efectos adversos en varias rutas pola redución do número de aeroliñas que operarían nelas. En todo caso, consideraron que a competencia estará garantida porque IAG e Air Europa sempre se enfrontarán a outros operadores fortes, xa sexan outras aeroliñas, trens de alta velocidade ou ambos.
Aseguraron que a proposta de solucións de Iberia é sólida e lembraron que, como xa avanzou o seu presidente executivo, Marco Sansavini, implica a cesión a outros competidores do 40 % dos voos que operou Air Europa en 2023, co compromiso de que ningunha ruta quede operada exclusivamente por Iberia e Air Europa.
En opinión de Iberia, só unha “competencia sa” entre os ‘hubs’ (centros de distribución do tráfico aéreo) do sur e o norte de Europa -París, Ámsterdam e Frankfurt- permitirán competir de igual a igual con América do Norte, Asia e os países do Golfo.
IAG quere comprar o 80 % do capital de Air Europa que aínda non controla por 400 millóns de euros a través dunha operación que foi notificada oficialmente ás autoridades europeas o pasado 11 de decembro. Trátase do segundo intento para obter luz verde da Comisión despois do abandono dun primeiro acordo en 2021.