O Vaticano considera o cambio de sexo unha "violación da dignidade"
O Vaticano considera o cambio de sexo unha "violación da dignidade"
A Igrexa católica ve a maternidade subrogada unha práctica "deplorable"
O Vaticano inclúe estas prácticas, xunto á "violencia dixital", nun novo documento sobre a dignidade humana
O Vaticano remarcou este luns nun documento a posición de la Iglesia ante as que considera graves violacións da dignidade humana e entre as que inclúe, ademais das xa coñecidas eutanasia ou aborto, a teoría de xénero, o cambio de sexo, a maternidade subrogada e "as novas violencias dixitais".
O texto do dicasterio para a Doutrina da Fe, titulado 'Dignitas infinita' e cuxa elaboración durou cinco anos, publícase con ocasión do 75 aniversario da Declaración Universal dos Dereitos Humanos para ofrecer "tamén á Igrexa a oportunidade de aclarar algúns malentendidos que xorden a miúdo arredor da dignidade humana".
No documento, presentado polo novo prefecto, o arxentino Víctor Manuel Fernández, enuméranse as "violacións graves da dignidade humana que son de especial actualidade" e entre elas a Igrexa posiciónase en contra da práctica da maternidade subrogada, "mediante a cal o neno, inmensamente digno, convértese nun mero obxecto". Trátase dunha practica "deplorable", lamenta, "que ademais ofende gravemente a dignidade da muller e do neno e baséase na explotación da situación de necesidade material da nai", pois "un fillo é sempre un don e nunca o obxecto dun contrato". E neste sentido lembra o chamamento do papa Francisco para que "a comunidade internacional se comprometa a prohibir universalmente esta práctica".
A Doutrina da fe, que hai uns meses publicou que era posible a bendición ás parellas gais, reitera que "toda persoa, independentemente da súa tendencia sexual, ha de ser respectada na súa dignidade" e denuncia como violación de "a dignidade humana que nalgúns lugares se encarcere, torture e mesmo prive do ben da vida, a non poucas persoas, unicamente pola súa orientación sexual".
Con todo, carga contra "a teoría de xénero", que considera "extremadamente perigosa porque borra as diferenzas na súa pretensión de igualar a todos" e "pretende negar a maior diferenza posible entre os seres vivos: a diferenza sexual".
Por outra banda, condena os cambios de sexo porque, segundo afírmase o texto, "é no corpo, de feito, onde cada persoa recoñécese xerada polos demais, e é a través do seu corpo que o home e a muller poden establecer unha relación de amor capaz de xerar a outras persoas".
"Por iso é polo que toda operación de cambio de sexo, por regra xeral, corra o risco de atentar contra a dignidade única que a persoa recibiu desde o momento da concepción", aínda que matiza que "isto non significa que se exclúa a posibilidade" en "unha persoa afectada por anomalías xenitais, que xa son evidentes ao nacer ou que se desenvolven posteriormente".
E menciónase a "violencia dixital" pois "basta pensar no fácil que é, a través destes medios, poñer en perigo a boa reputación de calquera persoa con noticias falsas e calumnias". Un extenso apartado está dedicado a "as violencias contra as mulleres", entre elas "a coacción ao aborto, que afecta tanto á nai como ao fillo, tan a miúdo para satisfacer o egoísmo dos homes", pero tamén a poligamia, ademais de incluír unha firme condena contra os feminicidios e pide "que se promova unha lexislación e unha cultura de repudio a toda forma de violencia".
Entre os temas máis importantes para a Igrexa figura a condena do aborto, e no texto laméntase "a difusión dunha terminoloxía ambigua, como a de 'interrupción do embarazo', que tende a ocultar a súa verdadeira natureza e a atenuar a súa gravidade na opinión pública".
Tamén condena a eutanasia e o suicidio asistido e critica que se fale ás veces de “leis de morte digna”. O documento comeza considerando unha violación da dignidade humana "a desigual distribución da riqueza" e "a guerra", "aínda máis grave na nosa época, na que se converteu en normal que, fóra do campo de batalla, morran tantos civís inocentes".
Tamén considera unha grave violación da dignidade humana os abusos sexuais, "un fenómeno que non está moi difundido na sociedade, afecta tamén a Igrexa e representa un serio obstáculo para a súa misión".
O texto tamén reafirma a necesidade de defender a dignidade dos migrantes e condena o tráfico de persoas, o comercio de órganos e tecidos humanos, a explotación sexual de nenos e nenas e o traballo escravo, incluíndo a prostitución. Así como o tráfico de drogas e de armas, terrorismo, o crime internacional organizado, as "ignominiosas condicións laborais" ou o descarte das persoas con discapacidade.