Publicador de contidos
Publicador de contidos

Caballero convoca concertos e manifestacións para reclamar a alta velocidade e a autovía ao Porriño

Caballero convoca concertos e manifestacións para reclamar a alta velocidade e a autovía ao Porriño

O PSOE de Vigo aproba, nun pleno tenso, a súa proposta para reclamar a alta velocidade co Porto en 2030 e a directa con Madrid por Cerdedo

PP e BNG critican que non se busque o consenso para impulsar a alta velocidade desde Vigo e os populares nin sequera votaron a moción e abandonaron o pleno

Abel Caballero, alcalde de Vigo, durante o pleno deste xoves Abel Caballero, alcalde de Vigo, durante o pleno deste xoves
EFE 07/11/2024 11:11 Última actualización 07/11/2024 11:46

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, anunciou un "gran concerto" o 26 de novembro na Porta do Sol para defender o AVE Vigo-Madrid por Cerdedo, unha manifestación o 11 de decembro para defender o Saída Sur e un concerto o 3 de xaneiro para falar da Autovía Vigo-O Porriño.

Foi durante un pleno extraordinario para reivindicar a alta velocidade co Porto en 2030 e a directa con Madrid -por Cerdedo-, cunha moción que saíu adiante unicamente cos votos do PSOE.

Na sesión todos os partidos tiraron de hemeroteca, principalmente o alcalde, quen esixiu ás outras formacións que pedisen perdón por deixar a cidade sen AVE e anunciou mobilizacións.

PP e BNG reclamaron a Caballero que buscase un "acordo de cidade" en lugar de mirar ao pasado e rexeitaron a proposta do Goberno local; os populares acabaron índose do pleno antes da votación ao non darlles o alcalde a quenda de palabra, mentres que os nacionalistas, que reclamaron, sen éxito, que se votase a proposta de acordo por puntos e non en conxunto, acabaron por absterse.

Tras un minuto de silencio polas vítimas da DINA, o alcalde iniciou a súa retrospectiva polo ano 2002, cando o PP deixou "Vigo sen tren de Alta Velocidade porque tomaron decisión de priorizar" A Coruña, Santiago e Ourense, e afirmou que o entón rexedor vigués, Lois Pérez Castrillo, do BNG, tampouco defendeu a liña directa a Madrid por Cerdedo, sen ter que dar unha "ignominiosa e humillante volta" por Santiago.

Engadiu que cando comezou o Goberno de José Luis Rodríguez Zapatero houbo un "cambio de posición" do Executivo central que fixo que se avanzase no tren Vigo-Ourense por Cerdedo coa declaración de impacto ambiental e un "principio de trazado".

"Infelizmente", relatou, en 2011 o Goberno de Rajoy "parou absolutamente todo, o tren, a alta velocidade, todas as decisións importantes para Vigo" e mesmo "retrocedeu" ese proxecto ao caducar a declaración de impacto ambiental.

Houbo que esperar ata a chegada de Pedro Sánchez "para recuperar" o tren de Alta Velocidade, sostivo Caballero.

Sobre o Saída Sur (Vigo-O Porto) dixo que "houbo un primeiro estudo no tempo de Zapatero e silencio total ata o Goberno de Pedro Sánchez" en 2020, cando no cumio entre España e Portugal na Guarda "toman a decisión de lanzar" un tren de Alta Velocidade Vigo-O Porto, que "se ratifica" na de Viana do Castelo en 2022.

Ao mesmo tempo, defendeu que o AVE Vigo-O Porto en 2030, e non en 2032, como sinalou o Executivo central tras o último cumio ibérico, a de Faro, "é un obxectivo irrenunciable" e así llo están expondo ao Goberno.

O portavoz do PP, Miguel Martín, preguntou ao PSOE se con este pleno buscaban "o consenso ou un titular tramposo e politicamente indecente" e cuestionou tamén se pretenden unha "unidade de acción ou unha pelexa política".

Lembrou que foi o Goberno central o que no último cumio  con Portugal priorizou o Madrid-Lisboa, postergando o Vigo-O Porto a 2032.

"En lugar de buscar unha resposta contundente desde a unidade, optan por dinamitar a ferramenta máis importante nesta reivindicación, o consenso político e erixir a Caballero como único defensor do AVE vigués mentres tentan situar espuriamente os demais no que chaman 'antiviguismo'", advertiu o concelleiro popular.

Criticou que o PSOE, "no canto de abordar presente e futuro", o faga do "pasado" coa "intención de desviar responsabilidades, sementar discordia e lavar" a imaxe do partido.

"Unha utilización perversa", engadiu, deste pleno con "unha encerrona con varios puntos imposibles de ser aceptados por este partido para vender nos medios que o PP non defende a Vigo e o AVE", á vez que deixou claro que os populares "defenden" ambas as cuestións por máis "artimañas e trucos que invente" o Goberno local.

Martín pediu "consenso" para reivindicar o AVE e lembrou que a Xunta convidou a Caballero a un grande acto cívico en Vigo para "tecer alianzas e sumar apoios" en defensa do AVE. "Lamentablemente, vostede xa deixou ver que non vai acudir a ese encontro e vaise quedar fóra da defensa do AVE a Vigo", díxolle a Caballero.

Por iso propúxolle unha emenda suprimindo os puntos que obrigaban a populares e BNG a pedir perdón así como o que facía referencia ao Goberno de Rajoy.

"Se a rexeitan, promoveremos outro pleno extraordinario", anunciou o edil popular, que pediu ao BNG, para sacalo adiante, que actúe "con responsabilidade" e bríndelles o seu apoio.

O portavoz da formación nacionalista, Xabier Pérez Igrexas, presentou unha moción centrada en dar prioridade o Vigo-O Porto para buscar un acordo unánime e dixo a Caballero que, coa súa proposta de acordo os socialistas podían "lograr unha vitoria pírrica" pero "a cidade non gaña nada".

A Caballero indicoulle tamén que "está máis cómodo falando do pasado que do presente" tras presentar unha proposta non consensuada co resto de grupos, "con insidias", cando "o importante" é que medidas vai adoptar o Goberno local para "non postergar" o Vigo-O Porto respecto ao Madrid-Lisboa.

Pérez Igrexas criticou a "visión ultracentralista que coloca a Vigo e Galicia nun papel subordinado que o BNG non vai permitir", e por iso o partido nacionalista levou o debate ao Congreso a través do seu deputado.

Tamén considerou que incorporar a conexión de Cerdedo ao debate é só unha "manobra de distracción", tendo en conta que ese trazado continúa pendente dun novo estudo informativo.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade