Nunca Máis advirte do perigo de que outro Prestige volva repetirse na costa galega
Nunca Máis advirte do perigo de que outro Prestige volva repetirse na costa galega
O colectivo pide máis medidas de protección ambiental e que se baixe ao pecio do petroleiro para comprobar o seu estado
A plataforma reivindica o "pouso" que deixou este movemento social
Esta semana fai 20 anos do accidente do Prestige. A plataforma Nunca Máis fixo balance nun encontro coa prensa, en que convidou os galegos á proxección dun documental que estrean o domingo en Pontevedra.
Din que hoxe podería repetirse unha catástrofe similar, xa que entenden que sigue habendo unha primacía dos criterios económicos e políticos sobre os ambientais. E apelan ao espírito de Nunca Máis para tentar cambiar as cousas.
Nunha conferencia de prensa, o presidente deste colectivo, Xaquín 'Xocas' Rubido, sostivo que a diario un centenar de buques pasan por diante das costas galegas sen control, dos cales 35 son de mercadorías perigosas.
"O perigo está aí e é unha esixencia moral e cívica que se fagan públicos os datos dos buques que pasan por Galicia", reivindicou Xocas Rubido, que advertiu de que moitos destes barcos teñen "bandeiras de conveniencia", o que dificulta investigar sobre eles.
Entende que esta cuestión fai que no transporte marítimo existan "paraísos fiscais" nos que se permiten "menor regulación e control ou tripulacións pouco formadas", o que provoca un índice maior de accidentes marítimos.
Ademais, o presidente de Nunca Máis considera "obrigado" descender ata o pecio do Prestige, afundido fronte ás costas galegas aínda cunhas 1.500 toneladas de fuel no seu interior.
"Hai que controlar as fugas e ver se hai novos escapes debido á corrosión para poder selalos", subliñou, ante a sospeita de que o fuel do Prestige "segue asfaltando o fondo mariño" en Galicia.
Nunca Máis reclama tamén a transferencia a Galicia das competencias en salvamento marítimo e contaminación mariña porque, segundo sosteñen, que as decisións nesta materia adóptense en Madrid "non só non resolven os problemas, senón que os agravan".
A pesar diso, Rubido recoñece que tras o Prestige producíronse avances en seguridade marítima, pero considera que foi algo que "foi unha conquista da presión social" exercida polo pobo galego e canalizada a través desta plataforma cívica.
Dentro dos actos conmemorativos que Nunca Máis programou con motivo do vixésimo aniversario do afundimento do Prestige, a plataforma presentará en Pontevedra o documental "20 anos de dignidade", que se estreará o próximo 13 de novembro.
O documental, dirixido polo pontevedrés José Aragunde, recolle testemuños de persoas que participaron na "xénese" de Nunca Máis e de xente do mar que ten unha "visión directa" da catástrofe e de como está a costa galega vinte anos despois.
A cantante Uxía Senlle, outra das portavoces da plataforma, defendeu a importancia deste traballo para "recapitular e pensar como chegamos ata aquí", descubrindo o "pouso" que deixou este movemento social, "o máis aberto, plural e inclusivo" de Galicia.
"Creo que todos temos un remuíño de imaxes en branco e negro, pero tamén unha serie de imaxes a cor da sociedade que lle plantou cara ao desastre e á incompetencia cunha paixón e cunha determinación que non esqueceremos na vida", destacou Senlle.
Con esa loita, segundo engadiu, Galicia "rompeu clixés" ao mostrar unha cara "pouco coñecida", a dun pobo "en pé de guerra, desafiante, sen pelos na lingua, apoiada e avalada por todos os sectores posibles contra o silencio e o inmobilismo".
Nunca Máis entende que, dúas décadas despois, o PP "aínda está en débeda" co pobo galego, polo que esixen que pidan desculpas e recoñezan a súa responsabilidade "por converter un accidente nunha catástrofe".
"Non poden dicir agora coa boca pequena que houbo erros porque con esa frase non se tapa o buraco que se fixo co Prestige", sentenciou Xaquín 'Xocas' Rubido.