A vivenda, un mercado cheo de ideas populistas, por Venancio Salcines
OPINIÓN
A vivenda, un mercado cheo de ideas populistas, por Venancio Salcines
O mercado da vivenda ten un problema, e o único que ten sentido é afrontar de cara os seus problemas. E esta acción require que cada poder executivo, o do Estado e o da autonomía, fagan o seu traballo.
O Goberno de España non ten que construír a través dunha empresa pública, o que ten que facer é cambiar as leis para actuar sobre a oferta, de modo que se poida a) apoderar o propietario e deste xeito incorporar vivenda baleira ao mercado de alugueiro; b) crear un marco de discriminación fiscal positiva para o propietario de vivenda en alugueiro, o cal servirá tanto para baixar o censo de vivendas baleira como para promover a compra de vivenda para alugar; c) xerar instrumentos financeiros que faciliten a promoción inmobiliaria.
Todo isto cun marco de apoio aos demandantes, baseado tamén en estímulos fiscais e apoio financeiro. España, no pasado, utilizou algúns destes estímulos e deron resultado. O presidente Sánchez ten que aprender de leccións pasadas.
O outro poder, o executivo autonómico, ten a misión de xerar solo residencial e reducir as trabas burocráticas, en liña coa Estratexia Galega de Solo Residencial. Se cada parte fai o seu traballo, o sistema poderá equilibrarse e eliminar as ineficiencias.