Publicador de contidos
Publicador de contidos

Adif investigará a incidencia que deixou case 12.000 afectados na liña Madrid-Valencia

Adif investigará a incidencia que deixou case 12.000 afectados na liña Madrid-Valencia

A avaría que mantivo máis de 24 horas interrompida a circulación recuperada este luns tras finalizar a evacuación de auga no túnel de San Isidro

G24.gal 24/07/2023 11:46

Adif investigará as causas que provocaron esta fin de semana o corte da liña de alta velocidade entre Madrid e Valencia, que deixou preto de 12.000 afectados en plena xornada electoral, despois de que esta madrugada se recuperou a circulación unha vez evacuada a auga no túnel de San Isidro.

A circulación na vía renovouse ás 05:00 desta madrugada grazas á utilización de tres bombas auxiliares e un equipo de 50 profesionais que durante máis dun día achicaron a inundación provocada onte por un incendio nunha arqueta que inutilizou as bombas de auga do túnel, segundo informou esta mañá a empresa pública.

O primeiro tren de Valencia a Madrid saíu ás 6:35 deste luns, en canto se restableceu a circulación da liña de alta velocidade entre ambas as cidades.

Milleiros de pasaxeiros afectados

A suspensión afectou a máis de 5.000 viaxeiros de Renfe, uns 4.000 de Ouigo e preto de 2.800 de Iryo, un total de 11.800, informaron fontes das compañías.

Segundo explicou Renfe, os seus pasaxeiros foron recolocados noutros medios de transporte como trens lanzadeira, trens de vía convencional ou autobuses ao longo dun día repleto de desprazamentos polas eleccións xerais.

Os pasaxeiros de Ouigo, pola súa banda, non foron recolocados noutros medios de transporte, pero si que se lles devolveu o 100 % do importe dos seus billetes e cobraron, ademais, unha compensación do 200 % que se adoita reservar para cando a responsabilidade do incidente é da propia operadora, excepto neste caso polo carácter "extraordinario" da xornada.

Dos 2.800 pasaxeiros afectados de Iryo, 1.600 cancelaron o seu billete, 495 foron situados en autobuses e outros 150 viaxeiros puideron cubrir o traxecto en proximidades ata Alacante e posteriormente trasladarse a Madrid nun tren da compañía.

Iryo tamén asegurou que os 2.800 pasaxeiros afectados recibirán o reembolso do 100 % do importe dos seus billetes se así o solicitan.

Adif asegurou manter "permanente comunicación coas empresas ferroviarias para a valoración e a definición dos seus plans alternativos de transporte", á vez que abriu "unha investigación" e sinalou que ata o momento se descoñecen "as causas que provocaron o incendio".

Orixe da incidencia

A incidencia comezou na noite do sábado ao domingo, ás 03:46 horas, cando tivo que ser suspendida a circulación entre Xátiva e Valencia pola acumulación de auga, que chegou a alcanzar os 80 centímetros de altura.

O nivel freático do túnel está por baixo do nivel do mar e un sistema de bombas, "perfectamente dimensionado", cumpre a función de achicar a auga, pero ao ser inutilizado polo incendio, a auga comezou a acumularse.

Adif explicou no comunicado que, nese momento, activou o protocolo con bombeiros do Concello de Valencia e resto de Forzas de Seguridade do Estado.

Os bombeiros sufocaron o incendio ás 06:05, pero os equipos non puideron comezar a traballar inmediatamente debido ao fume acumulado no túnel.

Unha vez que se comprobou que as bombas do túnel non estaban a evacuar auga, activáronse diferentes alternativas, entre elas, un camión bomba para sacar auga e a reparación das bombas danadas, e finalmente optouse por montar unha bomba auxiliar, á que se sumaron outras dúas ao longo do día.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade