Publicador de contidos
Publicador de contidos

Implantan o sistema de seguridade ERTMS na vía de tren Santiago-Ourense

Implantan o sistema de seguridade ERTMS na vía de tren Santiago-Ourense

Responsables de Adif decidiran suprimilo meses antes do descarrilamento do Alvia en Angrois

Para poñelo en marcha serán necesarias probas do 21 ao 29 de agosto, e os pasaxeiros terán que facer algúns treitos en autobús

G24.gal 11/08/2023 17:07

Implantan definitivamente o sistema de seguridade europeo no novo trazado ferroviario de alta velocidade entre Ourense e Santiago de Compostela.

A instalación dese sistema, que inclúe un freado automático de trens en caso de non respectar a velocidade adecuada, foi efectuada tras varios meses de proba, subliña Adif nun comunicado.

A súa posta en servizo requirirá a autorización da axencia española AESF tras unha serie de probas para maquinistas a finais deste mes.

Ese mecanismo será operativo tras as probas de "fiabilidade" e a "formación de maquinistas" e requiriu un investimento de 63,2 millóns de euros.

Adif advirte de que para poñer en marcha o novo sistema serán necesarias unha serie de probas do 21 ao 29 de agosto, similares a outras efectuadas en abril pasado, que implicarán que os pasaxeiros de trens sexan transportados en autobuses nalgúns tramos.

"Para garantir a continuidade do servizo e facilitar a mobilidade dos clientes, Renfe pon á disposición dos viaxeiros un plan alternativo de transporte para todas as circulacións afectadas", apunta Adif.

Sinala que os viaxeiros de trens Avant entre Ourense, Santiago de Compostela e A Coruña, así como dos de trens de longa distancia entre distintos puntos de Galicia con Madrid e con Cataluña "poderán chegar aos seus destinos durante os días de afectación".

Con todo, os viaxeiros de trens Avant serán transportados en autocares por estrada no tramo Ourense e Santiago de Compostela, "o que comportará un incremento do tempo de viaxe".

Ademais, "excepcionalmente, realizarán todo o percorrido por estrada o primeiro servizo diario entre A Coruña e Ourense, que adianta a súa saída ás 4:00 horas para permitir aos viaxeiros enlazar co AVE que parte cara a Madrid ás 6:30 horas; así como o Avant que parte de Ourense destino A Coruña ás 22:58 horas", apunta a nota.

Tamén os viaxeiros de trens entre Vigo e Madrid serán transportados por estrada no tramo desde a cidade galega ata Pontevedra e ata Vilagarcía de Arousa, e viceversa.

Excepcionalmente, o tren Alvia con saída ás 19:15 horas de Madrid terá conexión por estrada desde Ourense a Santiago de Compostela e desde Vigo a Pontevedra e Vilagarcía, precisa a nota.

En canto á conexión entre Madrid, A Coruña e Ferrol, os viaxeiros de trens Alvia farán o treito A Coruña-Ourense por estrada, incluídos os do servizo de trens Avant compartido.

Ademais, entre Ferrol e A Coruña os pasaxeiros de trens viaxarán por estrada, como tamén os do servizo de media distancia.

No caso dos trens Alvia entre Madrid e A Coruña das 14:30 horas e da Coruña ata Madrid das 18:15 horas, os viaxeiros farán por estrada o traxecto entre A Coruña, Santiago de Compostela e Ourense en ambos os sentidos, segundo Adif.

Os pasaxeiros dos servizos combinados A Coruña, Santiago de Compostela con destino a Madrid ou Alacante, ou en sentido contrario, tanto en trens AVE como Alvia, viaxarán por estrada no treito da Coruña e Ourense.

Respecto aos trens Alvia que conectan Galicia con Cataluña, os pasaxeiros realizarán por estrada o treito entre A Coruña e Monforte de Lemos.

Segundo Adif, "non se verán afectados os trens Alvia Lugo-Madrid en ambos os sentidos nin os AVE Ourense-Madrid e Ourense-Alacant".

As modificacións temporais, que cadrarán en pleno mes de agosto con moitos viaxeiros de vacacións, débense a que a formación de maquinistas no sistema ERTMS fai "incompatible" esas probas co tráfico regular no tramo entre Ourense e Santiago de Compostela, onde levarán a cabo o exercicio, xustifica a firma pública.

O sistema ERTMS foi inicialmente implantado no novo trazado ferroviario entre Madrid e Galicia en 2012 pero, tras unha serie de problemas técnicos, responsables de Adif decidiron suprimilo meses antes do descarrilamento dun tren Alvia, en xullo de 2013 na curva de Angrois. No sinistro faleceron 80 pasaxeiros e resultaron feridos case 150.

Varios avogados das vítimas reprocharon na vista oral do xuízo celebrada este ano -pendente aínda de sentenza- a supresión do citado sistema ERTMS. Consideran que, se estivese activo, posiblemente non se produciría ese accidente.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade