A Audiencia Nacional prorroga seis meses a instrución do Pitanxo para facer máis dilixencias
A Audiencia Nacional prorroga seis meses a instrución do Pitanxo para facer máis dilixencias
Os familiares viron como "positiva" esta prórroga, debido a que "sempre pediron unha investigación profunda das causas do naufraxio"
O xuíz da Audiencia Nacional Ismael Moreno, que se encarga da investigación do naufraxio do pesqueiro galego Villa de Pitanxo, decidiu prorrogar seis meses máis a instrución do caso co obxectivo de levar a cabo máis dilixencias. Así o informou a portavoz das familias dos 21 falecidos na traxedia, María José de Pazo.
Esta decisión chega días despois de que se cumprisen dous anos do suceso, ocorrido en augas próximas a Terra Nova na madrugada do 15 de febreiro de 2022. Os familiares viron como "positiva" esta prórroga, debido a que "sempre pediron unha investigación profunda das causas do naufraxio con 21 vítimas".
Tras o naufraxio do buque, en que faleceron 21 dos 24 mariñeiros a bordo, comezou unha investigación xudicial debido ás contradicións detectadas entre as versións dos sobreviventes. En concreto, o capitán do barco, Juan Padín, e o seu sobriño, Eduardo Rial, contaron que o motor do Pitanxo parou de forma repentina, quedando o barco á deriva no medio dunha forte tormenta, polo que o mar acabou engulíndoo e con pouca marxe para que os 24 tripulantes puidesen facer algo para salvar as súas vidas.
Samuel Kwesi, o terceiro mariñeiro que salvou a súa vida, asegurou que o Villa de Pitanxo enganchara as redes ao fondo do mar, polo que o capitán tratou de facer varias manobras para solucionar este problema. O barco comezaría a escorarse ao non ser capaz de soltarse, entrando auga ata que o motor parou, sen escoitar os mariñeiros que pedían que soltase as redes.
O xuíz Ismael Moreno viu indicios de 21 delitos de homicidio por imprudencia, imputando a Padín polos mesmos. Tras declarar ante o maxistrado fai xa máis dun ano, impúxoselle a retirada do pasaporte e unha medida cautelar que o obriga a comparecer cada quince días en sede xudicial e permanecer localizado.
A investigación continuou ata que en maio de 2023 se enviou un robot para gravar imaxes do barco. No informe elaborado pola Comisión Permanente de Investigación de Accidentes e Incidentes Marítimos (CIAIM), a partir destas imaxes e doutra información recompilada, apúntase a un "erro humano" do capitán como "causa máis probable" do afundimento do barco. Ademais, dan por "verosímil" a versión de Kwesi e ven "incongruencias" na de Padín e o seu sobriño, indicando que "a causa máis probable" de que parase o motor sería a escora do barco, ao contrario do que defendía Padín.