Publicador de contidos

Publicador de contidos

A CNMC será a encargada de controlar o rexistro de medios aprobado polo Goberno

A CNMC será a encargada de controlar o rexistro de medios aprobado polo Goberno

Os medios deberán ter actualizado nese rexistro a información sobre a súa propiedade e tamén sobre a publicidade institucional que reciben 

Óscar López, ministro de Transformación Dixital e Función Pública, durante a conferencia de prensa tras o Consello de Ministros (EFE/Rodrigo Jiménez) Óscar López, ministro de Transformación Dixital e Función Pública, durante a conferencia de prensa tras o Consello de Ministros (EFE/Rodrigo Jiménez)
G24.gal 25/02/2025 10:47 Última actualización 25/02/2025 14:34

O Consello de Ministros aprobou este martes, a proposta do Ministerio Dixital e Función Pública, o anteproxecto de Lei para a Mellora da Gobernanza Democrática en Servizos Dixitais e Medios de Comunicación, co que se prevé crear un rexistro estatal de medios de comunicación accesible aos cidadáns, e que controlará a Comisión Nacional do Mercado da Competencia (CNMC).  

Así o anunciou este martes o ministro de Transformación Dixital e Función Pública, Óscar López, na conferencia de prensa posterior ao Consello de Ministro. Neste rexistro os medios deberán inscribir a súa estrutura de propiedade e os fondos públicos (nacionais e estranxeiros) que reciben en concepto de publicidade.

Será un procedemento dirixido pola CNMC para avaliar os procesos de concentración de medios e "garantir, desta maneira, que se respecte a pluralidade informativa e a independencia editorial".  

Neste sentido, López destacou que o rexistro de medios de comunicación dependerá da Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) e non do Goberno.

"É rexistro de medios, tal e como establece a lexislación europea, terá que conter a propiedade dos medios, transparencia absoluta sobre a propiedade dos medios e tamén sobre a publicidade institucional que reciben eses medios", manifestou.  

O ministro recalcou que os medios terán que "manter actualizada" esa información nese rexistro que terá a CNMC, que será quen "mire polo cumprimento desta normativa europea".  

Deste xeito, con esta lei o Goberno atribúen esa competencia á CNMC para, como comentou López, "teña ese rexistro e para que haxa esa transparencia sobre a propiedade e sobre o financiamento público a través de campañas institucionais dos medios de comunicación".

Para o responsable de Transformación Dixital, trátase dunha lei "importante que reforza a todos, aos dereitos de todos os cidadáns": "E moito máis nun contexto como o actual, onde vimos retrocesos, por exemplo, en sistemas de verificación, en redes sociais, en medios de comunicación". 

O rexistro será de libre acceso para a súa consulta por calquera persoa, segundo informaron fontes do Goberno, que explicaron ademais que se crearán rexistros autonómicos, que estarán coordinados co rexistro estatal, nos que se inscribirán os prestadores de servizos de medios de comunicación de ámbito autonómico.

Avaliarase o impacto sobre o pluralismo mediático

Ademais, establecerase un novo procedemento liderado pola CNMC para avaliar o impacto sobre o pluralismo mediático das operacións de concentración no mercado dos medios de comunicación, cando esas operacións involucren a medios que superen determinados limiares de audiencia ou volume de negocio que se fixarán regulamentariamente.

Por último, o anteproxecto contempla a modificación da lei de creación da CNMC (2013), para cambiar a estrutura deste organismo co fin de adaptala ás novas responsabilidades que se lle asigna á norma.

Este anteproxecto, que adaptará ao ordenamento xurídico español a normativa europea sobre servizos dixitais e medios de comunicación, ten como obxectivo establecer un espazo dixital seguro, onde se protexan dereitos fundamentais e específicos dos consumidores e usuarios, apuntou López.

En virtude desta futura norma, a CNMC terá amplas competencias de control, supervisión, inspección e sanción sobre as plataformas dixitais; mentres que a Axencia Española de Protección de Datos será a responsable de supervisar as disposicións relacionadas coa prohibición de publicidade baseada en categorías especiais de datos persoais ou no perfilado de menores.

Con esta futura lei, os provedores de servizos de Internet terán que establecer canles de denuncia de contidos ilícitos, deberán ser transparentes nos criterios de recomendación do algoritmo e sobre a publicidade presente nas súas plataformas e protexer os consumidores cando realizan contratos en liña, entre outras.

Sancións desde 30.000 euros

O anteproxecto establece un réxime sancionador para garantir o cumprimento das obrigacións en materia de servizos dixitais, con multas que van desde os 30.000 euros para infraccións leves ata alcanzar o 6 % do volume de negocios anual mundial do infractor para infraccións moi graves.

Trátase dunha lei "importante que nos reforza a todos os cidadáns nun contexto como o actual onde vimos retrocesos en sistemas de verificación, redes sociais e medios de comunicación", afirmou López, que insistiu, ao ser preguntado polos xornalistas, que o que fixo o Goberno é cumprir coa normativa europea.

Ao seu xuízo os "cidadáns merecen saber quen é o propietario dun medio, que financiamento público recibe ou se se produce unha concentración" e, sobre isto último, lembrou que Europa xa dixo que hai que poñerlle "límites" para avogar por unha pluralidade de medios.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade