A gasolina suma xa quince semanas de alzas e toca un novo máximo anual
A gasolina suma xa quince semanas de alzas e toca un novo máximo anual
No que vai de ano, a gasolina encareceu un 10 % e o diésel, un 3,2 %
O prezo medio da gasolina volveu acadar esta semana un novo máximo anual despois de encadear a súa décimo quinta suba, co que xa acumula un encarecemento de máis do 10 % no que vai de ano.
En concreto, o prezo medio do litro de gasolina sitúase xa nos 1,687 euros, o seu nivel máis alto desde mediados de outubro, tras subir lixeiramente (+0,059 %) con respecto a hai unha semana, segundo os últimos datos do Boletín Petroleiro da Unión Europea recollidos por Europa Press.
Mentres, o prezo medio do litro de diésel volveu caer, despois de que a pasada semana interrompese un ciclo de catro semanas á alza, tras abaratarse esta un 1 %, para caer ata os 1,541 euros. A pesar desta baixada, no que vai de 2024 o diésel repuntou un 3,2 %.
O prezo medio de ambos os dous carburantes iniciou 2024 rexistrando as súas primeiras subidas en tres meses, despois de acumular un descenso tras outro desde finais de setembro. De feito, o ano pasado rematou nos niveis mínimos do exercicio tras sumar un abaratamento de case o 15 % no caso da gasolina, e de máis do 13 % para o diésel.
Encher o depósito é máis caro que en 2023
Cos prezos actuais, encher un depósito medio de 55 litros de gasolina ten un custo duns 92,78 euros, 3,5 euros máis que nas mesmas datas do ano pasado, cando ascendía a uns 89,27 euros e xa non existía o desconto de 20 céntimos por litro que estivo vixente en gran parte de 2022.
Para os vehículos de diésel, encher un depósito medio (55 litros) supón un desembolso actualmente de 84,75 euros, uns catro euros máis caro que na mesma semana de 2023, momento no que o prezo era de 80,57 euros.
Os carburantes son máis caros que antes da guerra de Ucraína
Os prezos medios do litro de gasolina e do diésel mantéñense así unha semana máis por enriba dos niveis en que estaban antes do estalido da invasión rusa de Ucraína, que comezou o 24 de febreiro de 2022, cando era de 1,592 euros e 1,479 euros o litro, respectivamente.
Con todo, ambos os dous carburantes continúan lonxe dos máximos que rexistraron o verán de 2022, en xullo, cando a gasolina alcanzou os 2,141 euros e o gasóleo os 2,1 euros.
Igualmente, o diésel suma xa 62 semanas por baixo do prezo da gasolina. Mantense así na situación habitual anterior á invasión rusa de Ucraína, que provocou que o prezo do gasóleo fose máis caro que o da gasolina de forma continuada desde agosto de 2022 ata mediados de febreiro de 2023, cando rompeu a dinámica.
O prezo dos carburantes depende de múltiples factores, como a súa cotización específica (independente da do petróleo), a evolución do cru, os impostos, o custo da materia prima e da loxística e as marxes brutas. Ademais, a evolución na cotización do cru non se traslada directamente os prezos dos carburantes, senón que o fai cun desfase temporal.
Os prezos son máis baratos que a media da eurozona
Con estes niveis, o prezo da gasolina sen chumbo de 95 mantense en España por baixo da media da Unión Europea, situada en 1,806 euros o litro, e da eurozona, cun prezo medio de 1,862 euros.
No caso do diésel, o prezo en España tamén é inferior ao da media da UE, que é de 1,661 euros, e da zona euro, onde marca un prezo de 1,688 euros.