Puente leva ao Consello de Ministros un macrocontrato de 660 millóns de euros para manter 11.500 quilómetros de vías de tren
Puente leva ao Consello de Ministros un macrocontrato de 660 millóns de euros para manter 11.500 quilómetros de vías de tren
Puente leva ao Consello de Ministros un macrocontrato de 660 millóns de euros para manter 11.500 quilómetros de vías de tren
A autorización do Consello a este acordo do Ministerio que encabeza Óscar Puente permitirá a ADIF licitar este contrato dividido en seis lotes, correspondente cada un deles a zonas xeográficas diferentes
O contrato adecúa os recursos humanos e técnicos á evolución e a modernización que o Ministerio desenvolve no ferrocarril convencional, que inclúen equipos de garda de actuación rápida ante incidencias
Renfe desmente que vaia trasladar trens que operan no Eixo Atlántico a outras comunidades
Puente nomea a Álvaro Fernández de Heredia novo presidente de Renfe e tamén aprobou o nomeamento de Sara Hernández do Olmo como nova secretaria xeral de Mobilidade Sostible
O Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible levará hoxe ao Consello de Ministros un macrocontrato de 660 millóns de euros para realizar os labores de mantemento durante os próximos catro anos das vías e as infraestruturas de todas as liñas ferroviarias da rede convencional (10.300 quilómetros) e a rede de ancho métrico (1.200 quilómetros), segundo figura na proposta de acordo á que tivo acceso Europa Press.
A autorización do Consello a este acordo do Ministerio que encabeza Óscar Puente permitirá a ADIF licitar este contrato dividido en seis lotes, correspondente cada un deles a zonas xeográficas diferentes.
A execución do contrato garantirá a dispoñibilidade e fiabilidade das liñas de ferrocarril polas que se prestan os servizos de mobilidade de proximidade, media e longa distancia convencional e de transporte de mercadorías, ao incluír traballos de mantemento cíclico, é dicir, continuas inspeccións e auscultacións de vías, desvíos, pontes e túneles, e tamén actuacións de reforzo, adecuación, substitución de elementos de vía ou de mellora de infraestrutura nos puntos onde as inspeccións determinen.
Ademais, o contrato adecúa os recursos humanos e técnicos á evolución e a modernización que o ministerio desenvolve no ferrocarril convencional, que inclúen equipos de garda de actuación rápida ante incidencias. Desta forma, o ministerio garante continuar dispoñendo de equipos e medios especializados para afrontar a complexidade técnica e o alcance que presentan os labores para manter as vías e infraestruturas de toda a rede convencional e de ancho métrico.
O contrato de mantemento da vía e as infraestruturas súmase a outros que Transportes, tamén a través de ADIF, ten vixentes para atender a conservación do resto de equipos e sistemas que conforman a rede ferroviaria convencional cos correspondentes equipos e maquinaria especializada, como a electrificación ou os sistemas de sinalización, entre outros.
Esta actuación contribúe ao Obxectivo de Desenvolvemento Sostible (ODS) número 9, que fomenta infraestruturas fiables, sostibles e de calidade, ao 7 (sustentabilidade) e ao 8 (crecemento económico e xeración de emprego).
Puente nomea a Álvaro Fernández de Heredia novo presidente de Renfe
O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, nomeou a Álvaro Fernández de Heredia como novo presidente de Renfe en substitución de Raúl Blanco, que ocupou este cargo durante os últimos dous anos. O nomeamento aprobouse na reunión do Consello de Ministros deste martes, segundo confirmaron fontes do Ministerio a Europa Press e asegurou o propio Fernández de Heredia nas súas redes sociais.
Fernández Heredia, enxeñeiro de Camiños, Canles e Portos e doutor en Infraestruturas dos Transportes pola Universidade Politécnica de Madrid, conta con 20 anos de experiencia profesional no sector da mobilidade e o transporte e desenvolveu a súa actividade en consultoría, investigación e docencia universitaria, con cargos de xestión a distintos niveis. Tamén na Administración pública, durante catro anos foi director xerente da Empresa Municipal de Transportes de Madrid (EMT) --cando Manuela Carmena era alcaldesa-- e durante outros catro anos director de Autobuses Urbanos de Valladolid (Auvasa) entre 2019 e 2023 --cando Puente era alcalde desa cidade--. Ademais, é vogal do Consello Asesor do Ministerio de Transportes, membro Comité Europeo da Unión Internacional de Transporte Público e vogal do Comité Executivo da Asociación de Transporte Urbano Colectivo, e realizou máis de 30 publicacións en revistas científicas e libros relacionados coa mobilidade.
Nova secretaria xeral de Mobilidade
O Consello de Ministros tamén aprobou o nomeamento de Sara Hernández do Olmo como nova secretaria xeral de Mobilidade Sostible para substituír a Fernández de Heredia. É enxeñeira de Camiños, Canles e Portos e Doutora en Transportes pola Universidade Politécnica de Madrid.
Con máis de 15 anos de experiencia, adquiriu coñecemento en planificación estratéxica territorial e consultoría de negocio dentro do sector de transporte, loxística e mobilidade. Está especializada na proposta de políticas de transporte sostible, plan e deseño funcional de infraestruturas de transporte e loxístico-intermodais, análises de mercados, plans de negocio, modelos operativos e estudos de viabilidade e estruturación.
Ao longo da súa carreira profesional, desenvolveu a súa actividade en consultoría e asesoramento profesional dentro de Deloitte e nunha etapa previa como investigadora de TRANSyT, Centro de Investigación líder en proxectos de transporte e territorio. Conta con varias publicacións en revistas científicas e congresos sectoriais de mobilidade, e foi docente no Departamento de Transportes da Universidade Politécnica de Madrid e profesora de diversos máster, cursos e seminarios.