A fundación Las Edades del Hombre inaugura Hospitalitas, a súa exposición en Compostela
A fundación Las Edades del Hombre inaugura Hospitalitas, a súa exposición en Compostela
Hospitalitas comparte sede con Vilafranca do Bierzo (León)
Exporanse pezas chegadas desde as dioceses de Galicia e Castela e León, das catedrais do Camiño de Santiago francés e da Vía da Prata e mais de Portugal e Francia e outras galerías e coleccións privadas
Mañueco destacou os vínculos que unen Galicia e Castela e León
Hospitalitas, a graza do encontro é o título da exposición que a Fundación Las Edades del Hombre, na súa vixésimo sétima edición, trae a Compostela para realizar un percorrido polo fenómeno da hospitalidade e a peregrinación no Camiño de Santiago, con ata 170 pezas de arte sacra.
Nesta ocasión, a fundación relixiosa, con sede no Mosteiro de Santa María de Valbuena, na localidade de San Bernardo (Valladolid), sae de Castela e León e ofrecerá aos visitantes unha serie de pezas que poderán verse na cripta do Pórtico da Gloria da Catedral de Santiago e no mosteiro de San Martiño Pinario.
Hospitalitas comparte ademais sede con Vilafranca do Bierzo (León), onde a mostra foi inaugurada o pasado 12 de xuño na Igrexa de Santiago e a Colexiata de Santa María.
Comisariada polo director técnico do Museo Catedral de Santiago Ramón Yzquierdo e o director da Fundación Catedral Daniel Lorenzo, o seu percorrido en Galicia recupera o concepto primitivo de solidariedade e o seu percorrido e evolución ata os nosos días, unha temática "estreitamente ligada ao Camiño e á ruta xacobea".
Pezas chegadas desde as dioceses de Galicia e Castela e León, das catedrais do Camiño de Santiago francés e da Vía da Prata e tamén de Portugal e Francia e de museos nacionais e rexionais, galerías e coleccións privadas compoñen o groso da exposición.
A pesar de que destacan esculturas, pinturas e outras obras de valor de artistas como Juan de Juni, Gregorio Fernández, Bartolomeu Esteben Murillo, Mestre Mateo ou Alonso Berruguete, Yzquierdo asegura que non se trata dunha "colección de cromos" ou de "traer grandes mestres e acumulalos", senón que Hospitalitas articula "un relato conforme ás pezas" que vira ao redor do fenómeno da hospitalidade nas súas diferentes facetas.
Por iso se divide en nove diferentes ámbitos, como a figura de Santiago Apóstolo e peregrino, que ocupa a primeira parada, a cripta do Pórtico da Gloria.
Diferentes tallas do apóstolo e óleos ou retablos coa figura de Santiago distribúense nesta primeira sala ao redor dun facsímile do Códice Calixtino, o libro de referencia para o fenómeno da peregrinación, que no seu Libro V destaca: "Todos deben acoller con respecto e caridade os peregrinos, xa sexan ricos ou pobres, posto que quen así o faga terá como hóspede non só a Santiago, senón tamén a Deus".
Xa en San Martiño Pinario, atópase a maior parte da mostra, dividida en diferentes salas con temáticas que van desde a peregrinaxe e a hospitalidade no mundo cristián, a catedral como símbolo de acollida, os principais santos ligados á peregrinación, os propios peregrinos, os hospitais como lugares de asilo, o labor da ordes relixiosas, as catedrais do Camiño ou o futuro da peregrinación.
Segundo Yzquierdo, o interesante é "ver todas estas pezas reunidas nun contexto diferente ao que adoitan ter habitualmente", debido a que moitas delas nunca saíron do seu lugar de orixe.
"Quixemos que cada sección ou ámbito dos nove nos que se organiza a exposición teña dúas ou tres obras potentes que articulan o discurso, que logo se complementa con outras obras que quizá chaman menos a atención", explica.
Destacan un San Jaume chegado desde Mallorca, cunha policromía "pouco habitual", ou a escultura dun San Cristovo co Neno, de Francisco Asorey, que se garda en dependencias do Ministerio de Defensa, en Madrid.
Tamén un cristo resucitado creado expresamente para expoñerse no coro do tempo, a figura de San Miguel Arcanxo de Alejandro Carniceiro proveniente de Valladolid ou un retablo da Crucifixión pertencente ao taller de Utrecht (Países Baixos)
Unha reprodución a escala do parteluz do Pórtico da Gloria, unha momia en madeira policromada do museo catedralicio de León, ademais do báculo que utilizou o Papa Xoán Paulo II ao seu paso por Santiago en 1989 son outras das pezas destacadas, ademais de baldaquinos, cruces, libros, sepulcros, óleos, relevos ou esculturas, entre outras pezas.
A exposición foi inaugurada este mércores en Compostela polo arcebispo de Santiago Francisco Prieto, o arcebispo de Burgos e membro do padroado de Las Edades del Hombre Mario Iceta, o presidente da Xunta de Galicia Alfonso Rueda, o presidente da Xunta de Castela e León Alfonso Fernández Mañueco e a alcaldesa de Santiago Goretti Sanmartín, entre outras autoridades.
Na súa intervención, Iceta sinalou que o feito de que Hospitalitas abra en Santiago de Compostela é "todo un fito" para unha fundación "emblemática" que se remonta a 1988 e que leva realizadas 26 exposicións con máis de 5.200 obras exhibidas procedentes de diferentes templos e museos contempladas por máis de 12 millóns de visitantes.
Pola súa banda, Rueda afirmou que esta é unha grande ocasión para poñer de relevo o labor da restauración e a importancia do patrimonio, e tamén a recuperación de pezas, que, se non fóra por Las Edades del Hombre quedarían no esquecemento.
Por último, Mañueco destacou os vínculos que unen Galicia e Castela e León, entre eles, "a contribución histórica á construción de España", "a lealdade á coroa como símbolo da unidade e a permanencia do Estado".
"Hoxe, que se celebra unha década da proclamación de Filipe VI como rei de España, aproveito esta tribuna para felicitar e dar longa vida a súa maxestade", expresou.