Publicador de contidos
Publicador de contidos

Galicia planea estender as bonificacións do transporte metropolitano a toda a comunidade

Galicia planea estender as bonificacións do transporte metropolitano a toda a comunidade

Desde 2022 a Xunta traballa no proxecto Área de Transporte Única en Galicia, que persegue avanzar na integración de ata 120 municipios galegos nesta área sen ningún tipo de custo e despenalizar o transbordo

G24.gal 20/11/2024 13:39

A directora xeral de Mobilidade da Xunta de Galicia, Judit Fontela, anunciou este mércores que Galicia planea estender as vantaxes das bonificacións tarifarias do transporte metropolitano a toda a comunidade, cun aforro de seis millóns de euros o ano pasado nas cinco áreas -A Coruña, Santiago de Compostela, Ferrol, Lugo e Vigo- onde ten incidencia.

Cun investimento anual de 149 millóns ao ano dentro do Plan do Transporte Público de Galicia, Fontela explicou que no transporte metropolitano da comunidade bonificáronse trece millóns de viaxes, durante a súa participación nun panel na segunda xornada do Global Mobility Call, organizado por IFEMA Madrid e Smobhub.

“Temos o modelo de bonificación e as pancas necesarias”, afirmou a directora xeral de Mobilidade, quen reiterou que a idea da Xunta é “estender as vantaxes” para que o transbordo entre municipios “poida ser gratuíto”.

Desde 2022 a Xunta traballa no proxecto Área de Transporte Única en Galicia, que persegue avanzar na integración de ata 120 municipios galegos nesta área sen ningún tipo de custo e despenalizar o transbordo.

Fontela tamén sinalou outras medidas impulsadas pola Xunta, como a gratuidade do transporte para maiores de 65 anos, aprobada o pasado mes de xaneiro, a través da cal este segmento poboacional, xunto aos menores de 21 anos, poden realizar ata sesenta viaxes interurbanos ao mes de maneira gratuíta.

Moderada polo conselleiro delegado de Arriva Spain, Antonio Cendrero, a mesa 'Mobilidade ferroviaria: a liberalización e o caso español' contou coa participación do director xerente do Consorcio Rexional de Transportes de Madrid, Pablo Rodríguez Sardinero; da directora xeral de Planificación e Infraestruturas de Mobilidade no Concello de Madrid, Lola Ortiz, e do director da Asesoría Xurídica e Bo Goberno de Transports Metropolitans de Barcelona, Jaume García Adoitar.

Para lograr un modelo de “éxito” na conectividade das cidades, o director do Consorcio Rexional de Madrid apuntou a relación de “lealdade, confianza e eficacia” entre as autoridades e os operadores, tanto públicos como privados, como requisito principal para este obxectivo.

Unha idea que compartiu García Adoitar, quen considera que a colaboración público privada necesita tanto un “esforzo por ambas as partes” como flexibilidade á hora de negociar porque se os prazos das concesións “son curtas” non permitirán ao sector privado rendibilizar os investimentos.

Por último, Lola Ortiz defendeu o traballo con “entusiasmo” que están a realizar conxuntamente administracións e operadores para achegar solucións no Plan de Mobilidade de Soterramento da A5, que terá un impacto a mobilidade diaria do cidadán nos 24 meses previstos de execución das obras.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade