A lei de mobilidade sostible volve pechar a porta a pagar por circular por autovías
A lei de mobilidade sostible volve pechar a porta a pagar por circular por autovías
O ministro de Transporte recorda que é un compromiso ao que se chegou coa UE a cambio de potenciar os servizos ferroviarios de mercadorías
A lei permitirá aos concellos establecer peaxes polo acceso dos vehículos a determinadas áreas
O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, descartou este martes que se vaian impoñer peaxes polo uso das autovías.
Puente, na conferencia de prensa posterior ao Consello de Ministros, onde presentou o proxecto de lei de mobilidade sostible, lembrou que xa se pactou coa Comisión Europea a non imposición de peaxes a cambio de que se incentive o uso do tren no tráfico de mercadorías.
Ese incentivo ao tren para transportar mercadorías farase mediante o programa de desenvolvemento de autoestradas ferroviarias, a subvención dos canons de uso e incentivos para o cambio modal cara ao ferrocarril.
O que si vai permitir a lei é que os concellos poidan establecer pagamentos polo acceso a determinadas áreas para reducir a circulación e rebaixar a contaminación.
Explicou que o proxecto de lei define un marco que permite aos municipios establecer peaxes nas súas áreas de influencia, aínda que precisou que "a lei habilita pero non obriga".
A lei de mobilidade sostible debe entrar en vigor para finais de ano
Deste xeito o Consello de Ministros aprobaba o proxecto, que tería que entrar en vigor o ano pasado, pero cuxa tramitación decaeu polo adianto electoral.
Así, pode reiniciar a súa tramitación parlamentaria, co obxectivo de que entre en vigor antes de finalizar o ano, de acordo con o novo compromiso que o Goberno contraeu con Bruxelas.
Puente explicou que se volve a empezar o proceso tomando como punto de partida o texto que xa se tramitou no Parlamento o ano pasado.
"Temos que facer deberes porque non só depende diso que en España teñamos unha lei de mobilidade en vigor, que era tremendamente necesaria, senón tamén porque diso dependen os nosos compromisos coa UE que teñen unhas consecuencias económicas", apuntou.
Por iso, aplicaráselle a esta lei o trámite de urxencia no Parlamento, a fin de "ser capaces de cumprir cos prazos", avanzou.
Puente defendeu a importancia de reactivar unha iniciativa lexislativa tan necesaria para lograr unha mobilidade sa, sostible e segura que permitirá dispoñer das ferramentas para continuar o proceso de descarbonización e dixitalización do sistema de transportes, contribuíndo a reducir as emisións e mellorar a calidade do aire.
A futura lei constituirá o marco normativo que permitirá ás distintas administracións responder mellor ás necesidades de mobilidade e transporte dos cidadáns e aos retos do século XXI: a substentabilidade, a dixitalización e a cohesión social e territorial.
Así, a norma regulará solucións como o transporte á demanda, os coches compartidos, o uso temporal de vehículos ou a regulación básica do vehículo autónomo, e fomentará a dixitalización e a promoción de datos abertos tanto de administracións, como de xestores de infraestrutura e de operadores públicos e privados.