Puente di que Galicia gañará frecuencias e prazas cos Avril e que Avlo chegará "xa"
Puente di que Galicia gañará frecuencias e prazas cos Avril e que Avlo chegará "xa"
O ministro Óscar Puente realizou a ruta de simulación de viaxe comercial desde Madrid ata A Coruña, á que se sumou en Santiago Alfonso Rueda
Ata o 21 de xullo haberá dúas conexións de ida e volta con Madrid, unha desde A Coruña e outra desde Vigo, feitas cos Avril
Xa a primeiros de outubro todos os servizos, doce conexións de ida e volta, serán con estes trens, cun Avlo por sentido a Vigo e á Coruña
O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, asegurou que Galicia non só gañará prazas, "senón tamén frecuencias", coa chegada dos trens Avril e engadiu que a marca de baixo custo de Renfe, Avlo, comezará a operar na comunidade "xa".
Unha unidade do Talgo S106, coñecido como tren Avril, chegou este xoves a Galicia nunha viaxe de proba de ruta comercial, co ministro Puente, a bordo.
O tren saíu de Madrid ás 7:30, e chegou a Ourense dúas horas despois, onde se incorporou á viaxe o alcalde da cidade, Gonzalo Pérez Jácome. A alcaldesa da Coruña, Inés Rey, xa ía no convoi desde a súa partida en Madrid. Xa en Santiago, subiu ao tren o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, para completar a ruta ata A Coruña.
Implantación dos Avril por fases
Nunha primeira fase, que se desenvolverá ata o 21 de xullo, poñeranse en marcha 4 servizos co tren S106, ida e volta, a Vigo e a Coruña.
Ata principios de outubro serán 8 servizos con Avril, 2 idas e 2 voltas a Vigo e Coruña.
Desde principios de outubro todos os servizos serán con trens Avril, salvo Lugo-Madrid e Ourense-Alacant, subindo a 24, cun servizo Avlo por sentido a Vigo e A Coruña.
"En resumo, isto supoñerá case cuadriplicar as prazas desde Santiago, case triplicalas desde Coruña, máis que duplicalas desde Vigo e Pontevedra e case duplicalas desde Ourense. E Madrid estará a menos de tres horas e media tanto desde Vigo como desde Coruña", subliñaron desde o Goberno.
Puente indicou que os Avril irán substituíndo aos anteriores S730, que se enviarán a outras rexións de España onde son necesarios. O ministro reivindicou que é "un día moi importante para Galicia" e para o tráfico de pasaxeiros por ferrocarril en España, sobre todo para a zona norte, lembrando que os Avril tamén serán utilizados en Asturias e en zonas do Mediterráneo.
¡Fin de trayecto! Hemos hecho Madrid - A Coruña en tres horas y media.
— Oscar Puente (@oscar_puente_) May 16, 2024
El próximo martes se inaugura este nuevo servicio para la ciudadanía, con los trenes más rápidos, eficientes y seguros.
Una tecnología puntera en el mundo, de la que tenemos que sentirnos muy orgullosos pic.twitter.com/kqV5MoEc9R
O traxecto realizado este xoves forma parte das viaxes de simulación comercial que está a levar a cabo Renfe de cara á posta en servizo dos novos trens o próximo 21 de maio entre a capital española e Galicia e Asturias.
Renfe xa ten formado ao seu persoal de condución e intervención a bordo para pór en servizo a novos AVE S106 en Asturias, aínda que estas viaxes de simulación comercial forman parte do proceso habitual da posta en marcha dun novo servizo con todos os seus compoñentes, para afrontar o día a día destes traxectos xa con viaxeiros a bordo.
O traxecto realízase cos novos trens de Talgo modelo S106 (Avril), de rodaxe desprazable, aptos para viaxar polos traxectos entre Madrid e Galicia e Asturias. Son trens que ofrecen máis de 500 prazas e dispoñen de prestacións como cafetaría a bordo e pantallas táctiles en todos os asentos. A distribución dos seus doce coches realízase entre butacas confort, cunha disposición de asentos 2+2, e de 3+2.
"Trátase de viaxar coa maior seguridade, a maior velocidade, e a maior comodidade posible coa infraestrutura coa que xa dispoñemos". Así definía Óscar Puente o novo modelo S106 de alta velocidade.
Cando desde o Goberno se encargaron os coñecidos como trens Avril eran tan só "un prototipo". Lembrouno Puente durante a viaxe.
"Non se trataba de fabricar máis trens como os que tiñamos, senón deseñar, fabricar e ensaiar un novo modelo de tren descoñecido ata o de agora e que servise para dar servizos a distintos anchos de vía e distintas tensións; que nos permitise aproveitar a infraestrutura coa que xa contabamos", explicou aos medios de comunicación.
Con capacidade para máis de 500 persoas, o novo modelo de alta velocidade permite circular a 300 quilómetros por hora en vía de ancho estándar ou UIC e de ancho ibérico.
"Estamos ante algo único no mundo do ferrocarril, non hai ningún tren no mundo que poida chegar aos 300 quilómetros por hora por diferentes anchos e diferentes tensións, o cal fala moi ben da tecnoloxía Talgo e da tecnoloxía que imos implantar nesta zona de España", expresou Puente.
Co modelo S106, o percorrido entre Madrid e A Coruña redúcese en 20 minutos, chegando alcanzar as tres horas e media.
Con todo, tras anos de promesas e datas incumpridas, o S106 de Talgo xa é unha realidade, un "prodixio da tecnoloxía" en palabras de Puente, que espera que este novo modelo sirva tamén para que Talgo venda moitos trens fóra de España.
Completamente accesibles, os vehículos son máis lixeiros e aerodinámicos. Aínda que a súa cabeza tractora é máis estreita, os 12 coches que alberga son máis amplos e permiten albergar tres butacas nun lado e dous noutro, con capacidade para ata 507 persoas.
Ademais, dispoñen de pantallas en cada asento, paneis de información en sala, wifi, espazos para carriños de bebé e máquinas expendedoras xunto cunha renovada cafetería, máis moderna e con autoservizo.
"Somos o primeiro país do mundo en materia de infraestruturas e Galicia incorpórase coa chegada dos trens S106", resumiu o ministro.