Publicador de contidos
Publicador de contidos

Renfe pedirá compensacións económicas a Talgo polas "graves incidencias" nos Avril

Renfe pedirá compensacións económicas a Talgo polas "graves incidencias" nos Avril

A operadora ferroviaria anuncia accións xudiciais, que se sumarán ás indemnizacións solicitadas polos atrasos na entrega dos trens

(Arquivo: Europa Press)
EP 06/08/2024 12:54 Última actualización 06/08/2024 19:23

Renfe anunciou que pedirá compensacións económicas a Talgo polas "graves incidencias técnicas" que están a rexistrar os novos trens Avril (S106) tras a súa estrea o pasado mes de maio nas vías españolas e despois de acumular anos de atraso na súa entrega.

En concreto, un tren Avlo que viaxaba desde Valencia Joaquín Sorolla a Madrid Chamartín Clara Campoamor sufriu este luns unha avaría no sistema de alimentación eléctrica á entrada da estación de Chamartín.

Esta incidencia, que afectou os 494 pasaxeiros a bordo, que estiveron durante máis de dúas horas sen electricidade no tren, provocou a rotura das xanelas por parte dalgúns viaxeiros pola excesiva calor que estaban a pasar.

"Renfe lamenta e pide desculpas a todos os seus viaxeiros pola situación vivida onte", sinalou agora a empresa pública nun comunicado.

Esta nova avaría únese ao incremento de incidencias técnicas nos trens S106, polo que Renfe considera emprender accións por responsabilidade contractual e extracontractual contra Talgo.

Polo momento, Renfe está a cuantificar o dano reputacional e en indemnizacións a viaxeiros que está a sufrir a compañía pola situación derivada das incidencias reiteradas destes trens Avril.

Renfe defende que xa solicitou en repetidas ocasións, tanto á dirección como aos accionistas de Talgo, unha solución inmediata a estas incidencias que se reproducen desde o primeiro día de circulación dos trens, o pasado 21 de maio.

Estas compensacións sumaríase ás indemnizacións de máis de 167 millóns de euros que Renfe pediría xa a Talgo polos continuos atrasos na entrega dos trens Avril.

Neste sentido, os equipos técnicos de Renfe están a analizar e elaborando un informe de fiabilidade sobre a operación global da serie 106 de Talgo, co obxectivo de tomar as medidas de axuste operativo oportunas ante as incidencias sucedidas desde a súa posta en marcha.

"Adicionalmente, as medidas anunciadas conlevarán o inicio de todas as accións xudiciais necesarias para o resarcimento de danos e prexuízos a Renfe polo atraso na entrega dos Serie 106, reservando o dereito de iniciar tantas actuacións como sexan necesarias contra o grupo Talgo para defender os seus dereitos, a súa reputación e os dereitos dos seus usuarios", advirte.

Transportes di que os problemas dos Talgo reduciron a puntualidade ao 41%

O ministro de Transportes, Óscar Puente, sinalou que as reiteradas incidencias dos trens Avril fabricados por Talgo, e entregados o pasado mes de maio tras máis de dous anos de atraso, causaron "infinidade de problemas", que arrastraron a puntualidade destes trens a só o 41%.

Puente explicou que esta cifra contrasta coa puntualidade do 76,2% que rexistra o resto de trens de alta velocidade e longa distancia de Renfe.

"Debido ás reiteradas incidencias dos trens Serie 106, os clientes de Renfe perderon confianza no noso servizo, o que lles levou a efectuar críticas negativas que afectaron á reputación da empresa. Por outra banda, producíronse custos adicionais e un uso de tempo e recursos materiais e persoais", engadiu.

O ministro argumentou así a decisión do operador público, Renfe, de pedir compensacións económicas a Talgo por este dano, que se suma ás indemnizacións de máis de 160 millóns de euros que xa pediu ao fabricante de trens polo atraso de máis de dous anos na entrega dos trens.

"O de onte (este luns) é o incidente que colma o vaso. Trens estreados o 21 de maio, que están a dar infinidade de problemas que sofren os usuarios e deterioran a imaxe do servizo", apuntou.

En concreto, un tren Avlo que viaxaba desde Valencia Joaquín Sorolla a Madrid Chamartín Clara Campoamor sufriu unha avaría no sistema de alimentación eléctrica á entrada da estación de Chamartín.

Esta incidencia, que afectou aos 494 pasaxeiros a bordo que estiveron durante máis de dúas horas sen electricidade no tren, provocou a rotura das xanelas por parte dalgúns viaxeiros pola excesiva calor que estaban a pasar.

Ante as críticas de usuarios ao Goberno por supostamente comprar "barato", o ministro lembra que se trata dun contrato que asinou o anterior Executivo do PP.

Polo momento, Renfe está a cuantificar o dano reputacional e en indemnizacións a viaxeiros que está a sufrir a compañía pola situación derivada das incidencias reiteradas destes trens Avril.

Renfe defende que xa solicitou en repetidas ocasións, tanto á dirección como aos accionistas de Talgo, unha solución inmediata a estas incidencias que se reproducen desde o primeiro día de circulación dos trens, o pasado 21 de maio.

Esta polémica dáse no medio dunha oferta de compra de Talgo por parte dun grupo húngaro, á que o Goberno --sobre todo o ministro Puente-- se opuxo, aludindo a vínculos coa extrema dereita e Rusia, mentres que a compañía está disposta a vender o seu negocio aos húngaros, fronte a outra opción trasladada pola checa Skoda para combinar os seus negocios, que Talgo xa rexeitou.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade