Publicador de contidos
Publicador de contidos

Puente arrefría o traspaso da AP-9 a Galicia: "É tremendamente difícil"

Puente arrefría o traspaso da AP-9 a Galicia: "É tremendamente difícil"

Avisou de que resulta "difícil" o encaixe económico e xurídico de chegar a unhas bonificacións do 100 % dos ingresos da autoestrada, xa que na práctica equivalería a rescatala

Dixo que a mellor alternativa é mitigar o importe das peaxes dentro das dispoñibilidades orzamentarias e con bonificacións aos usuarios

O Pleno do Congreso aproba unha iniciativa do BNG na que esixe ao Goberno que inicie os trámites da anulación da prórroga da AP-9

G24.gal 16/10/2024 13:35 Última actualización 16/10/2024 16:18

O ministro de Transportes e Mobilidade Urbana, Óscar Puente, mostrouse receoso co traspaso da AP-9 á Xunta de Galicia a pesar da proposición de lei que se está tramitando no Congreso tras a unanimidade no Parlamento galego, alertando de que o encaixe xurídico desta transferencia antóllase "tremendamente difícil".

Durante a súa comparecencia monográfica sobre a AP-9 no Congreso, Puente lembrou que a infraestrutura pertence á rede de estradas do Estado, ao estar integrada nun itinerario de interese xeral, que ademais está incluído nun itinerario de tráfico internacional e interese europeo, e serve de acceso ao paso fronteirizo con Portugal e a aeroportos de interese xeral.

É por este motivo polo que o exalcalde de Valladolid remarca que o encaixe xurídico do traspaso da autoestrada do Estado á comunidade antóllase "tremendamente difícil". Con todo, Puente incidiu en que o importante é que a cidadanía poida beneficiarse do uso da AP-9 "independentemente da súa titularidade".

Do mesmo xeito, o ministro xa avisou de que resulta "difícil" o encaixe económico e xurídico de chegar a unhas bonificacións do 100 % dos ingresos da autoestrada, xa que na práctica equivalería a rescatala, o que é "inasumible" para a Administración tendo en conta que a concesión da estrada non conclúe ata o ano 2048. 

O Partido Popular pide avances no debate: "Temos que avanzar e non só o pedimos desde o PP. Detrás de nós está a unanimidade do Parlamento de Galicia", demanda o Deputado do PP, Celso Delgado.

E lembra os compromisos adquiridos:"O señor Gómez Besteiro levou como bandeira para atraer o voto a gratuidade da autoestrada porque contaba co aval de Pedro Sánchez. Tal cousa non sucedeu".

O Goberno comprométese a avanzar na ampliación de descontos, pero desde o BNG din que non é dabondo: "A solución definitiva ten que ser o rescate", di Néstor Rego, deputado do BNG. E din que os estudos económicos avalan a petición.

Mellorar e abundar as bonificacións de peaxe xa existentes na AP-9

Con todo, Puente lembrou o esquema de reducións das peaxes que o Goberno aprobou ata o final da concesión, os cales se van ir ampliando como parte do acordo de investidura entre o PSOE e o BNG.

Por último, o titular de Transportes sinalou que o obxectivo do Goberno é transitar cara a un modelo en que se corrixan as diferenzas territoriais en canto ao pago das peaxes, pero sempre tendo en conta que mentres a concesión non venza, "xurídica e economicamente é complexo proceder ao seu rescate".

"A mellor alternativa, a que temos neste momento á man, é mitigar o importe das peaxes dentro das dispoñibilidades orzamentarias e con bonificacións aos usuarios", remachou.

O Congreso apoia suprimir as peaxes na AP-9

O Pleno do Congreso aprobou unha iniciativa do BNG na que esixe ao Executivo central que inicie os trámites da anulación da prórroga de 25 anos á concesionaria da Autoestrada do Atlántico (AP-9) e asuma a xestión directa da vía e a supresión das peaxes, con PSOE e Sumar votando distinto nalgún dos puntos desta moción.

O punto un desta iniciativa do BNG, o que fai referencia a acabar coas peaxes e a prórroga da concesión da AP-9, cultivou o apoio de PP, Sumar e ERC, a abstención do PNV, Junts e UPN, mentres que o PSOE e Vox foron os únicos que votaron en contra.

O resto de puntos, que falan dun estudo sobre o custo de rescatar a AP-9 e levar a cabo a transferencia a Galicia desta autoestrada, si que sumou o apoio do PSOE e cultivou o único voto en contra de Vox.

"A prolongación da concesión da AP-9 ata o ano 2048 representa un importante problema desde o punto de vista social, económico e político para Galicia", alerta o BNG na exposición de motivos da súa iniciativa.

O texto do BNG que finalmente foi aprobado tamén insta o Goberno central a que encargue ou realice, de forma inmediata, un estudo no que se exploren as vías xurídicas para a anulación da prórroga e en que sexan avaliados os custos económicos que tería para o Estado a asunción da xestión directa da AP-9.

E é que o BNG defende un informe elaborado por profesores da Universidade da Coruña que fixa en 904,7 millóns de euros o custo desta operación, aínda que o ministro insiste en cifralo nuns 4.000 millóns de euros, algo que, segundo Puente, sería inasumible para o Estado.

Pola súa banda, a deputada de Sumar Verónica Martínez calcula este rescate nunha cifra aínda máis inferior que o BNG, ao redor dos 800 millóns de euros.

Nun terceiro punto da iniciativa, exponse que o Congreso exprese o seu compromiso para impulsar a tramitación da proposición de lei remitida desde Galicia (coa unanimidade de todos os grupos do Parlamento autonómico) en defensa da transferencia de titularidade e competencias da autoestrada.

Esta proposición de lei para a transferencia de titularidade e competencias da AP-9 está actualmente en tramitación no Congreso dos Deputados e desde o BNG reclaman á Mesa da Cámara Baixa, onde PSOE e Sumar teñen maioría, que axilicen o seu debate e votación.

Con todo, o ministro de Transportes e Mobilidade Urbana, Óscar Puente, arrefriou este mércores desde o Congreso a posibilidade de transferir esta autoestrada á Xunta a pesar do consenso que ten este punto no Parlamento. "É tremendamente difícil", dixo.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade