Goberno e sindicatos seguirán negociando para evitar a folga e a cancelación de 1.400 trens desde este luns
Goberno e sindicatos seguirán negociando para evitar a folga e a cancelación de 1.400 trens desde este luns
A folga, con sete xornadas de paros, comezará esta medianoite se non hai avances na negociación

O Ministerio de Transportes prevé seguir este domingo coas negociacións cos sindicatos para evitar a folga en Adif e Renfe que comeza esta medianoite e que supoñerá nas súas cinco primeiras xornadas -os días 17, 19, 24, 26 e 28 de marzo-, das sete convocadas, a cancelación de case 1.400 trens de viaxeiros.
Concretamente, Renfe suspenderá a circulación de 1.383 trens dos 4.260 programados, 428 de alta velocidade e longa distancia e 955 de media distancia, ademais de 740 de mercadorías durante eses cinco días de mobilización, que continuará o 1 e o 3 de abril.
Os comités xerais de empresa de Renfe e Adif (compostos por Semaf, CCOO, UXT, CXT, SF-I e SCF) convocaron ditas folgas -tres delas de 24 horas, como a deste luns, e o resto en horarios intermitentes- en contra do incumprimento por parte do Ministerio dos acordos de 2023 sobre proximidades en Cataluña e sobre Renfe mercadorías.
O Ministerio de Transportes comunicou a última hora do sábado aos sindicatos que estivesen dispoñibles para acudir a unha nova reunión que, segundo a parte social, celebraríase a primeiras horas desta tarde de domingo.
Esta situación aseméllase á do 23 de novembro de 2023, cando se negociou in extremis o citado acordo, en vésperas dunha folga polos mesmos motivos, que finalmente se desconvocou.
Nel, o Ministerio garantía que Renfe e Adif continuarían sendo os prestadores dos servizos de rodalies (trens de proximidades de Cataluña) e de Renfe mercadorías, preservaríase a integridade dos persoais en ambas as empresas públicas e estableceríanse grupos de traballo e negociación para adoptar solucións consensuadas.
Ruptura dos acordos
Con todo, segundo os sindicatos, estes compromisos foron vulnerados co anuncio da exclusión da liña R1 (a do Maresme) da rede ferroviaria de interese xeral e da creación dunha empresa mixta para rodalies, allea ao grupo ferroviario público, para asumir progresivamente todas as actividades operativas de Renfe e Adif.
Para as organizacións sindicais, estas medidas supoñen "unha ruptura total dos acordos previos", dado que as solucións adoptadas polo Ministerio, en coordinación coa Generalitat, "son diametralmente opostas ao pactado".
Nunha longa negociación mantida o venres pasado, o Ministerio puxo encima da mesa un borrador de acordo que prevé que o novo operador de rodalies se sitúe, cando culmine o traspaso á Generalitat, dentro do grupo Renfe.
Tamén contemplaría que Adif se fixese cargo de maneira integral da liña R1, a primeira que se acordou que pasará a mans da Generalitat.
En canto a Renfe mercadorías, a representación legal dos traballadores denuncia "un proceso de privatización encuberta a través da creación dunha nova sociedade controlada pola compañía loxística MSC".
E sinala que, para facilitar esta transición, está a permitirse a deterioración da empresa pública mediante actuacións como non concorrer a novas contratacións de carga de traballo, obstaculizar o labor dos comerciais na captación de clientes ou bloquear a operatividade dos trens por inacción dos centros de xestión.
Servizo mínimos
Segundo a resolución de servizos mínimos acordada por Transportes, en trens de proximidade garántese, en función de diferentes franxas horarias, o 75 % do servizo habitual en hora punta e, no resto do día, o 50 %.
Nos de media distancia, establécese unha media do 65 % dos servizos actuais, co que, dos 2.736 afectados pola folga os días 17, 19, 24, 26 e 28 de marzo, circularán 1.781.
Nos de alta velocidade e longa distancia, fíxase unha porcentaxe do 72 %, co que, dos 1.524 afectados, circularán en servizos mínimos 1.096.
Nunha xornada de folga nun día de máxima oferta e demanda, Renfe viaxeiros ten unha demanda potencial asimilable de 255.211 viaxeiros, de acordo con a resolución, que estima en 74.892 o número de clientes que deberían viaxar en trens atrasados fóra dos períodos de folga ou en medios alternativos.
No caso de trens de mercadorías, cunha porcentaxe do 24 % do servizo programado, circularán 234 dos 974 afectados pola mobilización.
Calendario de folga
Os días 17 e 26 de marzo, así como o 1 de abril, haberá folgas de 24 horas (desde as 00:00 horas ata as 23:59); mentres que, durante o resto, haberá paros parciais que levarán a cabo en tres franxas horarias.
O 19 de marzo, de 06:00 a 09:00, de 14:00 a 17:00 e de 21:00 a 23:00 horas; o 24 de marzo, de 06:30 a 09:30, de 14:30 a 17:30 e de 20:30 a 22:30; o 28 de marzo, de 06:00 a 09:00, de 13:30 a 16:30 e de 20:30 a 23:00, e o 3 de abril, de 06:30 a 09:30, de 14:30 a 17:30 e de 21:00 a 23:00.