Iberia pacta cos sindicatos a creación dunha empresa de 'handling' para pechar o conflito
Iberia pacta cos sindicatos a creación dunha empresa de 'handling' para pechar o conflito
Permitirá manter os dereitos e garantías dos traballadores de handling nos oito aeroportos españois onde operaba Iberia
Este venres, Iberia logrou un acordo cos sindicatos para crear unha empresa de handling que preste servizo ás aerolíneas do grupo IAG e a terceiros, o que evitará a saída por subrogación duns 4.000 traballadores.
Segundo explican os sindicatos e a propia aerolínea, o acordo permite manter os dereitos e garantías dos traballadores de handling nos oito aeroportos españois, onde Iberia perdera o concurso do xestor aeroportuario Aena para a prestación deses servizos.
Iberia tamén detallou que impulsará un expediente de regulación de emprego (ERE) voluntario que afectará a 1.727 persoas que teñan máis de 56 anos, mediante baixas incentivadas e prexubilacións voluntarias, vixente ata o 31 de decembro de 2026.
Con este acordo ponse fin a semanas de negociacións e protestas dos sindicatos, que temían que miles de traballadores fosen transferidos a partir deste mes ás novas empresas concesionarias dos servizos de asistencia en terra onde Iberia perdera os correspondentes contratos.
Finalmente, os sindicatos aceptaron a proposta de Iberia de crear unha empresa con capital 100% de International Airlines Group (IAG), ao que tamén pertencen British Airways, Vueling, Aer Lingus e Level. Deste xeito, poderánse atender o servizo en terra de todas as aerolíneas do grupo, aínda que inicialmente pretencían que esa sociedade operase só nos oito aeroportos perdidos.
Iberia: un paso histórico para o 'handling' en España
"Este acordo vai permitir construír xuntos un futuro sostible", asegurou o presidente de Iberia, Fernando Candela. Tamén considerou que este acordo "garante a viabilidade e competitividade do negocio e asegura que os traballadores de Iberia sigan desenvolvéndose profesional e persoalmente dentro do Grupo IAG".
O presidente de Iberia defende que se trata dun "acordo responsable co que gañamos todos" e que supón "un paso histórico á fronte no negocio do handling en España".
O sindicato USO detallou que a segregación do negocio de servizo en terra de Iberia foi aprobado cun prazo máximo de oito meses.
A nova empresa terá presenza en todos os aeroportos e traballará en rede, o que lles permitirá alcanzar un volume de negocio necesario, a prezos de mercado, para ter ingresos sostibles e posibilidades de crecemento nacional e internacional.
A UXT, pola súa parte, destacou que o acordo permitirá aos traballadores procedentes de Iberia manter a antigüidade, a progresión e a promoción na nova compañía unha vez expire o actual convenio.
Tamén permitirá conservar moitos outros aspectos como os dereitos en materia de billetes de tarifa gratuíta e con desconto, os complementos de nocturnidade e festividade, vacacións adicionais por antigüidade, retribución flexible e aspectos de acción social.
"Foron momentos difíciles para o persoal, pero o resultado final deste proceso entendemos que é o mellor posible nas circunstancias nas que se levou a cabo esta negociación, na que mesma se implicou o Goberno, de quen saíu a proposta sobre a que finalmente se traballou", defendeu UXT.
Un ERE voluntario para máis de 1.700 traballadores
Con este novo acordo, os traballadores pasarán a formar parte da nova empresa os preto de 8.000 empregados de servizo en terra de Iberia, que manterán as condicións do seu convenio e os seus dereitos. Aínda así, os novos traballadores que se incorporen á nova empresa farano baixo o convenio sectorial.
Iberia comprometeuse a ofrecer "medidas de desvinculación voluntaria, sensiblemente mellores que as recollidas polo convenio sectorial" para un máximo de 1.727 empregados ata o 31 de decembro de 2026, mediante baixas incentivadas e prexubilacións voluntarias.
"Iberia non recorta o seu persoal, renovarao", explicaba a aeroliña nun comunicado, no que detalla que os traballadores que saian acolléndose de forma voluntaria ás medidas de desvinculación pactadas cos sindicatos, irán sendo substituídos en función da rendibilidade e crecemento da compañía.
Así mesmo, previuse a implantación dun plan de estabilidade de emprego e a creación dun centro de excelencia de formación profesional para os traballadores do handling, situado na sede da Muñoza, xunto ao aeroporto Adolfo Suárez-Madrid Baraxas.