95 novos radares, 150 axentes e máis controis de alcolemia para frear a repunta de mortes nas estradas
95 novos radares, 150 axentes e máis controis de alcolemia para frear a repunta de mortes nas estradas
95 novos radares, 150 axentes e máis controis de alcolemia para frear a repunta de mortes nas estradas
A DXT toma medidas ante o "alarmante" incremento dun 16 % das mortes nas estradas no primeiro trimestre do ano
Por primeira vez, moitos dos accidentes mortais producíronse en autoestradas e autovías
Haberá motos camufladas nas comunidades con maior presenza de motoristas, entre elas, Galicia
O ministro do Interior, Fernando Grande-Marlaska, anunciou este venres a instalación de 95 novos radares de velocidade e a realización de 400.000 controis adicionais de alcoholemia ante o "alarmante" incremento do 16 % das mortes na estrada rexistrado o primeiro trimestre de 2024.
Ademais, o persoal da Agrupación de Tráfico da Garda Civil incrementarase con 150 novos axentes, avanzou Marlaska na presentación do paquete de medidas coas que a Dirección Xeral de Tráfico pretende mellorar a seguridade viaria e reducir o número de sinistros, así como a súa letalidade.
No primeiro trimestre de 2024 faleceron en vías interurbanas 261 persoas, 36 máis que no mesmo período do ano interior, o que supón un incremento do 16 por cento, un dato que Marlaska definiu como "excepcional" e que alarmou o ministerio, dado que as variacións habituais de sinistralidade viaria adoitan oscilar arredor do 5 por cento.
Interior pon o foco no incremento da sinistralidade nas autoestradas
A partir da análise dos datos que realizaron os expertos o ministro expuxo unha radiografía da sinistralidade: maior letalidade (máis falecidos por cada accidente) e un aumento do 50 % de vítimas mortais en autoestradas e autovías respecto ao mesmo período do pasado ano (un 5 % en estradas convencionais).
Ademais, producíronse máis sinistros graves con implicación de alcol e velocidade inadecuada e en días laborables, e as saídas de vía e as colisións seguen sendo os máis frecuentes.
Un dato "preocupante" é que o 34 % dos falecidos na estrada durante o primeiro trimestre non levaba posto o cinto de seguridade fronte ao 25 % habitual. "Más de 50 persoas perderon a vida porque tomaron unha decisión irresponsable que non podo concibir", lamentou Marlaka
Un de cada 4 condutores pasará un test de alcol e drogas
O plan de choque pon o acento no control da velocidade a través de 95 novos radares, dos que un 60 % serán de tramo, o que supón un incremento do 12 % respecto a os actuais e sumarán un total de 773 fixos.
Así mesmo, o ministro recoñeceu que o consumo de alcol é un "problema importante" e segue sendo unha das principais causas de sinistralidade, polo que se aumentarán en 400.000 os controis de alcoholemia ata chegar a 6 millóns este ano.
Tamén se incrementan en 20.000 as probas de drogas ata alcanzar as 120.000 en decembro. En ambos os casos, os controis van visibilizar.
O obxectivo, segundo explicou Marlaska, é evitar a sensación de impunidade e que ao finalizar o ano, un de cada catro condutores haxa pasado un test destas características.
Más patrullas en autoestradas e autovías
Outro dos propósitos é adaptar a patrullaxe dos axentes ás novas circunstancias, polo que se vai incrementar a vixilancia en autoestradas e autovías con 150 novos axentes, especialmente en comunidades onde o incremento de falecidos produciuse nestas vías.
En concreto, en Andalucía e na Comunidade Valenciana aumentaranse os servizos de vixilancia ata chegar ao 50 % en vías de alta capacidade (ata o de agora era da 30 % fronte ao 70 % en estradas convencionais). No resto das comunidades, iranse adaptando á sinistralidade que se produza.
Patrullas estáticas con estacionamentos de alta visibilidade, patrullas dinámicas e uso de vehículos comerciais non rotulados son algúns dos modos de vixilancia.
Motos camufladas en 6 autonomías para controlar a motoristas
Aumentar a seguridade dos motoristas é outra das prioridades dos responsables de Tráfico, polo que se intensificarán as campañas de control e vixilancia dirixidas a este colectivo as fins de semana entre xuño e outubro, meses nos que a súa presenza é máis frecuente.
Van utilizar motos camufladas naqueles sectores das comunidades con maior presencia de motoristas (Andalucía, Comunidade Valenciana, Galicia, Castela e León, Baleares e Canarias). Priorizarase o uso destes vehículos nas horas e vías con maior sinistralidade.
Marlaska anunciou que no mes de xuño os motoristas da Agrupación de Tráfico empezarán a recibir o primeiros airbag, momento que se aproveitará para incidir na importancia de utilizar este sistema de protección.