Para ser 'influencer' haberá que ter 1 millón de seguidores e facturar 300.000 euros
Para ser 'influencer' haberá que ter 1 millón de seguidores e facturar 300.000 euros
O Goberno fixa por vez primeira os criterios para ser considerado 'usuario de especial relevancia' a efectos da lei audiovisual
Os que cumpran os requisitos terán que inscribirse no Rexistro Estatal de Prestadores Audiovisuais, o que os obrigará a cumprir a normativa de protección de menores e de publicidade no ámbito audiovisual
O Goberno fixou por primeira vez os niveis de ingresos e de audiencia para considerar un 'influencer' 'usuario de especial relevancia' nas plataformas de intercambio de vídeo: serano os que facturen 300.000 euros e os que superen o millón de seguidores nunha única plataforma. Iso é o que establece o real decreto, aprobado este martes polo Consello de Ministros, polo que se regulan os requisitos para ser considerado 'usuario de especial relevancia' a efectos da lei audiovisual.
O desenvolvemento regulamentario acordado este martes do disposto pola lei audiovisual define aos 'usuario de especial relevancia' en función de dous criterios. O primeiro o económico: que estes prestadores teñan uns ingresos anuais superiores a 300.000 euros derivados do conxunto da súa actividade audiovisual. En segundo lugar, o criterio de audiencia, que esixe que superen o millón de seguidores nunha única plataforma de intercambio de vídeos ou dous millóns de seguidores no global da súa actividade, e que publiquen ou compartan 24 ou máis vídeos ao ano.
Todos os 'influencers' que cumpran os dous criterios deberán inscribirse no prazo de dous meses no Rexistro Estatal de Prestadores Audiovisuais como 'usuarios de especial relevancia'. A partir de que se inscriban estarán obrigados a cumprir coa normativa en materia de protección de menores e de publicidade no ámbito audiovisual, como identificar os espazos publicitarios ou non facer publicidade de tabaco, medicamentos ou alcol, é dicir, as súas obrigacións homologaranse coa doutros axentes audiovisuais.
Con esta regulación téntase dar maior protección aos consumidores, especialmente aos menores, e máis seguridade xurídica a estes usuarios, que alcanzaron un notable volume económico nas plataformas de intercambio de vídeos a través das que difunden os seus contidos. Na conferencia de prensa posterior ao Consello de Ministros, o titular de Transición Dixital e Función Pública, José Luis Escrivá, incidiu na importancia de definir a figura do 'influencer' e a necesidade de homologalos co resto de actores de contido audiovisual.