Publicador de contidos
Publicador de contidos

Liberan a tripulación do Galaxy Leader despois de máis dun ano de secuestro no Iemen

Liberan a tripulación do Galaxy Leader despois de máis dun ano de secuestro no Iemen

Foi nunha operación coordinada co grupo islamita palestino Hamas e a mediación do sultanato de Omán

Reuters/Khaled Abdullah Reuters/Khaled Abdullah
G24.gal 22/01/2025 15:46

Os rebeldes hutíes do Iemen liberaron este mércores á tripulación do barco Galaxy Leader tras máis dun ano de secuestro, nunha operación coordinada co grupo islamita palestino Hamas e a mediación do sultanato de Omán.

O asalto hutí ao cargueiro produciuse o 19 de novembro de 2023, despois de semanas de lanzamentos de mísiles e drons dos insurxentes iemenís contra Israel en apoio aos palestinos na Franxa de Gaza.

Gran parte destes ataques foron interceptados ou non alcanzaron os seus obxectivos, polo que os hutís cambiaron de estratexia e optaron por interromper o comercio mundial marítimo e evitar a chegada de barcos a Israel.

O buque en cuestión, que se dirixía desde India rumbo a Turquía, é un transportador de vehículos que navegaba con bandeira das Bahamas e propiedade parcial do magnate israelí Rami Unger.

Con todo, o día da captura do buque, a oficina do primeiro ministro israelí, Benjamin Netanyahu, afirmou que "o barco é propiedade dunha empresa británica e é operado por unha empresa xaponesa" e, a bordo, "atópanse 25 membros da tripulación de diferentes nacionalidades, incluíndo de Ucraína, Bulgaria, Filipinas e México".

Case tres meses despois de que os hutís retivesen o barco, a inicios de febreiro de 2024, o ministro búlgaro de Transporte, Georgi Gvozdeykov, afirmou na cadea privada bTV que o capitán do buque e o seu asistente, ambos os cidadáns búlgaros, estaban en liberdade e de camiño a Bulgaria.

Este suceso, así como os numerosos ataques dos hutís contra os buques que navegan nos mares Vermello e Arábigo pasaron factura aos ingresos da canle de Suez, cuxo volume de tránsito se reduciu nun 71,1 % no ano transcorrido desde o asalto ao barco.

Antes da escalada, entre o 10 e o 15% do comercio mundial marítimo transitaba polo mar Vermello, pero desde o secuestro gran parte das empresas de transporte marítimo cambiaron as súas rutas cara ao cabo de Boa Esperanza, a pesar de que esta incrementa o tempo de navegación e o consumo de combustible entre Europa e Asia.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade