Publicador de contidos
Publicador de contidos

Bruxelas abre expediente por segunda vez a España pola prórroga da concesión da AP-9

Bruxelas abre expediente por segunda vez a España pola prórroga da concesión da AP-9

A Comisión Europea xa declarara ilegal a concesión concedida polo Goberno de Aznar ao non facerse mediante un concurso público aberto a máis empresas e concederselle a dedo a Audasa

A asociación En-Colectivo ve "cada día máis preto" conseguir que "finalice" a cobranza de peaxes e pide "transparencia" ao Goberno

Óscar Puente garante que nesta lexislatura non se vai pagar polo uso de autovías

G24.gal/EP 24/04/2024 14:43 Última actualización 24/04/2024 19:58

A Comisión Europea (CE) anunciou este mércores que abre senllos expedientes de infracción a España por incumprimento, por unha banda, da lexislación comunitaria sobre contratación pública e, por outro, da normativa sobre a concesión de autoestradas -en concreto, sobre este segundo punto, envía unha segunda carta de emprazamento en resposta á denuncia realizada por En-Colectivo sobre a AP-9-.

Así, a Comisión Europea envía un proceso de infracción adicional a España por ampliar irregularmente a concesión da AP-9 en favor de Audasa, unha decisión tomada polo Goberno de José María Aznar

En setemebro de 2021 a CE xa declarou ilegal a ampliación da concesión. O que viña a dicir era que España non fixera un concurso público entre diferentes empresas e que concedera a dedo esa extensión ata o 2048.

O Goberno respondeu recorrendo esa decisión, pero polo que parece eses argumentos non foron convincentes e Bruxelas envía unha nova petición de dá só dous meses para responder.

Lexislación sobre contratos públicos

Os estados membros debían incorporar á súa lexislación nacional as normas que regulan os contratos públicos e os contratos de concesión antes do 18 de abril de 2016, un prazo que España incumpriu xunto a Bulgaria e Romanía.

Esta directiva pretende abrir os mercados públicos a unha auténtica competencia entre empresas de toda a UE para garantir unha mellor relación calidade-prezo nas licitacións públicas.

Bruxelas sinala que a lexislación española non respecta, en particular, o ámbito de aplicación da directiva no que se refire ao tipo de poderes adxudicadores, contratos e modificacións que deben cubrirse.

España afronta tamén un segundo expediente de infracción por prorrogar a duración de dúas concesións de autoestradas sen aplicar adecuadamente os procedementos de licitación, infrinxindo as normas da UE.

Con iso, a Comisión busca garantir o respecto da regulación comunitaria sobre concesións, que establece a igualdade de trato dos operadores económicos interesados en participar nos procedementos de contratación e o respecto da obrigación de transparencia.

O Goberno dispón agora de dous meses para responder e emendar as deficiencias expostas pola Comisión, que, a falta dunha resposta satisfactoria, pode decidir levar a España ante o Tribunal de Xustiza da Unión Europea.

AP-9

Despois de transcender a decisión, a asociación En-Colectivo emitiu un comunicado en que incide en que a CE, en resposta a unha denuncia realizada pola devandita entidade en xullo de 2019, decidiu incoar un procedemento de infracción enviando unha carta de emprazamento adicional ao Goberno de España por incumprimento das normas sobre contratos de concesión da autoestrada AP-9.

No seu ditame, segundo explica, a Comisión aborda diversas cuestións relacionadas con eses contratos e considera que España prorrogou a duración de dúas concesións de autoestradas "sen aplicar adecuadamente os procedementos de licitación, infrinxindo as normas da UE".

Tal e como se apunta, o escrito enviado ao Goberno español ten por obxecto garantir o respecto das normas da UE sobre concesións, que establecen a igualdade de trato dos operadores económicos interesados en participar nos procedementos de contratación e o respecto da obrigación de transparencia.

O presidente de En-Colectivo, Diego Maraña, valorou a apertura deste procedemento, que vén demostrar, subliña, que "conforme pasa o tempo, a situación desta concesión está máis en dúbida". "Trátase dun grande avance neste asunto e supón unha gran noticia para todos os galegos", salientou.

"Cada día máis preto da finalización da cobranza das peaxes"

"Cos pasos que se están dando, cada día estamos máis preto de conseguir que finalice a cobranza das peaxes e de lograr unha autoestrada gratuíta, como xa sucede noutras comunidades autónomas como Cataluña e Valencia, en que venceron os 40 anos de concesión", agregou.

Así mesmo, desde a asociación solicítase ao Goberno transparencia para que todos os galegos poidan coñecer o contido do escrito remitido pola Comisión Europea e a resposta que se lle vaia dar.

España dispón agora de dous meses para responder os argumentos presentados pola Comisión e no caso de que non responda, a Comisión pode decidir enviarlles un ditame motivado.

Tras a denuncia realizada por esta asociación de consumidores en xullo de 2019 ante a Comisión Europea abriuse un procedemento de infracción contra España por incumprimento da normativa da Unión Europea pola prórroga e modificación do contrato de concesión da autoestrada AP-9.

En setembro de 2021, desde Bruxelas xa se enviou unha carta de emprazamento ao Goberno do noso país por considerar que ao modificar e ao prorrogar o contrato de concesión da autoestrada AP-9, sen publicar un anuncio de licitación e sen que tivese lugar procedemento algún de adxudicación do contrato así modificado, España incumprira a normativa.

Segundo a doutrina do Tribunal de Xustiza da Unión Europea, a prórroga dun contrato de concesión equivale a unha nova concesión, que só pode adxudicarse mediante o inicio dunha nova licitación.

Denuncia de En-Colectivo

Na denuncia presentada por En-Colectivo o 9 de xullo de 2019 indicábase que os reais decretos 1809/1994 e 173/2000, que conceden senllas prórrogas a Audasa para a explotación da autoestrada ata o 2023 e o 2048, respectivamente, incumprían diferentes Directivas da Unión Europea.

Desde a Asociación solicitouse á Comisión Europea que estudase a legalidade de ambos os reais decretos para determinar se se adaptan ao dereito comunitario e que, en caso de incumprimento, instásese o Goberno de España a dar solución a esta situación e lograr finalmente a anulación das prórrogas e a supresión das peaxes na AP-9.

En concreto, incidíase en que as prórrogas aprobadas nos anos 1994 e 2000 equivalen a unha nova concesión e, por iso, deberían convocarse as necesarias licitacións. Non facelo, agregaban, "impide o dereito á liberdade de establecemento e ao seu exercicio, e fai imposible a libre prestación de servizos".

Tamén se informaba de que estas prórrogas de Audasa "afectan directamente" o comercio da Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal, ao non haber ningunha alternativa á vía cunhas condicións semellantes, o que si ocorre noutros territorios do estado.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade