A Xunta remite ao Ministerio de Transportes o estudo que cifra en 2.355 millóns o rescate da AP-9
A Xunta remite ao Ministerio de Transportes o estudo que cifra en 2.355 millóns o rescate da AP-9
Ademais do estudo, enviaron un informe xurídico e unha carta da conselleira María Martínez Allegue en que se solicita unha reunión con Puente
A Xunta calcula que rescatar a AP-9 custaría menos da metade do estimado polo ministro
A Xunta de Galicia remitiu este venres ao Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible, que dirixe Óscar Puente, o estudo que elaborou unha consultora -por encargo do goberno autonómico- que cifra nun máximo de 2.355 millóns de euros o custo de rescatar a concesión da autoestrada AP-9.
Así o confirmaron fontes da Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas, que sinalaron tamén que o estudo foi remitido acompañado dunha análise xurídica e por unha carta asinada pola conselleira María Martínez Allegue.
Na carta a conselleira recalca que "a autoestrada AP-9 é fundamental para a Comunidade Autónoma de Galicia e a súa xestión está no centro das preocupacións dos galegos, pola súa repercusión no día a día na mobilidade e na nosa economía".
Ademais, Martínez Allegue lembra a actual conxuntura na que no resto de España están a retirarse as peaxes de vías que ata o de agora eran pagadas polos usuarios e cando se están tramitando dous procedementos "moi relevantes": por unha banda a Proposición de Lei para o cambio de titularidade da vía e, por outro, o expediente de infracción aberto pola Comisión Europea, pola suposta ilegalidade da prórroga da concesión.
"Por iso, era de enorme interese calcular as cifras do custo que podería supoñer para a administración tanto o cambio de titularidade como o rescate do contrato de concesión", xustifica a conselleira na misiva, na que tamén apunta que, á Xunta, gustoulle contar coa información do Ministerio sobre a concesión e ese procedemento de infracción. "Precisamente con ese motivo (entre outros) solicitámosche formalmente reunión o pasado 8 de maio", engade.
Finalmente, Martínez Allegue expón a conclusión do estudo, e ponse ao dispor do ministro "para calquera aclaración que sexa precisa en relación con este informe e, por suposto, para manter unha reunión na que se poida tratar a problemática da AP-9 e o resto de cuestións en común" de ambos os departamentos.
O BNG cuestionará a Puente o vindeiro martes no Senado
A senadora do BNG Carme da Silva preguntará o vindeiro martes ao ministro de Transportes, Óscar Puente, sobre o proceso do rescate da AP-9 na sesión de control da Cámara alta. En concreto, a senadora nacionalista cuestionará ao responsable de Transportes sobre que decisión adoptará "ante a situación da concesión" da autoestrada, segundo avanza un comunicado da formación frontista este venres.
"Non imos parar ata conseguir unha AP-9 galega e libre de peaxes. É o momento e o Goberno do Estado pode e debe facer xustiza", aseverou Da Silva.
Para o Bloque, o Goberno "ten dúas opcións": ser "cómplice" da concesionaria ou "declarar nula a concesión" e "escoitar" así as demandas da sociedade galega que "quere poñer fin ás abusivas peaxes".
Estudo da Xunta
A Xunta presentou nas últimas horas o estudo, elaborado pola consultora Eptisa e que difire de forma notable das cifras que, no seu momento, deu o propio ministro Óscar Puente.
O documento estima que o sobrecusto de traspasar a autoestrada sería de 526 millóns sobre o montante de 1.149 millóns que xa se van a pagar ata 2048 -ano no que finaliza a concesión a Audasa- co mantemento das bonificacións que hai agora en vigor. En total, uns 1.676 millóns.
Neste contexto, o estudo do Goberno autonómico contempla tres escenarios posibles para a AP-9: a transferencia de titularidade, que non comportaría un custo a maiores; a transferencia xunto con novos descontos, que o subiría nos 526,5 millóns xa mencionados; e a finalización da concesión.
Nisto último é no que xa non coinciden tanto a Xunta e o Executivo estatal. Puente asegurara en xuño que o rescate da concesión da AP-9 supoñería un gasto de 4.000 millóns para as arcas públicas, que ascenderían a 6.000 millóns se, en paralelo, fixésese o traspaso.
Con todo, o Goberno galego estima que o pago de rescate, con efectos ao 31 de decembro de 2024, situaríase entre os 1.612 e os 2.355 millóns.
Para calculalo, o seu estudo suma o pago da indemnización a Audasa -que non se establecen con exactitude, de aí a pinza- e os custos derivados da eliminación das cabinas de peaxe e da conservación e explotación da autoestrada ata 2048.
A isto réstalle, porque se aforrarían, os 1.149 millóns que se deixarían de pagar en bonificacións en todo este tempo.
Na rolda de prensa de presentación do informe, a conselleira María Martínez Allegue xa avanzou que sería remitido ao ministerio e trasladou a súa esperanza de ter "unha resposta" e poder manter unha reunión con Óscar Puente para abordar a situación da autoestrada e doutras infraestruturas.