Arrinca unha campaña para que as empresas de IA non exploten o traballo dos autores
Arrinca unha campaña para que as empresas de IA non exploten o traballo dos autores
Xa foi asinada pola directora xeral da SGAE e por 6.500 creadores como o actor Kevin Bacon, o músico Thom Yorke ou o escritor Kazuo Ishiguro
A declaración subliña a "ameaza inxusta" que supón para os autores "o uso sen licenza de obras creativas no adestramento da intelixencia artificial xenerativa"
A Sociedade Xeral de Autores e Editores (SGAE) súmase a unha campaña, que arrinca este martes, para que a Intelixencia Artificial non use obras sen o consentimento do autor. A declaración está avalada por 6.500 creadores tan relevantes como o actor Kevin Bacon, a actriz Julienne Moore, o músico Thom Yorke ou o Premio Nobel Kazuo Ishiguro.
A directora xeral da SGAE, Cristina Perpiñá-Robert, é unha das asinantes da declaración, que ademais de músicos, escritores, actores, artistas e fotógrafos subscriben preto dun centenar de asociacións culturais e da industria creativa e audiovisual.
A declaración subliña a "ameaza inxusta" que supón para os autores "o uso sen licenza de obras creativas no adestramento da Intelixencia Artificial Xenerativa".
O texto, que se limita á formación en modelos de IA xerativa (a que se usa no traballo creativo), rexeita a formación sen licenza e asegura que "moitas empresas de IA xenerativa capacítanse no traballo dos creadores sen unha licenza para facelo".
A SGAE, que representa a máis de 130.000 creadores, anima a asinar esta declaración, que difundirá en redes sociais, desde este martes, co ánimo de poñer o foco nesta "ameaza tan importante" para os creadores e as súas obras.
E é que o traballo de moitos artistas, músicos, actores, autores e outros creadores "está a ser explotado por empresas de intelixencia artificial".
A declaración, que tamén asinou o músico Börj Ulvaneus, o pianista Max Ritcher, o guitarrista e vocalista Robert Smith, o escritor James Patterson, a fotógrafa Lynn Goldsmith ou o novelista William Boyd, considera que este é un "momento crítico" para os creadores de todo o mundo e lembra que, precisamente, nos Estados Unidos hai "múltiples demandas en curso debido á capacitación sen licenza".
Por iso, a declaración e a campaña poñen o foco no respecto aos dereitos de autor, na urxencia de que se regule a capacitación das empresas de IA e a necesidade de escoitar directamente aos autores, cuxo traballo se publica.