A Xunta pídelle ao Ministerio de Transportes manter a gratuidade dos abonos de tren en Galicia
A Xunta pídelle ao Ministerio de Transportes manter a gratuidade dos abonos de tren en Galicia
Reclámalle tamén o aumento de prazas, frecuencias e persoal na rede ferroviaria galega
O Parlamento de Galicia aproba por unanimidade reclamar compromiso do Goberno co AVE a Portugal
O conselleiro da Presidencia, Xustiza e Deportes, Diego Calvo, remitiu unha carta ao ministro de Transportes e Mobilidade, Óscar Puente, na que pide ao Goberno que manteña os abonos de tren gratis, como terán Asturias e Cantabria ata 2026. Reclámalle tamén o aumento de prazas, frecuencias e persoal na rede ferroviaria galega.
Nunha misiva con data do pasado luns, día 7 de outubro, Diego Calvo, sinala que aínda que a posta en marcha comercial dos trens Avril encheu de esperanza a Galicia, afloraron "multitude de incidencias" que derivaron en "atrasos continuos e importantes para os viaxeiros". Unha situación que empeorou co impacto das obras na madrileña estación de Chamartín.
Así as cousas, reclama que "xa non só se resolvan estes problemas, senón que o Goberno central atenda a demanda da sociedade galega para aumentar as prazas, frecuencias e persoal na rede ferroviaria galega". Ademais, apunta que "este é un tema que preocupa non só a Xunta, senón o conxunto da sociedade galega", e que a Xunta xa trasladou ao Goberno en reiteradas ocasións.
Entre outras cuestións, Calvo explica que o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, aproveitou a súa reunión co titular do Goberno, Pedro Sánchez, para expor demandas como a de resolver os problemas que afectan aos Avril e Avlo de baixo custo.
"Ao mesmo tempo, reclamouse ao titular do Goberno o reforzo da conexión de Madrid contando, polo menos, con sete trens de rodadura desprazable en perfecto estado de funcionamento", indica.
O titular de Presidencia, Xustiza e Deportes detalla que tamén se lle trasladou a Sánchez que Galicia demandou, "en repetidas ocasións", a creación dunha mesa técnica de coordinación entre o ministerio e a Xunta para facilitar información regular e precisa sobre a planificación, tempos e incidentes nas obras da rede ferroviaria galega, tanto en alta velocidade como no ferrocarril convencional, para articular un transporte ferroviario do século XXI para a comunidade.
Ademais de pedir a culminación de actuacións pendentes na liña de alta velocidade e o impulso de proxectos e obras necesarias para que o "AVE chegue en tempo, forma e prestacións" a todas as grandes cidades, incluídas Lugo e Ferrol, demandóuselle un cronograma e programa de investimentos claro para que o saída sur de Vigo sexa unha realidade e permita a conexión en alta velocidade con Portugal en 2032.
Calvo, que sinala que a Xunta tamén está á espera de que se constitúa o acordado grupo de traballo co ministerio para avanzar no plan director do Corredor Atlántico, considera que "non é de recibo" que se crease un grupo de traballo con Asturias e Cantabria sobre o ferrocarril de ancho métrico, o antigo FEVE, do que se deixou "fóra a Galicia".
"E que mentres que aos nosos veciños cántabros e asturianos o uso das súas proximidades sairalles gratis ata 2026 en compensación polo devandito atraso, os galegos non poidan aspirar á mesma bonificación", apunta.
Así, subliña que Galicia avoga por que se manteñan os descontos no ferrocarril o próximo ano, ao considerar que demostraron ser un "positivo impulsor da demanda" que permitiu alcanzar un dos grandes obxectivos detrás da medida en favor dunha mobilidade sostible: sacar multitude de coches das estradas impulsando un transporte público menos contaminante.
Acordo unánime para o AVE a Portugal
Precisamente este mércores, o pleno do Parlamento de Galicia aprobou por unanimidade reclamar que o Goberno "intensifique o seu compromiso" coa posta en marcha co tren de alta velocidade entre Galicia e a fronteira portuguesa para facelo realidade "no prazo máis breve posible".
Os grupos da oposición apoiaron unha iniciativa do PPdeG neste sentido, na que se insta a Xunta a dirixirse ao Goberno para pedir este compromiso e que se plasme "nun calendario coas actuacións e investimentos precisos".
En particular, solicítase do Executivo central "unha reserva orzamentaria suficiente para acometer o saída sur de Vigo; e avanzar no tramo que vai entre O Porriño e a fronteira portuguesa".
O deputado do PPdeG Julio García Comesaña criticou que o estudo informativo para o saída sur de Vigo leva "seis meses de atraso" e, en canto ao tramo O Porriño-Tui, debería licitarse en xuño deste ano e "non se sabe nada".
Ademais, lembrou que se trata dunha infraestrutura "estratéxica" para Galicia, polo que insta o Goberno central a adoptar o mesmo compromiso que o Executivo portugués para que en 2030 haxa unha conexión que reduza os tempos da liña entre ambos os países, aínda que non sería ata 2040 cando se completaría o servizo de alta velocidade.
O deputado do BNG Luis Bará lamentou que o PP teña unha "memoria selectiva" a este respecto e non se acorde dos incumprimentos dos seus gobernos a nivel estatal con esta infraestrutura, porque "a discriminación" xa comezou en 2013, cando quedou fóra da rede europea de transportes.
Así que o estudo do saída sur "leva 25 anos de atraso", afirmou Bará, quen defendeu unha emenda do seu partido para tamén se priorice a liña de alta velocidade por Vigo-O Porto en lugar da conexión Lisboa-Madrid, que o PP non aceptou incluír no texto final.
O deputado socialista Carlos López Font cualificou esta iniciativa como "unha capítulo máis da demagoxia do PP" que se pon "reivindicativo" sobre esta infraestrutura, cando foi "cómplice" de que o saída sur de Vigo queda relegada durante anos.
López Font asegurou que o compromiso do Goberno central segue na liña Vigo-O Porto, mentres que o PP apostou pola de Lisboa-Madrid co apoio expreso da presidenta da Comunidade de Madrid, Isabel Díaz Ayuso.