O Goberno sobe as pensións un 2,8 % para o 2025, prorroga as axudas ao transporte e amplía as bonificacións da AP-9
O Goberno sobe as pensións un 2,8 % para o 2025, prorroga as axudas ao transporte e amplía as bonificacións da AP-9
O Goberno sobe as pensións un 2,8 % para o 2025, prorroga as axudas ao transporte e amplía as bonificacións da AP-9
Sánchez confirmou a aprobación dun real decreto-lei para estender o gravame temporal ás grandes enerxéticas durante o ano 2025, pero introducindo un incentivo fiscal aos investimentos estratéxicos en transición ecolóxica e descarbonización
A subida das pensións contributivas beneficiará a máis de nove millóns de pensionistas
Os viaxeiros recorrentes da AP-9 recibirán un desconto do 50 % ademais da volta gratis en 24 horas, mentres que os pesados pasarán a pagar só o 50 % desde a primeira viaxe
O Consello de Ministros, reunido este luns de maneira extraordinaria, aprobou a subida das pensións contributivas nun 2,8 % para 2025, medida que beneficiará a máis de nove millóns de pensionistas.
Así o sinalou o presidente do Goberno, Pedro Sánchez, nunha comparecencia ante a prensa tras o último Consello de Ministros do ano, onde fixo balance do exercicio.
"Ao longo deste ano non só melloramos os servizos públicos, senón que tamén reforzamos as prestacións sociais (...). No ano 2024 a pensión media de xubilación subiu nin máis nin menos que 734 euros anuais, subimos o salario mínimo interprofesional e incrementamos tamén a renda garantida polo ingreso mínimo vital. En definitiva, protexemos o poder adquisitivo dos nosos maiores, tamén dos traballadores e xa lles anticipo que imos volver a facelo no ano 2025", destacou o presidente.
Sánchez afirmou que para o Goberno é "esencial" que a riqueza xerada pola economía chegue a todos os cidadáns, "os que traballan e tamén os que traballaron e os que se están preparando para facelo".
"Por iso creo que debemos celebrar que España sexa un dos países que está a lograr reducir máis a súa desigualdade, malia que sabemos que aínda hai que facer moito", engadiu. A subida das pensións contributivas e de clases pasivas nun 2,8 % para 2025 obedece á fórmula de revalorización recollida na Lei de reforma das pensións, en que se ten en conta, como referencia para determinar a subida destas prestacións, o IPC interanual media de doce meses (de decembro do ano anterior a novembro do exercicio en vigor), que lanza unha porcentaxe do 2,8 %.
Este incremento beneficiará os preto de 9,3 millóns de persoas que reciben 10,3 millóns de pensións contributivas, ademais das 720.148 pensións correspondentes ao Réxime de Clases Pasivas do Estado, que tamén se revalorizarán un 2,8 %, segundo datos do Ministerio de Inclusión, Seguridade Social e Migracións.
Coa subida do 2,8 %, un pensionista que perciba unha pensión de 1.441 ao mes (coincidente coa pensión media de 2024 de xubilación) pasará a recibir en 2025 unha pensión de 1.481,35 euros mensuais, o que supón un incremento anual de 564,87 euros ou de 40,3 euros por mes en catorce pagas.
O Goberno aproba a gratuidade do bono de transporte ata xuño de 2025
O Goberno aprobou a extensión das axudas ao transporte público, en vigor desde setembro de 2022, durante o primeiro semestre de 2025, co que continuará, entre outras medidas, a gratuidade dos abonos de Renfe para Proximidades, Rodalies e a Media Distancia convencional durante seis meses máis.
Na conferencia de prensa posterior ao Consello de Ministros deste luns, o presidente do Goberno, Pedro Sánchez, explicou que o Executivo aprobou estender ditas medidas ata xuño do próximo ano e que logo van ser seguidas de "un amplo paquete de descontos e axudas para viaxeiros".
Grazas ás melloras do servizo e a aposta decidida do Goberno polos descontos e pola gratuidade para determinados traxectos e segmentos da poboación, o uso do transporte público incrementouse nun 13 %, subliñou. España é xa o segundo país do mundo con máis quilómetros de alta velocidade ferroviaria, máis que Alemaña e Italia xuntas, "e aínda así o noso ritmo de construción de novos quilómetros de alta velocidade é maior que calquera outro país europeo", destacou.
"Polo tanto, que ninguén leve a engano, queda moitísimo por facer, o noso sector do transporte segue lonxe dos obxectivos de descarbonización fixados, pero é evidente que o compromiso de Goberno está aí coa obra pública e coa descarbonización da nosa economía en todos os ámbitos", agregou.
Coa aprobación de prorrogar a aplicación dos descontos para o transporte público durante os seis próximos meses, continúa a gratuidade dos abonos de Renfe para Proximidades, Rodalies e a Media Distancia convencional. Tamén os servizos de altas prestacións entre Murcia e Alacant e os Avant entre Ourense e A Coruña serán gratuítos, do mesmo xeito que as relaciones punto a punto Madrid-Salamanca.
Para o resto dos servizos ferroviarios Avant, declarados como Obrigación de Servizo Público (OSP), mantense o desconto do 50 % nos abonos. A iso súmase a bonificación do 100 % dos servizos públicos de transporte regular de viaxeiros por estrada de competencia do Estado para viaxeiros recorrentes.
Así mesmo, mantéñense as axudas directas para promover a rebaixa de, polo menos, o 50 % do prezo dos abonos e títulos multiviaxe do transporte público colectivo urbano e interurbano. O Goberno subvenciona a rebaixa do 30 % do transporte ás comunidades autónomas e as entidades locais que se comprometan a implantar e complementar os descontos para que, como mínimo, redúzase á metade o prezo dos servizos de transporte terrestre da súa competencia para viaxeiros habituais. Ademais, seguirán sendo gratuítos os abonos de transporte e títulos multiviaxe nas Canarias e nas Baleares.
Aprobadas as bonificacións da AP-9 co desconto extra para por concorrencia
O Consello de Ministros aprobou este luns o aumento das bonificacións das peaxes da autoestrada AP-9 por un valor total de 81,6 millóns de euros desde o próximo 1 de xaneiro de 2025.
Con esta ampliación, os vehículos lixeiros que realicen máis de 20 viaxes ao mes e paguen con telepeaxe verán aumentado o desconto extra por recorrencia do 20 % ao 50 %.
Ademais, segundo informa o Ministerio de Transportes nunha nota de prensa, a bonificación para os vehículos pesados, ata o de agora do 20 %, pasará a ser do 50 % desde a primeira viaxe e independentemente do sistema de pago e dos tramos que percorran.
Tamén continúan en vigor o resto das bonificacións aprobadas en 2021 asociadas a unha viaxe de volta dentro das 24 horas seguintes á viaxe de ida e con mesma orixe-destino, pero en sentido contrario.
Para financiar estes descontos da AP-9 en 2025, o Goberno autorizou elevar ata os 81,6 millóns de euros o orzamento previsto.
O Ministerio lembra que, desde finais de xullo de 2021, cando entrou en vigor a primeira mellora do esquema de bonificacións da AP-9, e ata o 30 de setembro de 2024, bonificáronse máis de 66 millóns de tránsitos de vehículos lixeiros e case 14 millóns de vehículos pesados.
Isto xerou un aforro duns 141 millóns de euros aos usuarios da Autoestrada do Atlántico.
Adicionalmente achegáronse máis de 60 millóns ao sistema de compensación das obras de ampliación da autoestrada, para evitar así elevar o incremento extraordinario de tarifas.
O Goberno aproba a extensión a 2025 do gravame ás grandes enerxéticas
O presidente do Goberno, Pedro Sánchez, confirmou a aprobación dun real decreto lei para estender o gravame temporal ás grandes enerxéticas durante o ano 2025, pero introducindo un incentivo fiscal aos investimentos estratéxicos en transición ecolóxica e descarbonización.
"O que estamos a facer é demostrar que pode esixirse un esforzo adicional ás empresas enerxéticas á vez que tamén continuamos coa nosa folla de ruta de descarbonización e de impulso a proxectos industriais tan importantes como a produción de hidróxeno verde", destacou o xefe do Executivo en conferencia de prensa tras a celebración do último Consello de Ministros do ano.
Así, o Consello de Ministros aprobou a prórroga do gravame a enerxéticas -un compromiso do Goberno con ERC, Bildu e BNG-, para que entre en vigor antes da derrogación do tributo que aprobou o Congreso dos Deputados con apoio do PP, PNV e Junts.
Como todo decreto lei, a prórroga do gravame das enerxéticas terá que someterse no Pleno do Congreso no prazo de 30 días para a súa validación e derrogación, e aí é onde o Goberno non ten garantidos os seus apoios dada a negativa de PNV e Junts.
De feito, o portavoz do PNV no Congreso dos Deputados, Aitor Esteban, criticou este luns que a aprobación do decreto para a prórroga do gravame ás enerxéticas é "puro paripé", xa que o Goberno de Pedro Sánchez "sabe que non vai saír".
Deste xeito, reiterou que por parte do seu partido "o voto é non" a unha medida que, ademais, "rompe o sistema de concerto". Por iso, Facenda pensa ofrecer que o decreto se tramite despois como proxecto de lei para aí transformar o gravame nun imposto permanente e así convencer a Podemos, que rexeita a temporalidade, e ao PNV, que ao imposto non se opón porque a súa xestión correspondería ás facendas forais vascas e navarra.
No último Consello de Ministros do ano, o Executivo prorrogou este luns, ademais, a prohibición de interromper as subministracións básicas de auga, luz e gas para vulnerables, en tanto que os niveis de desconto "excepcional" do bono social eléctrico estenderanse ata o 31 de decembro de 2025.