Publicador de contidos

Publicador de contidos

Os sindicatos convocan sete días de folga en Renfe e Adif polo traspaso de Rodalies

Os sindicatos convocan sete días de folga en Renfe e Adif polo traspaso de Rodalies

A folga está convocada para os próximos días 17, 19, 24, 26 e 28 de marzo, así como o 1 e 3 de abril

Os paros débense aos incumprimentos dos acordos asinados sobre o traspaso de Rodalies á Generalitat de Cataluña e sobre Renfe Mercancías

Renfe respeta a mobilización pero di que mantén a súa vontade de diálogo para evitarlles problemas de mobilidade aos usuarios

G24.gal 03/03/2025 14:33

Os comités de empresa de Renfe e Adif convocaron sete días de folga en marzo e abril en ambas as empresas ante os incumprimentos dos acordos asinados sobre o traspaso de Rodalies á Generalitat de Cataluña e sobre Renfe Mercadorías.

A folga está convocada para os próximos días 17, 19, 24, 26 e 28 de marzo, así como o 1 e 3 de abril, segundo informaron este luns fontes sindicais.

Haberá tres xornadas de folga de 24 horas (desde as 00:00 horas ata as 23:59) os días 17 e 26 de marzo, así como o 1 de abril; mentres que o resto serán paros parciais que levarán a cabo en tres franxas horarias.

O 19 de marzo, de 06:00 a 09:00, de 14:00 a 17:00 e de 21:00 a 23:00 horas; o 24 de marzo, de 06:30 a 09:30, de 14:30 a 17:30 e de 20:30 a 22:30; o 28 de marzo, de 06:00 a 09:00, de 13:30 a 16:30 e de 20:30 a 23:00, e o 3 de abril, de 06:30 a 09:30, de 14:30 a 17:30 e de 21:00 a 23:00.

O compromiso da integridade en Renfe e Adif do persoal e a operación en Rodalies e en Renfe Mercancías centran as reivindicacións dos comités, que instan o Ministerio de Transportes a respectar os acordos asinados e garantir a estabilidade e continuidade dos servizos ferroviarios baixo a xestión de ambas as empresas.

O 23 de novembro de 2023, os comités desconvocaran a folga prevista tras alcanzar un acordo que garantía que Renfe e Adif continuarían sendo os prestadores dos servizos de Rodalies e Renfe Mercancrías; preservaríase a integridade dos persoais en ambas as empresas públicas,+ e estableceríanse grupos de traballo e negociación para adoptar solucións consensuadas.

Con todo, a parte social considera que estes compromisos "foron vulnerados", tras a última reunión co ministerio, celebrada o pasado 17 de febreiro, na que se anunciou a exclusión da liña R1 en Cataluña da Rede Ferroviaria de Interese Xeral.

Ademais, comunicouse a creación dunha empresa mixta allea ao Grupo Renfe para asumir progresivamente todas as actividades operativas de Renfe e Adif.

As organizacións sindicais denuncian que foron "meros receptores desta información, sen posibilidade de participación na toma de decisións", e aseguran que estas medidas supoñen "unha ruptura total dos acordos previos", dado que as solucións adoptadas polo ministerio en coordinación coa Generalitat "son diametralmente opostas ao pactado".

Duplicidade de custos

Os sindicatos consideran que as intencións de ambas as administracións non supoñen unha mellora do servizo, senón un aumento do custo que recaerá sobre os cidadáns, xa que se pretende duplicar a trama societaria cun novo presidente, conselleiros e estruturas paralelas para prestar un servizo que xa ofrece unha empresa pública.

Esta duplicidade afectará tamén as economías de escala na compra de trens, materiais, instalacións de circulación e seguridade, formación e habilitacións, explicaron.

Os comités lembran que a Generalitat ten transferidas as competencias de Rodalies desde 2010, pero ata o de agora non as exerceu plenamente.

O marco actual permite xestionar e mellorar o servizo mantendo como operadores a Renfe e Adif, un modelo similar ao da sanidade catalá, onde diferentes centros sanitarios non titularidade da Generalitat prestan servizo público dentro do SISCAT.

A exclusión destas liñas da RFIX implica que xa non estarán suxeitas á normativa de seguridade, operación e material rodante establecida a nivel europeo e regulada en España pola Lei do Sector Ferroviario e a Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria.

Esta situación podería traducirse nunha diminución dos estándares de seguridade e na perda de interoperabilidade co resto da rede ferroviaria española e europea, advirten.

Ademais, as liñas afectadas foron financiadas con fondos europeos para fomentar a interoperabilidade ferroviaria no continente, polo que a súa exclusión podería derivar en sancións por incumprimento das condicións establecidas nos pregos da súa concesión.

En canto a Renfe Mercadorías, a representación dos traballadores denuncia un proceso de privatización encuberta a través da creación dunha nova sociedade controlada pola compañía loxística MSC.

Na súa opinión, para facilitar esta transición, está a permitirse a deterioración da empresa pública mediante accións como non concorrer a novas contratacións de carga, obstaculizar o labor dos comerciais na captación de clientes e bloquear a operatividade dos trens por inacción dos centros de xestión. 

Renfe respeta a mobilización pero di que mantén a súa vontade de diálogo

Ante este anuncio de mobilizacións, fontes de Renfe sinalaron a EFE que a compañía respecta o dereito á folga e mantén a súa vontade de diálogo coas centrais convocantes para alcanzar un acordo que permita a desconvocatoria dos paros.

A operadora ferroviaria considera "prioritario" explorar todas as vías de negociación cos sindicatos para alcanzar solucións que eviten futuras afectacións ao servizo, á vez que reitera "a súa vontade de diálogo para minimizar calquera impacto negativo na mobilidade dos milleiros de viaxeiros que utilizan os seus servizos diariamente".

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade