Publicador de contidos
Publicador de contidos

O Goberno promove un rexistro de medios e unha comisión contra a desinformación

O Goberno promove un rexistro de medios e unha comisión contra a desinformación

O Goberno aproba unha batería de medidas que inclúen un rexistro de medios, obrigar a publicar o investimento publicitario das administracións, limitar o financiamento das administracións aos medios e aprobar unha Estratexia Nacional contra as campañas de desinformación

En canto á transparencia, vaise obrigar a que as administracións rendan contas cada seis meses, vaise reformar da lei de segredos oficiais, elimínase o artigo da lei "mordaza" que sanciona o uso de imaxes das forzas e corpos de seguridade do Estado e establécese a obriga de participar en debates electorais e de publicar os microdatos das enquisas

(EFE/Javier Lizón)
G24.gal 17/09/2024 13:02 Última actualización 17/09/2024 15:00

O Plan de acción pola democracia aprobado este martes polo Consello de Ministros expón crear un rexistro de medios de comunicación para coñecer os seus propietarios e a publicidade que reciben, promete aumentar a transparencia institucional e aposta por perseguir a desinformación con reformas legais.

O proxecto, que inclúe 31 medidas e que se expón executar nos tres anos que quedan de lexislatura, recolle medidas prometidas desde hai anos aos socios parlamentarios, como a reforma dos delitos de inxurias ás institucións do Estado ou ofensas aos sentimentos relixiosos, ou a actualización da lei de segredos oficiais.

O obxectivo, manifestou na conferencia de prensa do Consello o ministro da Presidencia, Félix Bolaños, é ampliar e mellorar a calidade da información gobernamental; fortalecer a transparencia, pluralidade e responsabilidade do "ecosistema informativo"; e reforzar a transparencia do poder lexislativo e do sistema electoral.

Transparencia nos medios

Na área dos medios de comunicación, seguindo a normativa europea recentemente aproada, preténdese "establecer criterios" para definir "que é un medio" fronte ás plataformas "que non son medios de verdade", destacou, mediante un rexistro de medios que será supervisado pola Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), a cal será reformada a este efecto.

O Goberno quere que se deba publicar anualmente o investimento publicitario por parte de todas as administracións públicas e reformar a Lei de Publicidade Institucional para introducir "criterios de transparencia, proporcionalidade e non discriminación na súa asignación", garantir sistemas imparciais de medición de audiencias e apoiar aos medios en linguas cooficiais.

Nese sentido, nesa reforma da Lei de publicidade institucional incluirase a garantía de que os sistemas de medición de audiencia cumpran con mecanismos de transparencia e imparcialidade, de forma que os seus resultados sexan verificables.

Aposta por limitar o financiamento que as administracións públicas poden dedicar aos medios de comunicación, "para que non haxa medios impulsados por ou dependentes de administracións públicas", e revisará ademais o marco regulatorio para "garantir o pluralismo evitando a concentración dos medios de comunicación".

Xunto ao programa de 100 millóns de euros para promover a dixitalización dos medios, dotarase á Comisión Nacional de Mercados e Competencia para que conte con competencias en materia de servizos dixitais e medios de comunicación

Entre as reformas previstas nesa área propón tamén reformar a lei de secreto profesional dos xornalistas e tamén o artigo da chamada lei mordaza que sanciona o uso de imaxes das forzas e corpos de seguridade do Estado.

Contra a desinformación

O plan inclúe aprobar unha Estratexia Nacional de loita contra as campañas de desinformación e reformar a lei do dereito á honra e á intimidade e a lei do dereito de rectificación, para mellorar o sistema que permite rectificar noticias "falsas ou abertamente tendenciosas", con indemnizacións e prazos adecuados.

Neste apartado inclúese a reforma dos delitos do Código penal que poden afectar á liberdade de expresión, en concreto os que se refiren ás institucións do Estado, os sentimentos relixiosos ou o escarnio público.

Debates electorais e enquisas

Entres as propostas novas, exponse diversas reformas legais para establecer a obrigación de celebrar anualmente o debate do estado da nación, celebrar tamén debates electorais ou publicar todos os microdatos das enquisas electorais.

Reforma da lei de segredos oficiais

Bolaños tamén expuxo que se reformará a Lei de segredos oficiais, aínda que sen entrar en detalles do contido desa reforma, aínda que si destacou que é necesario por "ser unha lei preconstitucional", xa que data de 1968, e que debe facerse "conforme aos países democráticos da nosa contorna".

Amais, la liña de dotar de máis transparencia á administración o Goberno quere aprobar unha nova Estratexia de Goberno Aberto e enviar ás Cortes un proxecto de lei de Administración Aberta para reforzar a transparencia e os controis sobre os cargos públicos, en especial en materia de conflitos de interese.

Deste xeito vaise establecer unha obrigación legal de render contas cada seis meses para todas as administracións e aprobar unha estratexia contra a corrupción, crear a Autoridade independente de protección do informante e ampliar o persoal da Fiscalía para loitar contra a corrupción pública e privada.

Percorrido lexislativo

Todas estas propostas terán que pasar polo Congreso e o Goberno sabe que terá que suar os votos. Félix Bolaños, ministro da Presidencia, recoñeceu que "os apoios parlamentarios hai que traballalos día a día".

Polo momento, socios habituais como Podemos agardan ler a letra pequena, pero o seu voceiro, Javier Sánchez Serna, xa lle advirtiu ao Goberno que "unha simple transposición dunha directiva europea non é un plan de rexeneración democrática".

O PP xa se posicionou en contra do plan, cren que é unha cortina de fume de Pedro Sánchez. Para o seu voceiro no Congreso, "resulta rechamante que Sánchez impulse ese plan coincidindo con investigacións xudiciais contra o seu Goberno, contra o seu partido e contra a súa familia".

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade