Os carburantes acumulan dez semanas de subas e a gasolina repite en máximos anuais
Os carburantes acumulan dez semanas de subas e a gasolina repite en máximos anuais
Encher un depósito medio de 55 litros de gasolina custa uns 95,43 euros, fronte aos 87,45 euros de hai un ano, uns 8 euros máis
O prezo medio dos carburantes encadeou a súa décima semana consecutiva de subas, co que acumulan un encarecemento de ata o 8,57 % desde o arranque do verán. A gasolina suma o seu prezo máis alto desde setembro de 2022 e o diésel desde finais de febreiro.
En concreto, a gasolina encareceuse esta semana un 0,23 % con respecto a hai sete días, para situarse nos 1,735 euros por litro, o seu valor máximo no que vai de 2023 e o máis alto desde finais de novembro, aínda que entón estaba vixente a subvención de 20 céntimos por litro implantada polo Goberno pola crise pola guerra en Ucraína.
Así, habería que remontarse ata setembro do ano pasado para atopar un nivel máis alto para o prezo do litro deste combustible, sen ter en conta a bonificación do Executivo que estivo vixente ata finais de 2022.
Este nivel de prezo para a gasolina, despois de acumular un encarecemento de máis do 9 % desde principios de xullo, levouna a un máximo histórico no mes de setembro.
Pola súa banda, o prezo medio do diésel tamén encadea dez semanas consecutivas de subas, cun encarecemento do 0,74 % na última semana, para alcanzar os 1,634 euros o litro, un nivel que non marcaba desde principios de febreiro, segundo datos do Boletín Petroleiro da Unión Europea.
Neste caso, o prezo do diésel é aínda máis baixo do que chegou a tocar o ano pasado a mediados de setembro, tendo en conta a bonificación de 20 céntimos, xa que, a pesar de que marcaba os 1,882 euros por litro, co desconto o seu prezo situábase nos 1,682 euros.
Desde inicios de xullo, cando arrincou esta nova espiral alcista nos prezos dos carburantes, o litro de gasolina acumula un incremento no seu prezo do 8,57 %, mentres que o de gasóleo suma un encarecemento do 13,39 %.
Con estas novas repuntas, o prezo dos dous carburantes consolídase amplamente por riba dos niveis nos que se situaba antes do comezo da guerra de Ucraína pola invasión rusa, que comezou o 24 de febreiro de 2022 e que, no caso do diésel, era de 1,479 euros por litro, e, para a gasolina, de 1,594 euros por litro.
Con todo, non chegaron a tocar, a pesar desta tendencia á alza dos últimos dous meses, os máximos que tocaron hai máis dun ano, cando en xullo a gasolina alcanzou os 2,141 euros e o gasóleo, os 2,1 euros.
Encher o depósito de gasolina é 8 euros máis caro ca no 2022
Cos prezos actuais, a recarga dun depósito medio de 55 litros de gasolina ascende actualmente a uns 95,43 euros, fronte aos 87,45 euros, uns 8 euros menos, que custaba a estas alturas do pasado ano, incluíndo o desconto de 20 céntimos por litro que estaba vixente hai un ano.
No caso do gasóleo, encher un depósito medio de 55 litros supón actualmente uns 89,87 euros, uns 2,64 euros menos que os 92,51 euros que custaba no mesmo período de 2022.
O ano pasado, pola escalada no prezo dos carburantes pola crise enerxética provocada polo conflito bélico, estaba vixente a bonificación mínima de 20 céntimos por litro de combustible para todos os cidadáns aprobada polo Goberno dentro do seu plan de resposta ao impacto da guerra en Ucraína.
Igualmente, con esta, o diésel suma 30 semanas seguidas por baixo do prezo da gasolina. Mantense así na situación habitual de antes da invasión rusa de Ucraína, que provocou que o prezo do gasóleo fose máis caro ca o da gasolina de forma continuada desde agosto de 2022 e ata mediados de febreiro deste ano, cando rompeu esa dinámica.
Neste contexto, este xoves o barril de Brent, de referencia en Europa, cotizaba a 92,72 dólares, mentres que o Texas americano intercámbiase a uns 89,38 dólares.
O prezo dos carburantes depende de múltiples factores, como a súa cotización específica (independente da do petróleo), a evolución do cru, os impostos, o custo da materia prima e da loxística e as marxes brutas. Ademais, a evolución na cotización do cru non se traslada directamente aos prezos dos carburantes.
Máis barato en España que na contorna
Con estes niveis, o prezo da gasolina sen chumbo de 95 mantense en España por baixo da media da Unión Europea, situada en 1,831 euros o litro, e da eurozona, cun prezo medio de 1,906 euros.
No caso do diésel, o prezo en España tamén é inferior ao da media da UE, que é de 1,753 euros, e da zona euro, onde marca un prezo de 1,805 euros.