Publicador de contidos
Publicador de contidos

Os talleres de vehículos quedan sen persoal: 2.000 postos de traballo sen cubrir

Os talleres de vehículos quedan sen persoal: 2.000 postos de traballo sen cubrir

En dez anos xubílase o 20% dos mecánicos e o 40% dos chapistas e pintores

O sector pide axudas para fomentar a formación e anima ás mulleres a incorporarse ao oficio

G24.gal 05/10/2024 16:10

A falla de man de obra é un mal que afecta moitos sectores produtivos galegos, e no caso dos talleres de automoción a situación acada datos preocupantes. Cunha media de idade próxima aos 45 anos, o sector calcula que nos próximos dez anos vai xubilar máis do vinte por cento do persoal.

Unha cifra que no caso de especialidades como chapa e pintura achégase ao 40 por cento. Para paliar este déficit os talleres tiran de traballadores estranxeiros e, sobre todo, animan ás mulleres a dar o paso para incorporarse a un oficio, que segundo a patronal ofrece boas condicións laborais.

A situación é case unánime nos arredor de catro mil talleres mecánicos e de reparación de vehículos que se matneñen abertos en galicia.

"É un problema serio, moi grave, porque non hai xente, non atopamos persoal cualificado para atender todo o traballo que temos", sinala Jesús López, un dos socios do taller +Taller, ubicado no polígono de Barreiros en Ourense. "Necesitamos un pintor e un chapista máis para sacar adiante os traballos pendentes. Pero é unha `especie´ inalcanzable, porque non hai. Só quedan uns cantos e están rifados", engade Jesús.

No seu taller quen saca adiante os traballos de chapa e pintura é un inmigrante romanés. Alex Vranceanu, que saiu do seu país con dezaséis anos e logo dunha estancia en Zaragoza e probar no mundo da construción, recalou en Ourense especializándos na chapa e pintura.

"Animo aos mozos a entrar nesta profesión. Ten que gustarche, claro, pero se probas verás que é moi bonito moldear as chapas e o pintado dos coches", asegura Alex.

O sector calcula que hai agora uns dous mil postos de traballo sen cubrir nas especialidades de electricidade, mecánica e  chapa e pintura. Esta última é a que máis persoal necesita agora e, sobre todo, vai necesitar no futuro, porque a idade media rolda os 48 anos. Os talleres tiran dos inmigrantes foráneos e estranxeiros. Pero outra solución sería incorporar mulleres a este oficio.

"A valoración das mulleres é moi boa, achegan calidade e bo facer á profesión. Estamos demandando tanto na Formación Profesional como nos certificados de profesionalidade, que nós emitimos, a incorporación de máis mulleres a un oficio que é moi bonito e ten moito futuro", sinala fernando López, secreatario xeral de ATRA, Asociación Autónoma de Empresarios de Talleres de Reparacións de Vehículos de Pontevedra. 

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade
Pódeche interesar
Publicador de contidos