A Audiencia Nacional suspende preventivamente a multa de 413 millóns da CNMC a Booking
A CNMC acusaba a plataforma de impoñer aos hoteis prezos de venda nunca inferiores aos da súa web
Grazas a esta investigación, Booking xa eliminou a cláusula que impedía aos hostaleiros determinar as súas tarifas
A multa queda en suspenso ata que se resolva o recurso presentado

A Audiencia Nacional suspendeu preventivamente a sanción de 413 millóns de euros imposta en xullo de 2024 pola Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), a máis alta da súa historia, á plataforma holandesa de reservas hostaleiras en liña Booking por impoñer aos hoteis prezos de venda nunca inferiores aos da súa web.
A empresa recorreu en outubro pasado a sanción, que agora a Audiencia Nacional, nun auto datado a finais do pasado mes de febreiro, deixou en suspenso ata que se resolva o recurso presentado.
Fontes da empresa sinalaron a EFE a súa satisfacción coa suspensión da multa ata que se resolva o recurso, xa que non comparten a decisión inicial da CNMC que na súa opinión afecta tanto as empresas colaboradoras coma os consumidores.
A CNMC considerou que Booking abusou da súa posición de dominio, polo menos desde xaneiro de 2019, e que as súas cláusulas supoñen un "desequilibrio inequitativo" na relación comercial cos hoteis situados en España.
En concreto, referíase a unha cláusula de prezos que impide aos hoteis ofertar as súas habitacións nas súas propias webs por baixo do prezo da plataforma sancionada, que, ademais, resérvase o dereito para rebaixar unilateralmente o prezo dos establecementos a través da web ou aplicación de Booking.
Ademais, Competencia entendeu que, ao posicionar mellor aos hoteis con máis reservas en Booking.com, impediu a outras axencias en liña entrar no mercado ou expandirse.
A cota de Booking en España oscilou durante o período investigado entre o 70 % e o 90 %.
A sanción foi o resultado dunha denuncia de 2021 da Asociación Española de Directores de Hotel e a Asociación Empresarial Hostaleira de Madrid (AEHM) por abusar da súa posición de dominio.
Grazas a esta investigación, Booking xa eliminou a cláusula que impedía aos hostaleiros determinar as súas tarifas e quitou tamén a obriga de acudir aos tribunais neerlandeses en caso de litixio, que agora se poden substanciar ante a xustiza española.