Conclúe o 'cale' do túnel de Rante, na variante exterior do AVE de Ourense
Conclúe o 'cale' do túnel de Rante, na variante exterior do AVE de Ourense
Este novo trazado de vía substituirá e mellorará o acceso á cidade e mellorará as conexións entre Galicia e o centro peninsular
Xa co túnel conectado por completo, os seguintes pasos serán rematar coa escavación da metade inferior e realizar o revestimento
O Adif finalizou a escavación do túnel de Rante (3,4 quilómetros), na variante exterior de Ourense, co cale do túnel de Rante. Esta infraestrutura é a máis relevante do trazado que dará continuidade á alta velocidade en Galicia e substituirá o actual acceso á capital ourensá.
O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, anunciouno coa publicación dun vídeo na rede social X, onde se pode apreciar a explosión que acaba por conectar o túnel.
Aunque seguimos volcados con València, hoy hemos completado el cale del túnel de Rante(Ourense), de 3,4 km de longitud. Se ha excavado a un ritmo de 4,5 metros diarios y simultáneamente desde cuatro frentes.
— Óscar Puente (@oscar_puente_) November 8, 2024
Es la infraestructura más relevante para dar continuidad a la alta… pic.twitter.com/uXj6lr5zAF
Nun comunicado, o Adif explica que avanzou a un ritmo de 4,5 metros diarios e que realizou a escavación simultaneamente desde catro frontes: en setembro tivo lugar o cale entre a escavación desde a boca sur e a fronte intermedia sur, e agora complétase co encontro entre o avance desde a boca norte e a fronte intermedia norte.
Para iso usouse o denominado novo método austríaco, sistema polo que se escava en primeiro lugar a metade superior do túnel (a denominada fase de avance), e posteriormente complétase coa escavación da parte inferior do túnel (fase de esnaquizamento), que é a que se emprende a partir de agora.
Posteriormente, acometerase a impermeabilización do túnel e o seu revestimento con 40.700 metros cúbicos de formigón. Nas seguintes fases: o tendido da vía, a electrificación e o resto dos sistemas e equipos de operativa ferroviaria (sinalización e telecomunicacións) e de protección civil e seguridade.
Cun investimento de 125,5 millóns de euros, o novo trazado de ferrocarril Taboadela-Seixalbo, no que se sitúa o túnel de Rante, dará continuidade, a partir de Taboadela, á liña de alta velocidade Madrid-Galicia xa en servizo, con dobre vía electrificada en ancho estándar.
A actuación substitúe e mellora os parámetros do acceso a Ourense por Seixalbo, co que se reforzan as conexións ferroviarias entre Galicia e o centro peninsular, á vez que incrementa a capacidade e fiabilidade da liña.
A construción do novo acceso avanza en dous tramos: o Taboadela-Túnel de Rante (5,6 quilómetros), nos que o túnel supón o 61 % da súa lonxitude, e o Túnel de Rante-Conexión Seixalbo (2,3 quilómetros), que se inicia co viaduto de 356 metros sobre a estrada OU-525 e o río Barbaña, despregado a continuación do túnel e que xa se completou.