A escalada de prezos do aceite de oliva non dá tregua e xa supera os 10 euros o litro
A escalada de prezos do aceite de oliva non dá tregua e xa supera os 10 euros o litro
O prezo do aceite de oliva incrementouse no último ano nun 38,8 %, aínda que no caso do virxe extra, o de maior calidade, a subida supera o 227 %
Segundo o último informe da Comisión Europea, produciranse 1.385.000 toneladas, o que supón un 39 % menos ca o ano anterior
Os prezos do aceite de oliva manteñen a súa escalada imparable e esta semana xa se vende a 10 euros o litro de virxe extra, algo impensable hai apenas un ano.
Mentres os consumidores empezan a mirar a outras graxas vexetais, as organizacións agrarias lamentan que esta subida non estea a repercutir nos produtores e si noutros elos da cadea de valor.
Segundo datos do INE, o prezo do aceite de oliva incrementouse no último ano nun 38,8 %, aínda que no caso do virxe extra, o de maior calidade, a subida supera o 227 %.
Detrás do desorbitado incremento de prezos está a importante redución da colleita sufrida esta pasada campaña, onde a produción caeu ao redor do 50 % como consecuencia da seca. E a iso hai que engadir as perspectivas pouco optimistas para esta próxima campaña, onde se prevé unha produción similar.
A OCU denuncia especulación co prezo
A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) denuncia que o aceite de oliva disparou o seu prezo principalmente no último mes e medio, cunha subida do 15,4 % que levou o prezo medio dos 8,16 aos 9,42 euros e que no caso dalgunha marca sitúase xa por encima dos 12 euros.
A OCU levou a cabo unha sondaxe de prezos entre 19 marcas de aceite de oliva virxe extra en dez cadeas de supermercado, e a conclusión é que a subida é xeneralizada e afecta a práctica totalidade de todas as marcas en todas as cadeas analizadas (Alcampo, Carrefour, Dia, Caprabo, O Corte Inglés, Hipercor, Eroski, Mercadona, Consum e Condis).
Con todo, a OCU denuncia a forte especulación que existe ao redor do seu prezo, posto que o aceite que agora mesmo está nos lineais dos supermercados ao dispor dos consumidores comprouse aos produtores a uns prezos moito menores dos que agora hai nos mercados almacenistas.
As organizacións agrarias piden máis regulación
Na mesma liña pronúncianse as organizacións agrarias. O secretario xeral de UPA en Andalucía, Cristobal Cano, resaltou que a subida de prezos é unha “realidade intanxible” para os agricultores.
“Necesitamos mecanismos de regulación de mercados e unha aplicación valente da Lei de Cadea Alimentaria, só así haberá unha estabilidade nos prezos”, indicou Cano.
En parecidos termos pronunciouse o responsable do Oliveiral de COAG en Andalucía, Juan Luís Ávila, que tamén insistiu en que os olivareiros non se están beneficiando desta escalada de prezos e pediu ao Ministerio o control da cadea de produción do aceite de oliva “para evitar os abusos e a especulación que puidese producirse e que ten efectos negativos tanto para o sector como para os agricultores”.
A OCU advirte do efecto que estas fortes subidas teñen para os consumidores, e que vai ter como consecuencia unha redución do consumo do aceite de oliva que se verá substituído por outros aceites e verá un desprazamento desde os aceites de máis calidade e máis caros aos de menos e que resulten máis baratos.
Cooperativas Agroalimentarias en Xaén previu perdas de 1.000 millóns de euros na provincia pola caída estimada da produción, ao que habería que sumar outros 150 millóns en perdas en xornais na campaña de recolección.
E é que, as previsións para esta próxima campaña son pouco alentadoras. Segundo o último informe da Comisión Europea, produciranse 1.385.000 toneladas, o que supón un 39 % menos que o ano anterior.
Aínda por riba, o país que sae máis afectado é España, que se atopa en estado de coma, xa que en menos dun ano reduciuse un 56 % a produción. De 1.491.000 toneladas a 663.000.