O número de atención á conduta suicida fai dous anos: 260.033 chamadas, 5.668 tentativas
O número de atención á conduta suicida fai dous anos: 260.033 chamadas, 5.668 tentativas
A maioría das consultas ao 024 foron de risco medio ou alto, as mulleres chaman máis e a franxa de idade dos 40 e 59 anos é a que máis demanda o servizo
O 024, o teléfono posto en marcha hai dous anos polo Ministerio de Sanidade para dar asistencia profesional á conduta suicida, atendeu un total de 260.033 chamadas, realizadas a maior parte por mulleres, e na súa maioría de risco medio a moi alto, incluíndo 5.668 tentativas, o 3,8 por cento do total.
Ata 12.846 do total de chamadas foron derivadas ao servizo de emerxencias 112 para dar unha atención urxente ás persoas en crises, segundo os datos proporcionados este venres polo departamento que dirixe Mónica García cando se cumpren xusto dous anos de funcionamento do servizo.
En concreto, os profesionais do 024 valoraron o risco dun total de 147.345 chamadas e, delas, clasificaron de risco moi baixo 14.250, o 9,7 por cento do total, e outras 36.708 (24,9 %) de risco baixo.
Mentres, 47.454 foron consideradas de risco medio (32,2 %); 31.270 de risco medio-alto (21,2 %); 11.995 (8,1 %) de alto e 5.668 foron tentativas de suicidio, o 3,8 % do total.
Paralelamente ao servizo telefónico, en setembro o Ministerio incorporou un chat pensando nos máis novos; desde entón, recibíronse 3.877, dos que se atenderon a inmensa maioría, un total de 3.750; deles, 88 foron derivados a Emerxencias, segundo os datos que facilitou Sanidade a EFE.
O perfil: máis mulleres que homes e entre 40 e 59 anos
Catro de cada dez chamadas (o 39,1 %) foron realizadas por mulleres, e o 32,3 por cento por homes; noutras 13.983 non consta especificado o sexo e como "outros" se clasificaron 32.
Por tramos de idade, o primeiro lugar ocúpano as persoas de 50 a 59 anos (16,41 %), seguidas das de 40 a 49 anos (14,4 %); 20 a 29 anos (11 %); 30 a 39 anos (8,87 %); 60 a 69 (5,73 %); 10 a 19 (3,87 %); 70 a 79 (2,8 %) e 80 a 89 (0,4 %).
Tamén houbo chamadas da franxa de idade 90-99 anos (un total de 45) e de nenos de 5 a 9 anos (7).
En 148.446 chamadas, os emisores eran os propios usuarios -que poden realizar máis dunha, matiza Sanidade-; 18.472 foron feitas por achegados; 5.200, por familiares; 477, por profesionais; 143, pola contorna educativa; e 13.859, por outros.
Durante estes dous anos, o 024 tamén recibiu 23.419 chamadas silenciosas e outras 695 desde Emerxencias.
En canto aos datos por comunidades, Andalucía, co 19,3 % e Madri co 17,56 % encabezan a listaxe das autonomías desde onde máis chamadas recibiu o 025. Galicia está no sexto posto co 5 % do total das consultas realizadas.
Sanidade quere agora coñecer os motivos
A liña 024 arrincou o 10 de maio de 2022 co obxectivo de reducir o nivel de sufrimento emocional e risco de conduta suicida das persoas usuarias.
Desde o Comisionado de Saúde Mental están a facer "un seguimento constante" para conseguir melloras tanto na calidade do servizo como no coidado dos profesionais -neste caso de Cruz Vermella- que o atenden".
Pero agora, neste departamento queren que o servizo sexa "mesmo máis útil", polo que van estudar a posibilidade de solicitar datos que "sirvan para entender os principais motivos de ideación suicida na poboación", explicou González.
O Comisionado tamén valora introducir a posibilidade de que se recomenden recursos sociais e comunitarios nos casos que o requiran para a mellora das persoas que usan o servizo.
As cifras, subliña o seu responsable, "dan conta do necesario do servizo": o suicidio mantense como a primeira causa de morte externa tras rexistrar un novo máximo en 2022 de 4.227 falecementos, o que reflicte un incremento do 5,6 por cento con respecto a 2021 e dun 19,5 por cento sobre 2018, cando se contabilizaron 3.539.