Denuncian inmobiliarias por saltar a nova Lei de vivenda e cobrar servizos aos inquilinos
Denuncian inmobiliarias por saltar a nova Lei de vivenda e cobrar servizos aos inquilinos
Facua-Consumidores en Acción sinala unha trintena de empresas que están a empregar trucos para cargar nos arrendadores os custos das súas xestións
Facua-Consumidores en Acción denunciou a unha trintena de inmobiliarias por incumprir a nova Lei de vivenda, que impide ás axencias cobrar os seus servizos aos inquilinos, ao detectar que están a recorrer a diferentes trucos e manobras para seguir cobrándolles os gastos de xestión e honorarios.
As inmobiliarias denunciadas son Alquiler Seguro; Engel&Volkers; Alfa Inmobiliaria; Housingo; MC Property; Spanish Home; Andrés Carro Propiedades; Servicheck; HMS Real State; Oh my place; NSH; Galota; Solfai; Modus Home Realtors; Hernán Inmobiliaria; Aruncy2; Adamas Home; Inmogest; Centro Histórico Real State; Aureo Home; Consul Inversiones e Patrimonio; Homelogic ou Smart Inmobiliaria.
Tamén se estende a Domus, Antena Inmobiliaria e Inversiones inmobiliarias, Next Door Bcn e Alting; Ecom, Ágora Inmobiliaria, Lion Capital Group ou Dray&Partners, sinala nun comunicado.
A asociación leva recibindo desde finais de maio numerosas peticións de consumidores para coñecer os seus dereitos ante esta práctica irregular e para solicitar que denuncie as axencias que a están cometendo.
Ademais, está a realizar un rastrexo do mercado inmobiliario en distintas cidades para investigar, detectar e denunciar aquelas inmobiliarias que estean a incumprir a nova normativa, polo que anunciará novas denuncias.
Por agora son máis de trinta as axencias que a asociación denunciou por esta irregularidade, todas elas radicadas nas cidades de Madrid, Barcelona, Sevilla, Valencia ou Palma de Mallorca. Algunhas das denunciadas posúen propiedades en alugueiro en diferentes municipios por toda España.
Facua sinala que estas axencias están a recorrer a diferentes trucos para seguir cobrando aos inquilinos os gastos de xestión inmobiliaria ou os seus honorarios, a pesar de que a lei establece de forma expresa que deben correr a cargo do arrendador.
Así, ademais daquelas que anuncian ou comunican que o pagamento destas xestións debe facelas o futuro arrendatario -habitualmente, unha mensualidade da renda-, están as que inventan novos conceptos como a realización dun "estudo de viabilidade e solvencia económica" do inquilino; o uso de anglicismos para referirse a estes honorarios, como "fee" ou servizos prestados ao arrendatario que non detallan e cuxo pago impoñen, entre outros.
A asociación aconsella a aqueles usuarios que se vexan obrigados a pagar este concepto para non perder a oportunidade de alugar o piso que pidan factura independente polo concepto abonado, ou que faga o pagamento por transferencia indicando o concepto.
Posteriormente, unha vez asinado o contrato e habitando xa o piso, poden dirixirse á inmobiliaria para solicitar o reembolso da devandita cantidade.
Ademais, poden interpoñer unha denuncia ante as autoridades de consumo autonómicas solicitando unha multa contra a empresa pola vulneración da normativa e se a axencia persistise na súa negativa poden recorrer á vía xudicial.