As accións de Stellantis caen un 6,3 % en bolsa tras a renuncia de Carlos Tavares como CEO
As accións de Stellantis caen un 6,3 % en bolsa tras a renuncia de Carlos Tavares como CEO
Stellantis anunciou este luns que, tras a saída de Carlos Tavares, nomearase a un novo conselleiro delegado ao longo do primeiro semestre de 2025
A Xunta mostra a súa "inquietude" logo da dimisión de Tavares e pide manter empregos en Vigo
O grupo multinacional automobilístico Stellantis pechou a sesión na Bolsa de Milán cunha caída do 6,3%, deixando os seus títulos nos 11,746 euros por acción, tras o anuncio de dimisión do que ata o pasado domingo era o conselleiro delegado, Carlos Tavares.
Os títulos do fabricante de marcas como Peugeot, Citroën, Fiat, Jeep, Dodge ou Opel chegaron a cotizar nos 11,268 euros ao mediodía, tocando o mínimo intradía cunha caída do 10% nese momento. No que vai de ano cae un 44,46%, á vez que a súa capitalización bolsista sitúase nos en 35.500 millóns de euros.
Mentres tanto, na bolsa Nova York onde tamén cotiza o grupo automobilístico, as accións rexistraban unha caída dun 6,36% á hora de peche en Europa, cos seus títulos valorándose nos 12,37 dólares, aínda que desde a apertura neoiorquina ha tocado un mínimo de 12,12 dólares.
As accións do grupo multinacional de automoción Stellantis chegaron caer un 8,3 % nos primeiros compases deste luns cotizando nos 11,5 euros por título.
Así, os títulos do grupo dono de 14 marcas como Citrën, Peugeot, Fiat, Jeep ou Dodge, no que vai de ano deixouse un 45,6 % na bolsa de Milán e París onde cotiza, chegando a unha capitalización bolsista en 34.760 millóns de euros.
Stellantis anunciou este luns que, tras a saída de Carlos Tavares, nomearase a un novo conselleiro delegado ao longo do primeiro semestre de 2025.
Ata entón, a dirección e supervisión da empresa -á que pertencen marcas como Citroën, Peugeot, Opel, Chrysler, Maserati ou Fiat, entre outras- estará a cargo dun comité executivo provisional liderado polo presidente do grupo, o italo-estadounidense John Elkann.
Nove altos directivos de Stellantis acompañarán a Elkann nese equipo, segundo precisou a compañía nun comunicado.
Por outra banda, o nomeamento do sucesor de Tavares estará en mans dun comité especial do Consello de Administración, que xa se puxo ao choio.
A dimisión de Tavares -quen antes de estar á fronte de Stellantis estívo en Renault, entre 2011 e 2013- deuse a coñecer este domingo, un ano e medio antes de que acabase o seu actual mandato ata 2026, que non tiña previsto renovar.
O anuncio realizouse no medio de tensións entre o influente patrón automobilístico e o Consello de Administración de Stellantis, co transfondo dos malos resultados financeiros do grupo.
A dimisión provocou perdas importantes para a empresa na Bolsa de París, do mesmo xeito que noutras prazas europeas.
Ao peche da sesión na capital francesa, Stellantis liderou as caídas do día cun retroceso do 6,37 %.
Previo ao comunicado da saída do directivo portugués, Stellantis anunciara o pasado outubro que iniciaba a procura dun sucesor para o posto de conselleiro delegado que ata onte ocupaba Carlos Tavares, cuxo contrato vencía en 2026.
A presión sobre Tavares fora en incremento debido ao mal desempeño de Stellantis nos seus mercados principais como Estados Unidos, unha das súas maiores fontes de ganancias xunto con Europa.
Tavares, que este ano conseguira incorporar unha nova empresa conxunta ao grupo co fabricante chinés LeapMotor e coa que comercializa en Europa dous dos modelos do grupo chinés, atopábase cada vez máis baixo presión polo baixo rendemento do grupo.
Xunto con outros fabricantes europeos, enfrontábase a unha baixa demanda de vehículos eléctricos no continente así como a presión por conseguir chegar aos obxectivos de emisións de CO2 do próximo ano e o reclamo dalgúns gobernos como o italiano de Giorgia Meloni.
Stellantis, ademais, dixo que confirma as súas previsións financeiras presentadas o pasado 31 de outubro de 2024 respecto a os seus resultados para o exercicio completo de 2024.
"O éxito de Stellantis desde a súa creación baseouse nunha perfecta aliñación entre os accionistas de referencia, o Consello de Administración e os conselleiros delegados. Con todo, nas últimas semanas xurdiron diferentes puntos de vista que deron lugar á decisión do Consello de Administración e o CEO de hoxe", comentou no comunicado o director independente sénior de Stellantis, Henri de Castries.
John Elkann, pola súa banda, agradeceu a Carlos Tavares polos seus "anos de dedicación e o papel que desempeñou na creación de Stellantis, ademais de en as anteriores transformacións de PSA e Opel, que nos situaron no camiño de converternos nun líder mundial na nosa industria".
En Vigo, a planta do grupo que máis produce en Europa queda pendente do seu proxecto máis importante: a adxudicación da plataforma do vehículo eléctrico, fundamental para o futuro da fábrica.
A incerteza aumenta pola crise que vive o sector pola entrada da China no mercado europeo e a escasa acollida do coche eléctrico.
Rueda pide que se manteña a produción e o emprego en Vigo
O presidente da Xunta, Alfonso Rueda, considerou que "move á inquietude" a noticia da dimisión do conselleiro delegado de Stellantis, Carlos Tavares, e reclamou que se manteñan a produción e os empregos deste grupo en Vigo.
Na rolda de prensa tras o Consello da Xunta, cualificou de "repentina" esta dimisión, aínda que se "escoita ou se di que estaba máis ou menos acordada", pero reprochou "os tempos", xa que "hai moi poucos días" estivo alí o presidente o Goberno, Pedro Sánchez, e "nada disto transcendeu".
Por parte da Xunta, xa se está en contacto cos responsables da planta de Stellantis en Vigo para recibir a información sobre as "previsións de evolución" da factoría nesta cidade galega e o seu impacto no sector da automoción.
O Goberno galego está disposto a seguir apoiando a este sector, pero Rueda advertiu que "loxicamente" as axudas non só a Stellantis, senón ás industrias auxiliares, é algo que "está condicionado ao mantemento da actividade e dos postos de traballo" en Galicia.
"Esa é a condición", insistiu Rueda, e agora a Xunta espera recibir información que confirme "que todo iso vaise seguir producindo, con independencia de quen sexa agora a cabeza visible ou o máximo responsable de Stellantis".