Publicador de contidos
Publicador de contidos

O consumo de froita en España redúcese un 25 % nunha década

O consumo de froita en España redúcese un 25 % nunha década

Só medra o consumo de exóticas e de melón e sandía

O prezo medio da froita subiu un 5,3 %

Mercado de froita en Madrid (Marta Fernández / Europa Press).
G24.gal 01/07/2024 09:33

A pesar da preocupación pola saúde e o coidado da alimentación, os datos oficiais detectan que o consumo de froita en España segue en caída libre: cada cidadán inxire 78,6 quilos de froitas nun ano, o que supón un 24,8 % menos que hai unha década.

Así se desprende do último informe de consumo alimentario do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación (MAPA) en que se analizan os datos de 2023.

Este luns, 1 de xullo, celébrase o Día Internacional da Froita, unha conmemoración posta en marcha pola Universidade de Ciencias Aplicadas Alice Salomon, en Berlín (Alemaña) para poñer en valor o seu consumo.

A tendencia negativa no consumo de froitas frescas pódese observar con maior detalle nunha panorámica máis ampla: nos últimos dez anos, o 2023 rexistrou a cifra máis baixa de inxesta.

Así, en total, os españois pasaron de consumir 102,5 quilogramos per cápita en 2014 aos 78,6 quilogramos per cápita o pasado ano.

As exóticas, a excepción

De volta aos datos de 2023, esta caída viuse reflectida na maioría das categorías, tanto en cítricos, como en froita de pebida, froita de óso e froitos vermellos, excepto dous tipos: as froitas exóticas e os melóns e as sandías.

As froitas exóticas posiciónanse no sector como a excepción máis acusada, pois non só non descendeu o seu consumo senón que rexistraron un incremento de máis de 1 quilogramo, pasando dos 17,42 quilogramos/per cápita en 2022 aos 18,74 en 2023.

Respecto ao melón e a sandía, o incremento do seu consumo foi menos pronunciado, de apenas uns gramos, dos 13,20 en 2022 a 13,44 no pasado ano.

Con estes datos, o informe advirte dun cambio nas tendencias de consumo e nas preferencias dos consumidores.

Exemplo diso son os cítricos, que se mantiveron ao longo dos anos como unha das froitas máis consumidas, e que agora perden espazo na dieta dos españois en detrimento de as froitas exóticas.

Soben os prezos

O descenso do consumo de froita coincide cun incremento do seu prezo medio.

En total, o custo medio sitúase nos 20,04 euros/quilogramos a peche do 2023, é dicir, unha subida do custo do 5,3 % respecto ao ano anterior que se deu en todas as plataformas de distribución.

Con todo, as tendas tradicionais son os establecementos nos que produciu un maior incremento do prezo medio, do 7,1 %, cuns 2,07 euros.

Neste contexto de alza nos prezos increméntase tamén o gasto per cápita, que aumentou un 2,5 % respecto ao 2022 e ata un 14,4 % respecto á variación dos últimos cinco anos.

En total, os fogares destinan o 9,27 % do orzamento medio destinado ao consumo de produtos de alimentación e bebidas á compra de froita fresca, o que supón un gasto per cápita de 160,50 euros por persoa, un 2,5 % máis que en 2022.

Efectos no sector e na saúde

Este progresivo descenso no consumo de froita en España ten efectos, en concreto, no sector hortofrutícola nacional e, en xeral, na saúde dos cidadáns.

Para o director da Federación Española de Asociación de Produtores e Exportadores de Froitas e Hortalizas (Fepex), José María Pozancos, a continua caída do consumo agrava os desequilibrios entre oferta e demanda e as crises de mercado.

Segundo Pozancos, sería "positivo" reforzar as campañas de información ao consumidor, xa que, se se reverte a tendencia, as achegas positivas do consumo de froitas á saúde "redundarán nun descenso do gasto sanitario".

Neste sentido, a organización Cinco al día, destinada a promover o consumo de froitas e hortalizas, explicou no seu apartado de 'Recuncho da alimentación saudable' que a inxesta destes alimentos na infancia se asocia cos hábitos de consumo da idade adulta.

Por ese motivo, a organización destacou na súa web o papel que desempeñan os comedores escolares á hora de promover a inxesta de froitas e hortalizas. 

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade