O Goberno apunta á responsabilidade de Portugal para que o AVE Lisboa-Vigo chegue en 2032
O Goberno apunta á responsabilidade de Portugal para que o AVE Lisboa-Vigo chegue en 2032
Puente sinala que esta conexión "non é menos prioritaria" que a de Madrid-Lisboa: "Son distintas e son complementarias"
O ministro di que "non renuncia" á construción de variantes para conectar Lugo coa alta velocidade ferroviaria
O ministro de Transportes e Mobilidade Urbana, Óscar Puente, sinalou este martes os "problemas" que, ao seu xuízo, ten Portugal para que o prazo da conexión ferroviaria entre Lisboa e Vigo se vaia ata 2032, á vez que defendeu que esta liña de AVE "non é menos prioritaria" que a que unirá as dúas capitais ibéricas: "Son distintas e son complementarias".
Así respondeu Puente a unha interpelación da senadora do BNG, Carme da Silva, na sesión de control da Cámara Alta sobre as previsións ferroviarias en Galicia, especialmente na liña de AVE entre Lisboa e Vigo, despois do cume hispano-luso que se celebrou hai unhas semanas.
Despois de que o presidente do Goberno, Pedro Sánchez, confirmase o seu compromiso de concluír a liña de alta velocidade entre Madrid e Lisboa para o ano 2030 e o seu homólogo portugués asegurase que a súa prioridade era acabar a liña entre Lisboa e Vigo para 2032, Puente proclamou que "non hai un compromiso do Goberno portugués que estea por encima do Goberno español".
En calquera caso, o ministro Puente explicou que o prazo de 2032 é o que ambos os Executivos conviñeron porque son as datas necesarias para desenvolver a infraestrutura, xa que a liña desde Lisboa ata a fronteira de Portugal con España non conta neste momento con ningún quilómetro de alta velocidade construído.
"Pensen por un momento que a primeira licitación que fixo o Goberno portugués desa liña é un tramo da conexión Porto-Lisboa, é dicir, de Porto cara ao sur, de 45 quilómetros e que aínda non iniciou a súa execución. Por tanto, os problemas non están deste lado da fronteira", sostivo Puente.
Por iso, cre que o prazo de 2032 é falar de "as datas factibles", mentres que explicou que o Goberno de España está a concluír o estudo informativo da saída sur de Vigo, estando xa na fase "para cumprir con ese compromiso do ano 2032".
Pola súa banda, a senadora do BNG Carme da Silva centrou a súa intervención en aspectos relacionados cos servizos ferroviarios, como completar o Eixo Atlántico, así como a implantación canto antes dos servizos ferroviarios de proximidade en Galicia.
Do mesmo xeito, o BNG tamén interpelou a Puente polo tren Lugo-Santiago, advertindo de que a capital lucense "é unha das grandes esquecidas no mapa de modernización ferroviaria":
"Queda aínda moito traballo por facer para poñer fin ao déficit de Galicia en materia de ferrocarril, especialmente na súa rede interior, coa aposta polas proximidades e a mellora do tren convencional así como o impulso das conexións de mercadorías", dixo.
En canto ao tramo Ourense-Monforte de Lemos, Puente destacou que o Ministerio está xa traballando co tren laboratorio iniciando as probas no tramo renovado e, polo tanto, estase "moi preto" de ter a posibilidade de poñer en servizo ese tramo.
Por último, a breve mención que realizou Puente ás Proximidades en Galicia foi para sinalar que confía en que o estudo deste servizo ferroviario, financiado con cargo ao orzamento do Corredor Atlántico, estea para o primeiro trimestre do ano 2025.
O ministro Óscar Puente asegurou ademais que non renuncian á construción de variantes ferroviarias para que Lugo teña conexión coa alta velocidade.
Segundo dixo no Senado, "o Goberno non renuncia en absoluto á construción desas variantes ferroviarias" e "está a realizar melloras moi importantes na conectividade ferroviaria de Lugo".
Puente respondeu desta forma ao ser preguntado na sesión de control ao Goberno polo senador do PP Juan Carlos Serrano se renunciaron a construír as variantes necesarias para que Lugo estea conectada polo tren de alta velocidade.
O senador do PP sinalou que "Lugo e Ferrol non queren ser máis que ninguén, pero tampouco menos", polo que non van consentir "máis desprezos".
Puente replicou que se trata de variantes "tremendamente complexas", xa que se sitúan en "unha das orografías máis complexas de España", ao discorrer pola Ribeira Sacra e polos canóns do río Sil na súa desembocadura co río Miño.
"A solución, por tanto, non vai ser inmediata. Pero si debo dicirlle que o Goberno de España está neste momento traballando na conexión Ourense-Monforte-Lugo cunha mellora moi sensible da vía existente" para que os trens de alta velocidade poidan circular, indicou.
O ministro de Transportes expresou que o investimento alcanza os 650 millóns de euros e que neste momento está "ao 95 % de execución".